medlem-90636 Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 For jenter er det ikke tilstrekkelig med en urinprøve, de trenger en prøve som må taes vaginalt. Gutter kan bare pisse i en kopp derimot. 6884721[/snapback] Det stemmer ikke. Jenter kan også ta urinprøve. 6884809[/snapback] Søren, ganske så irriterende at jeg måtte i stolen sist da, om det kunne vært unngått Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 (endret) For jenter er det ikke tilstrekkelig med en urinprøve, de trenger en prøve som må taes vaginalt. Gutter kan bare pisse i en kopp derimot. 6884721[/snapback] Det stemmer ikke. Jenter kan også ta urinprøve. 6884809[/snapback] Ei vennine av meg fikk påvist klamydia etter en gynekologisk undersøkelse, og dagen før hadde hun tatt urinprøve som viste nada. Tilfeldig? Nei, hun ble nemlig henvist fra helsestasjonen der hun tok urinprøven om å ta en gynekologisk undersøkelse, da de allerede hadde erfart flere ganger at det ikke var tilstrekkelig til å påvise klamydia.. Endret 18. september 2006 av dimdal Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Ei vennine av meg fikk påvist klamydia etter en gynekologisk undersøkelse, og dagen før hadde hun tatt urinprøve som viste nada. Tilfeldig? Nei, hun ble nemlig henvist fra helsestasjonen der hun tok urinprøven om å ta en gynekologisk undersøkelse, da de allerede hadde erfart flere ganger at det ikke var tilstrekkelig til å påvise klamydia.. 6890242[/snapback] Nå kan ikke jeg alle detaljer om dette akkurat. Men får man svar på dagen når man tar urinprøve?? Og kan man gjøre det på helsestasjon? Trodde man måtte gå til lege og så måtte de sende det til lab. og sånne ting.. Spør fordi jeg lurer altså.. Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 (endret) I min hjemkommune tar de urinprøver på helsestasjon, de har tilogmed egen gynekolog tilknyttet (så du kan gjøre avtaler med han via helsestasjonen). Det varierer fra kommune til kommune hvordan de legger opp helsetilbudet. Edit: Og ja, så fremt du har nødvendig analyseutstyr kan du få svar på dagen på urinprøver. Ikke alt sendes til lab. Endret 18. september 2006 av dimdal Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 (endret) Du kan også ta en test hjemme. Spør etter "HandiLab-C" på ditt apotek. Dog, den er bare for kvinner så vidt jeg vet.. Edit: her er en link Endret 18. september 2006 av dimdal Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Okei. Takk for svar. Jeg har aldri vært på helsestasjon for sånne ting eller levert tisseprøve for den saks skyld. Men greit for folk å få svar på dagen, da Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Don't be a fool, wrap your tool. Jeg skal ned å teste meg i dag, bare for å ha gjort det liksom. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Alle burde gjøre det en gang i mellom. Også for HIV Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå