Gå til innhold

Ps3 leveres uten hdmi og component kabel.


And.rs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må ikke glemme at når PS2 kom på markedet at den kostet også 6000,-. Se på skusessen maskinen har hatt. ;) Riktignok var en PC på denne tiden lite billig. Så du har et poeng der. :thumbup:

6807685[/snapback]

 

Folk må SLUTTE å sammenligne PS3 og PS2 launch pris.

Det er helt irrelevant.

 

Nå har man en maskin som er nesten like kraftig til 1/3 del av prisen, som er godt markedsført og begynner å få gode titler.

 

Dette hadde man ikke når PS2 kom.

Jeg er slettes ingen 360 fan, jeg digger PS for alle de gode titlene og spiller nesten bare PS2.. Ja, kall meg gjerne PS2 fanboy, men jeg forsvarer alikevel ikke Ps3 strategien og prisen .. den er latterlig.

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar
Så då blir reknestykket for å koma i gang med PS3 noko sånt:

 

Konsoll med ein kontroll 5500 kr

1 Spel 600-1000 kr

HDMI/Component kabel 500-1000kr

 

Ergo minst 6500 kr og kan faktisk stige over 7000kr. Latterleg, får jo ein PC som vil vera omtrent like bra men med mykje større friheit!

Sony vil floppe som bare det. Ingen vanlege personer vil bruka så mykje penger på ein konsoll. Nå konkurerer den ikkje lenger på konsoll markedet men med ein PC og ein PC-Gamer.

6807660[/snapback]

1. Spel til 1000 kroner? Kor har du det frå?

2. HDMI-kabel får du ned mot 100 kroner. Komponentkabel har eg ikkje sjekka opp, men det er vel neppe so mykje dyrare.

3. Ein PC med Bluray, trådlaus kontrollar med vinkelsensor og aksellerometer, HDMI-utgong og støtte for 1080p, trådlaust nett, Cell-prosessor, osb., til 6500? Har mine tvil. Dessutan må du ikkje gløyme at du skal ha eit spel til 1000 kroner til den PCen. :p

4. Ingen vanlege folk vil kjøpe han, nei. Eg nemnde PS3en for ein kollega for nokre dagar sidan, ein som ikkje eigentleg driv med spel. Eg trur samanhengen var at eg såg fram til å sjå Bluray-filmar på LCD-TVen min. Reaksjonen når han såg prisen var: "Å, ikkje verre?". No lurar han på å kjøpe seg ein sjølv. Dette er ein normal mann, med ei normal inntekt. Poenget mitt er: Det er slutt på den tida då alle som brukte konsollar var mellom 10 og 14 år, og levde av 20 kroner dei fekk av foreldra sine kvar veke. Mange av oss er over 20, og tener våre eigne pengar. Sjølv lanseringsprisen på 5500 kroner er ikkje so avskrekkande for mange...og prisen vil sikkert gå vidare nedover etterkvart. Det er ikkje ein billig konsoll, men han er godt utstyrt, og eg trur han appellerar til mange i aldersgruppa 20-30. Etter kvart som prisen går ned, vil han nok nå fleire målgrupper òg. Eg høyrer stadig folk snakke om PS3 i "real-life" (utanfor gamer.no), og det er sjeldan negativt det som blir sagt.

 

Vi får sjå, men eg trur spådommane dine om at PS3 vil floppe vil vise seg å vere tullball.

 

Kay

Lenke til kommentar

Helt enig i at det er nytteløst å sammenlikne Ps2 pris og Ps3 pris. Men det er derimot mer matnyttig å diskutere prisforskjellen mellom Ps3 og XBox-360. Det meste har vel blitt sagt om BD, hdmi og andre tekniske forskjeller allerede. Men kom nettopp over denne tråden, hvor en kar hevder at prisforskjellen i seg selv er et markedsføringstriks. Man kan være enig eller uenig, men det er interessant å lese posten uansett. Han nærmer seg hvertfall problemstillingen på en (for meg) ny måte. Kan det være noe i det han skriver, eller er det bare tull? Hva mener dere?

 

"And now I end with some notes on the price. At 500 and 600 dollars, the PS3 will seem like a higher quality product than it’s competitor. It makes other systems seem cheap in comparison. It has a quality associated with it, it’s a desired item."

 

Link: http://boardsus.playstation.com/playstatio...ssage.id=561802

Lenke til kommentar
Som BD-spilleren? ;) Mer seriøst, når HDMI er påkrevd for å kunne utnytte konsollen fullt ut for å kunne kjøre i 1080p, så burde det tross alt følge med, i alle fall i toppmodellen. MS gjorde jo dette med premiumutgaven hvor de la ved en component-kabel (som også doblet som en komposittkabel). Og når det da ikke engang følger med component-kabel, virker det jo veldig rart, egentlig. Skal man ikke kunne få HD-opplevelsen out-of-the-box?

6807139[/snapback]

Snakk for deg sjølv, eg ser verkeleg fram til å få film i HD-oppløysing. :)

 

Men eg ser poenget ditt...og eg veit ikkje heilt kva eg meiner om denne saka. På den eine sida har du det med å ikkje betale for noko du ikkje har bruk for. Om TVen ikkje støttar HDMI er det liten vits i å betale for ein HDMI-kabel. Om han støttar HDMI, vil du neppe ønske å bruke ein medfølgjande komponentkabel. På den andre sida, er det greit å ha det du treng for å bruke konsollen til sitt fulle potensiale i eska. Særleg på toppmodellen, som du seier.

 

Til deg som nemnte at å legge ved kompositt-kabel var latterleg: Eg er fullstendig einig. Då er det betre å ikkje legge ved noko i det heile.

 

Kay

Lenke til kommentar

Dette irriterer meg grenseløst! Forventer så absolutt å få med en HDMI kabel til den prisen! Er så typisk Sony for tiden! Den ene skuffelsen etter den andre.. Jeg har store forventninger til maskinen og forhåndsbestilte den allerede i Mai.

Begynner å lure på om jeg faktisk er villig til å betale så mye, når jeg ikke får med en HDMI kabel engang :( Her skal jeg betale minst 5000. kr for en konsoll uten HDMI kabel som tv'n min (selvfølgelig) støtter! Det synes jeg er utrolig dårlig!

Hva er det neste de ''tar vekk' fra maskinen? Omgjør hardisken til 40GB isteden for 60?

Vet jo faen ikke hva man skal tro om Sony om dagen! :no:

Endret av Lokiboki
Lenke til kommentar
Dette irriterer meg grenseløst! Forventer så absolutt å få med en HDMI kabel til den prisen! Er så typisk Sony for tiden! Den ene skuffelsen etter den andre.. Jeg har store forventninger til maskinen og forhåndsbestilte den allerede i Mai.

Begynner å lure på om jeg faktisk er villig til å betale så mye, når jeg ikke får med en HDMI kabel engang :( Her skal jeg betale minst 5000. kr for en konsoll uten HDMI kabel som tv'n min (selvfølgelig)  støtter! Det synes jeg er utrolig dårlig!

Hva er det neste de ''tar vekk' fra maskinen? Omgjør hardisken til 40GB isteden for 60?

Vet jo faen ikke hva man skal tro om Sony om dagen!  :no:

6808015[/snapback]

 

Jeg må si jeg synes det er litt underlig at dette blir et tema kun når det gjelder PS3. Kan ikke huske å ha sett folk klage på at det ikke fulgte med DVI kabel fra det svindyre grafikkkortet de nettopp kjøpte eller at det ikke fulgte med hdmi kabel på den heftige dvd-spilleren med upscaling og gudvethva. Og bare for å illustrere hvor billig en hdmi kabel egentlig er, så folk ikke tror de må ta opp lån i banken, på Clas Ohlson koster en 2m hdmi kabel med helt fin kvalitet ca 170kr. Jeg er ingen Sony Fanboy, men jeg skjønner at hvis PS3 skulle blitt bundlet med hdmi, komponent (og evt kompositt) ville dette gjort at maskinen ble dyrere og at kundene ble sittende med mange kabler de aldri ville bruke. Det er min mening hvertfall, og mangelen på en hdmi kabel er i grunnen det siste argumentet jeg ville tenkt på for å ikke kjøpe ps3. :nei:

Lenke til kommentar

Synes ikke det er så galt at det ikke følger med HD-kabler. Da kan folk kjøpe det dem ønsker selv. Grunnen til at Microsoft valgt komponent på sin 360 var at det var en mere utbredt standard enn HDMI ved lanseringa av 360'n, samt at HDMI spesifikasjonene også var under endring. Siste versjon nå er visstnok 1.3 som håndterer enda større båndbredde. Nok om det..

 

Sony gir oss muligheten til å bruke komponent eller HDMI - og velge selv. Hvilken av de skulle de sendt med, komponent som er mest utbredt, men begrenset output til 1080i eller HDMI som oftest gir bedre resultat samt 1080p men på verdensbasis ikke er så utbredt? (For film-matriale er det knekkende likegyldig om det 1080i eller 1080 utsignal .. se nederst).

 

Det ville uansett kostet, økt prisen på PS3, og de med kun komponent inngang måtte betale ekstra for PS3 med HDMI de ikke kunne bruke - de med HDMI på TV'n/projektoren ville sikkert ha ønsket seg en HDMI istedet for å betale for komponenten de ikke ønsker. Legge ved begge? Veldig dyr PS3. Me not like. Og hadde de lagt ved en kabel som passet deg - skulle bannet på at den var så kort at f.eks. projektorfolket ikke ville vært fornøyd og måttet punge ut enda mere for å få riktig lengde..

 

Poenget er at dette er ikke en katastrofe. HDMI (og komponent) kabler kommer i forskjellige lengder og priser. Nå kan de enkelte entusiastene betale spesifikt for DEN kabelen de ønsker uten at prisen på PS3 går opp enda mere bare for å dekke alle eventualiteter.

 

Dr Peedee

 

(Baltie - så langt jeg veit får man spilt BlueRay filmer via komponent per i dag. HDCP beskyttelsen som kun går ann via HDMI er ikke gjeldende, og det er snakk om at det ikke skjer noe med det før 2010-2011. At signalet transporteres interlaced har ikke noe å si for oss med digitale flatpanel når det gjelder det å se blueray film. - hele signalet (1080p) kommer faktisk fram og blir satt sammen igjen til progresivt ved fremvisningen. (Husk, det er forskjell på interlaced matriale overført interlaced og interlace overføring av progresivt lagret matriale (blueray/hd-dvd film). Dessuten - er ikke så mange TV'er og projektorer ute i stuene i dag som kan ta imot 1080p )

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

Det er verdt å nevne at PS3 blant annet promoteres som en videomaskin. Og for de av dere som ikke jobber som selger i en elektrobutikk, kan jeg opplyse dere om det følgende:

 

Mange DVD-modeller, fra blant annet Panasonic og Pioneer, har i nyere tid blitt utstyrt med HDMI-kontakt. Ingen av disse produktene selges med HDMI-kabel. Dessuten er det vel ingen HD-DVD-spillere som selges med HDMI-kabel?

 

Her er poenget mitt: En typisk forhandler må selge PS3/PS2 med TAP for å kunne være konkurransedyktige på pris. Det er komplett galskap, helt til vi ser på "tilleggsutstyret"; - Der tjenes pengene. Spill, kontrollere, kabler, harddisk, osv. Skulle alt vært inkludert i startpakken til PS3 tror jeg heller få forhandlere hadde solgt produktet.

 

Og ikke minst: Forsiktig med hva dere forlanger av en Blu-ray-spiller med nestegenerasjonsgrafikk til 5490,- ...

Endret av RomanzoR
Lenke til kommentar

[Klippet bort mange gode poenger]

 

(Baltie - så langt jeg veit får man spilt BlueRay filmer via komponent per i dag. HDCP beskyttelsen som kun går ann via HDMI er ikke gjeldende, og det er snakk om at det ikke skjer noe med det før 2010-2011.

6808097[/snapback]

Vel, jeg refererte bare til det som stod på Sony sin hjemmeside om PS3 specs. ;) Så hvis det du sier er riktig, og det Sony skriver i specs er riktig, betyr det da at kopibeskyttede BD-filmer ikke vil finnes før i 2010-2011? I alle fall med den type kopibeskyttelse?

Lenke til kommentar
Dette irriterer meg grenseløst! Forventer så absolutt å få med en HDMI kabel til den prisen! Er så typisk Sony for tiden! Den ene skuffelsen etter den andre.. Jeg har store forventninger til maskinen og forhåndsbestilte den allerede i Mai.

Begynner å lure på om jeg faktisk er villig til å betale så mye, når jeg ikke får med en HDMI kabel engang :( Her skal jeg betale minst 5000. kr for en konsoll uten HDMI kabel som tv'n min (selvfølgelig)  støtter! Det synes jeg er utrolig dårlig!

Hva er det neste de ''tar vekk' fra maskinen? Omgjør hardisken til 40GB isteden for 60?

Vet jo faen ikke hva man skal tro om Sony om dagen!  :no:

6808015[/snapback]

 

Jeg må si jeg synes det er litt underlig at dette blir et tema kun når det gjelder PS3. Kan ikke huske å ha sett folk klage på at det ikke fulgte med DVI kabel fra det svindyre grafikkkortet de nettopp kjøpte eller at det ikke fulgte med hdmi kabel på den heftige dvd-spilleren med upscaling og gudvethva. Og bare for å illustrere hvor billig en hdmi kabel egentlig er, så folk ikke tror de må ta opp lån i banken, på Clas Ohlson koster en 2m hdmi kabel med helt fin kvalitet ca 170kr. Jeg er ingen Sony Fanboy, men jeg skjønner at hvis PS3 skulle blitt bundlet med hdmi, komponent (og evt kompositt) ville dette gjort at maskinen ble dyrere og at kundene ble sittende med mange kabler de aldri ville bruke. Det er min mening hvertfall, og mangelen på en hdmi kabel er i grunnen det siste argumentet jeg ville tenkt på for å ikke kjøpe ps3. :nei:

6808093[/snapback]

 

 

Joda, men det som irriterer meg er det at de driver å kutter ut ting de allerede har lovet! Samme som at de har kuttet ned på specsa i maskinen :(

Når dagen kommer vil jeg helt sikkert være en av de som kjøper Ps3, men hadde forventet meg litt mer av Sony bare! Synes de kan bli litt flinkere til å si det sånn som det er.. Litt mer ærlige. De lover ofte ting til kundene dems som de ikke kan holde! Dette er et godt eksempel..

Lenke til kommentar
Du kan se blueray filmer med komponent også i HD opp til 1080i

6806734[/snapback]

Ikke i følge reklamen til Sony. "Copy-protected Blu-Ray video discs can only output at 1080p using an HDMI cable connected to a device that is compatible with the HDCP standard."

 

Og hvilke Blu-Ray filmer vil ikke være kopibeskyttet?

6806765[/snapback]

 

Hmm.. jeg skal oversette for deg jeg. :p

 

Kopibeskyttede blu-ray video disker kan bare vise 1080p mens det brukes en HDMI-kabel som er tilsluttet tilsuttet utsyr som støtter HDCP-standarden.

 

Altså, det gjelder bare 1080p, ikke 1080i og 720p

Lenke til kommentar
(klippe)

1) Synes ikke det er så galt at det ikke følger med HD-kabler. Da kan folk kjøpe det dem ønsker selv.

(klippe)

2) Nå kan de enkelte entusiastene betale spesifikt for DEN kabelen de ønsker uten at prisen på  PS3 går opp enda mere bare for å dekke alle eventualiteter.

(klippe)

 

6808097[/snapback]

 

1) Det som kanskje er litt galt er at det ikke følger med hd kabler i en hd spillkonsoll. Konsoller har ofte vært synonymt med pick up and play. Ikke som pc, hvor man må finne ut litt hvilket skjermkort, lydkort osv man ønsker, og legge opp til lyd og bilde ut fra det. Komponentkabel er et minstemål man må kunne vente seg med en konsoll som skal kunne kjøre 1080p.

 

2) Det er vel kanskje litt pretensiøst å kalle ps3 kjøpere entusiaster? Suckers with too much cash, kanskje, men entusiast? Hovedtyngden av kjøperne har vel knapt dedikert hjemmekino. Når man sitter i en studenthybel på 15 kvadrat, 17" tv og lyd i stereo er man "average joe", ikke entusiast.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Sony kommer trolig til å gi ut PS3-brand HDMI-kabler, og jeg synes egentlig det er greit - at alle skal måtte betale for noe et mulig fåtall har nytte av blir jo litt feil. På samme måte er jeg egentlig glad for at WLAN er valgfritt på 360en, ettersom jeg ikke har bruk for dette, føler jeg ikke at jeg skulle betale for de som skulle ønske det.

 

De som trenger HDMI-kabler, bør ta seg råd til dette, og alle andre kan fint gi beng.

Lenke til kommentar

Joda, men det som irriterer meg er det at de driver å kutter ut ting de allerede har lovet! Samme som at de har kuttet ned på specsa i maskinen :(

Når dagen kommer vil jeg helt sikkert være en av de som kjøper Ps3, men hadde forventet meg litt mer av Sony bare! Synes de kan bli litt flinkere til å si det sånn som det er.. Litt mer ærlige. De lover ofte ting til kundene dems som de ikke kan holde! Dette er et godt eksempel..

6808150[/snapback]

 

Si meg, hvor og når har Sony noengang lovet å bundle en HDMI-kabel med PS3?

Lenke til kommentar

 

Og dessuten det viktigste, den "manglet" også HD DVD.

 

PS3 kommer samtidig med HD DVD i Norge. Toshiba har annonsert pris på 5000,-

 

Og vips var ikke PS3 så dyr alikevel.

6806589[/snapback]

 

 

Hvis kvaliteten på ps3`s HD-Dvd blir like dårlig iforhold til toshiba sin , som 360 sin er i forhold til en litt brukbar en, så blir ikke hd dvd noe særlig å skryte av på ps3 hvertfall.

 

Kan heller ikke se for meg at den blir så bra.

Se hvor mye jall de skal ha i sin maskin. Alt dyrt og eksklusivt, ettersom en hdmi kabel tydeligvis ville ha kostet 4000.

 

Så skal de på 5000 produsere en like bra spiller som toshiba sin som koster det samme uten noen spill muligheter, eller et super opphypa navn?

 

Id like to see that..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Sony kommer trolig til å gi ut PS3-brand HDMI-kabler, og jeg synes egentlig det er greit - at alle skal måtte betale for noe et mulig fåtall har nytte av blir jo litt feil.

 

6808317[/snapback]

 

Sånn som blu ray mener du? :p

6808448[/snapback]

Ja, faktisk. Jeg har liten tro på både HD-DVD og Blu-Ray, da de ikke tilbyr mye nytt med unntak av high-definition - og forskjellen er da vel ikke så stor at det er vits å legge masse penger i utstyr for avspilling eller filmer. Jeg kommer iallefall ikke til å satse penger på noen av disse formatene, de burde iallefall ha klart å komme med en standard først.
Lenke til kommentar

Sony kommer trolig til å gi ut PS3-brand HDMI-kabler, og jeg synes egentlig det er greit - at alle skal måtte betale for noe et mulig fåtall har nytte av blir jo litt feil.

 

6808317[/snapback]

 

Sånn som blu ray mener du? :p

6808448[/snapback]

Ja, faktisk. Jeg har liten tro på både HD-DVD og Blu-Ray, da de ikke tilbyr mye nytt med unntak av high-definition - og forskjellen er da vel ikke så stor at det er vits å legge masse penger i utstyr for avspilling eller filmer. Jeg kommer iallefall ikke til å satse penger på noen av disse formatene, de burde iallefall ha klart å komme med en standard først.

6808503[/snapback]

 

Det er jo akkurat det sony gjør denne gangen; tvinger folk til å satse penger på ett av disse formatene. Og på toppen av det hele, har de ikke anstendighet til å legge ved en kabel som gjør at du får brukt herligheten. Noe drøyt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...