Gå til innhold

Ps3 leveres uten hdmi og component kabel.


And.rs

Anbefalte innlegg

Jeg synes nå denne diskusjonen er overdrevet. På et nytt lcd tv er det uttalige tilkoplinger, HDMI, RF, Scart, Komponent, Kompositt, S-video osv. Men meg bekjent pleier det ikke å følge med særlig mange kabler der heller. Det må kjøpes utenom. Det samme gjelder vel de fleste DVD-spillere tror jeg, rett på meg hvis jeg tar feil. Poenget er at det ikke er noen stor nyhet at PS3 ikke blir levert med kabler. Og ja, PS3 blir hypet for HD specsene sine, men det gjør da vitterlig HD-tv'er også, og DVD-spillere med hdmi utgang, uten at de blir levert med kabler. Hvor er forskjellen? At PS3 er så dyr at absolutt alt mellom himmel og jord bør følge med? Jeg synes hvertfall det er helt greit å kjøpe en hdmi kabel i tillegg, har faktisk gjort det allerede. Den kostet knappe 200, og ifølge mange forum er det nærmest umulig å se forskjell på hdmi-kabler kortere enn 5m, uansett prisklasse.

 

Uansett, gleder meg til PS3 kommer jeg  :D

6806691[/snapback]

 

Enig med du. Jeg kritiserer i første omgang artikkelen i Nettavisen. Jeg synes det er naturlig at man kjøper kabel utifra det behovet man har. Det ville jo vært latterlig unødvendig og legge ved alle typer kabler.

 

HDMI er digitalt, og har du en kabel på 2m, tror jeg neppe det oppstår mye jitter. Dette kommer selvsagt ann på hvordan de forskjellige komponentene spiller sammen. Jeg vet ikke hvordan HDMI er utsatt for jitter heller (i forhold til CD).

 

Mitt andre poeng er at jeg synes ikke PS3 er dyr i det hele tatt. Den kommer med større HD, inkludert Wifi, oppladbar kontroller og Blue-Ray.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette var dårlig av Sony!

Når man betaler en sånn pris burde man i all ærlighet slippe å kjøpe ekstra kabler!

Spesielt på "premium" utgaven!

 

 

NB! Les også svaret der det står "Can I play my PS2 Games?"

Ser ut som den ikke er 100% bakoverkompatibel heller..

6806943[/snapback]

 

Er du seriøs? Så PS3 burde altså bli bundlet med kabler for alle utgangene den støtter? Bare "sånn i tilfelle"? Eller burde alle elektriske apparater som koster mer enn x kr komme med alt av kabler som kan tenkes å kunne brukes? Mener du virkelig det?

 

Når det gjelder bakoverkompabilitet må vi jo nesten bare vente å se, det har vært hevdet at ps3 vil ha full bakoverkompabilitet: Sony has stated that the PlayStation 3 will have backward compatibility with the PlayStation and PlayStation 2, and that every PS1 and PS2 game that observes its respective system's TRC (Technical Requirements Checklist) will be playable on PS3 at launch.

Link: http://www.shacknews.com/onearticle.x/41353

Lenke til kommentar
Dette var dårlig av Sony!

Når man betaler en sånn pris burde man i all ærlighet slippe å kjøpe ekstra kabler!

Spesielt på "premium" utgaven!

 

 

NB! Les også svaret der det står "Can I play my PS2 Games?"

Ser ut som den ikke er 100% bakoverkompatibel heller..

6806943[/snapback]

 

Er du seriøs? Så PS3 burde altså bli bundlet med kabler for alle utgangene den støtter? Bare "sånn i tilfelle"? Eller burde alle elektriske apparater som koster mer enn x kr komme med alt av kabler som kan tenkes å kunne brukes? Mener du virkelig det?

 

 

Det er ikke det det er snakk om her. Jeg mener selv at når Sony har reklamert og hypet opp alt og alle rundt akkuratt HD og Blue-ray, og når prisen allerede er så høy, må de da ihvertfall kunne legge til et par kabler i den dyreste versjonen så man faktisk kan bruke dette...

Endret av ReSSaA
Lenke til kommentar

Tja, eg veit ikkje heilt. På den eine sida er det greit at alt ein skal ha følgjer med...på den andre kostar jo kablar litt, og det er ikkje alle som har bruk for HDMI. Kanskje like greit at ein kjøper den kabelen ein treng sjølv, so betalar ein ikkje for noko ein ikkje skal bruke?

 

Men det viktigaste er at dette kjem klart fram, slik at ein finn det ut i god tid før ein opnar eska. Ser for meg folk som hentar PS3-en på posten laurdag like før stengetid, spring heim att, riv av innpakninga...berre for å oppdage at dei ikkje får kopla han til TV-en før butikkane opnar igjen mandag.

 

Kay

Lenke til kommentar

Det er ikke det det er snakk om her. Jeg mener selv at når Sony har reklamert og hypet opp alt og alle rundt akkuratt HD og Blue-ray, og når prisen allerede er så høy, må de da ihvertfall kunne legge til et par kabler i den dyreste versjonen så man faktisk kan bruke dette...

6807073[/snapback]

 

Så sant så sant!

Og man kan banne på at Sony kommer med "official" kabler som skal virke "best" med PS3 og de blir neppe så billig som 199,-

Lenke til kommentar
Tja, eg veit ikkje heilt. På den eine sida er det greit at alt ein skal ha følgjer med...på den andre kostar jo kablar litt, og det er ikkje alle som har bruk for HDMI. Kanskje like greit at ein kjøper den kabelen ein treng sjølv, so betalar ein ikkje for noko ein ikkje skal bruke?

 

Men det viktigaste er at dette kjem klart fram, slik at ein finn det ut i god tid før ein opnar eska. Ser for meg folk som hentar PS3-en på posten laurdag like før stengetid, spring heim att, riv av innpakninga...berre for å oppdage at dei ikkje får kopla han til TV-en før butikkane opnar igjen mandag.

 

Kay

6807083[/snapback]

 

Enig med deg der. Det må opplyses om det, men tror ikke det blir noe større problem enn i dag når det gjelder salg av DVD-spillere. Selgerne er ganske flinke til å opplyse om at kabler må kjøpes i tillegg, og ofte kan man få det for en billig penge hvis man kjøper spilleren. (Hvertfall min erfaring). Når det gjelder kjøp over nett som du sikter til kan det godt være det blir et større problem, her er det gjerne større forskjell i graden av informasjon. Håper ikke altfor mange opplever det hverfall. :ermm:

Lenke til kommentar
Tja, eg veit ikkje heilt. På den eine sida er det greit at alt ein skal ha følgjer med...på den andre kostar jo kablar litt, og det er ikkje alle som har bruk for HDMI. Kanskje like greit at ein kjøper den kabelen ein treng sjølv, so betalar ein ikkje for noko ein ikkje skal bruke?

6807083[/snapback]

Som BD-spilleren? ;) Mer seriøst, når HDMI er påkrevd for å kunne utnytte konsollen fullt ut for å kunne kjøre i 1080p, så burde det tross alt følge med, i alle fall i toppmodellen. MS gjorde jo dette med premiumutgaven hvor de la ved en component-kabel (som også doblet som en komposittkabel). Og når det da ikke engang følger med component-kabel, virker det jo veldig rart, egentlig. Skal man ikke kunne få HD-opplevelsen out-of-the-box?

 

Men det viktigaste er at dette kjem klart fram, slik at ein finn det ut i god tid før ein opnar eska. Ser for meg folk som hentar PS3-en på posten laurdag like før stengetid, spring heim att, riv av innpakninga...berre for å oppdage at dei ikkje får kopla han til TV-en før butikkane opnar igjen mandag.

6807083[/snapback]

lol, åh, det skulle tatt seg ut... :D Men det følger med komposittkabler, vel?

Lenke til kommentar
Tja, eg veit ikkje heilt. På den eine sida er det greit at alt ein skal ha følgjer med...på den andre kostar jo kablar litt, og det er ikkje alle som har bruk for HDMI. Kanskje like greit at ein kjøper den kabelen ein treng sjølv, so betalar ein ikkje for noko ein ikkje skal bruke?

6807083[/snapback]

Som BD-spilleren? ;) Mer seriøst, når HDMI er påkrevd for å kunne utnytte konsollen fullt ut for å kunne kjøre i 1080p, så burde det tross alt følge med, i alle fall i toppmodellen. MS gjorde jo dette med premiumutgaven hvor de la ved en component-kabel (som også doblet som en komposittkabel). Og når det da ikke engang følger med component-kabel, virker det jo veldig rart, egentlig. Skal man ikke kunne få HD-opplevelsen out-of-the-box?

 

Men det viktigaste er at dette kjem klart fram, slik at ein finn det ut i god tid før ein opnar eska. Ser for meg folk som hentar PS3-en på posten laurdag like før stengetid, spring heim att, riv av innpakninga...berre for å oppdage at dei ikkje får kopla han til TV-en før butikkane opnar igjen mandag.

6807083[/snapback]

lol, åh, det skulle tatt seg ut... :D Men det følger med komposittkabler, vel?

6807139[/snapback]

 

 

Det virker ikke som om det er noen som er sikker på det enda, hvertfall ikke på Sony forumet: http://boardsus.playstation.com/playstatio...ssage.id=567551

 

Men går ut fra at en eller annen form for kabel følger med, det er jo ganske vanlig. (bare ikke hdmi, hehe) :)

 

Edit: "it's been confirmed that both versions of the system will come with the same standard AV cable that Sony has been using for the past decade" Vet ikke om det er sant, men her er linken hvertfall: http://boardsus.playstation.com/playstatio...ssage.id=566448

Endret av ChaosPredicted
Lenke til kommentar

Det er greit å droppe HDMI og slikt,

 

men COME ON da! Levere maskinen med KOMPOSITT KABLER??

Da er det bedre å levere maskinen UTEN noe kabler i det hele tatt!

 

Er også en SKAM at 360core ble leveret med kompositt kabler,

men premium hadde ivertfall komponent.

 

PS3 som har blueray og greier, og kompositt.

 

Kanskje den støtter vanlig antenne kabel..

 

Nei, den BØR komme med komponent kabler.

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar

Så då blir reknestykket for å koma i gang med PS3 noko sånt:

 

Konsoll med ein kontroll 5500 kr

1 Spel 600-1000 kr

HDMI/Component kabel 500-1000kr

 

Ergo minst 6500 kr og kan faktisk stige over 7000kr. Latterleg, får jo ein PC som vil vera omtrent like bra men med mykje større friheit!

Sony vil floppe som bare det. Ingen vanlege personer vil bruka så mykje penger på ein konsoll. Nå konkurerer den ikkje lenger på konsoll markedet men med ein PC og ein PC-Gamer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...