Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kjønnssykdommer. Råd, tips og spørsmål

Neppe

Anbefalte innlegg

Er jo snakk om mye med kjønnssykdommer her i landet.

Kjønnssykdommer er veldig vanlig, noen er mer vanlig en andre.

For jenter er det veldig vanlig å få soppinfeksjon, noe som eks-damen fikk. Dette skyldes at det blir tett til musa når man bruker bind.

Hva synes du om at kjønnssykdommer er så vanlig blandt ungdom i Norge. At nermest ingen tar hensyn til det ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns det er synd at folk tar så lite hensyn til kjønnssykdommer som det de gjør. Men, leser vi kondomtråden, så ser vi jo at de fleste gutter ikke ønsker å bruke kondom.. Og vi jenter føler fort at dersom vi ber dere om det, så "ødelegger" vi sexen for dere. Så det er ikke så lett alltid å be om kondom.

Lenke til kommentar
Jeg syns det er synd at folk tar så lite hensyn til kjønnssykdommer som det de gjør. Men, leser vi kondomtråden, så ser vi jo at de fleste gutter ikke ønsker å bruke kondom.. Og vi jenter føler fort at dersom vi ber dere om det, så "ødelegger" vi sexen for dere. Så det er ikke så lett alltid å be om kondom.

6813456[/snapback]

Du vet, dere bestemmer...

Underlivssopp er ingen kjønnssykdom.

6829079[/snapback]

Det var det jeg tenkte også

Men tilbake til tema, kanskje man burde innføre seksualundervisning og kjønnssykdomtesting på videregående for å gi oss litt bedre kultur og kanskje litt bedre helse

Endret av Lomz
Lenke til kommentar
Kjønnssykdomtesting på videregående skole? Hvilket formål vil det ha?

Seksualundervisning har vi allerede.

6829591[/snapback]

I 3 gym for eksempel, for å lære oss at det faktisk kan være lurt å gjøre det innimellom.

Hehe, ei jente som bor her jeg bor kom hjem fra Magaluf med 3-4 kjønnsykdommer.

Hadde pult 9stykker, haha.

6832265[/snapback]

Hun fortalte det til alle da eller?

Lenke til kommentar

Som nevnt ovenfor, soppinfeksjon er ingen kjønnssykdom, og det skyldes ikke at "det blir for tett for musa når man bruker bind". Herregud så mye rart man kan si...

og, 3-4 kjønnsykdommer.. godt gjort. På legesenteret tester de som regel kun for chlamydia, og av og til en til. 1+1 er 2.

Viste dere forresten at om man drar til legen for å teste seg for kjønnsykdom er timen gratis? Man betaler kun for utstyret som blir brukt. Ca 20-30 kroner. Flere gutter burde testa seg for kjønnsykdommer, og ikke bare jentene!

Mange gutter merker ikke at de har Chlamydia, og går da bare rundt og smitter jenter i hytt og pine. Ekkelt...

Lenke til kommentar
Men jenter har vel langt lavere terskel for å gå å teste seg, om jeg ikke tar helt feil :)

6880325[/snapback]

Hmm..det vet jeg egentlig ingenting om. Skulle vel være enkelere nå som man bare kan levere urinprøve :)

6882859[/snapback]

Er du sikker?

En kompis av meg fortalte at han i god tro om det du skriver ovenfor var normal praksis, så han dro til legen for å sjekke seg for Chlamydia. Vel fremme fikk han seg en "rude awakening" og en smålig pinlig/smertefull opplevelse med en kvinnelig lege :p

Lenke til kommentar
Er du sikker?

En kompis av meg fortalte at han i god tro om det du skriver ovenfor var normal praksis, så han dro til legen for å sjekke seg for Chlamydia. Vel fremme fikk han seg en "rude awakening" og en smålig pinlig/smertefull opplevelse med en kvinnelig lege :p

6884267[/snapback]

Ikke alle legekontor har utstyret til å gjøre det. Derfor er det nok noen som bruker "gamle måten". :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...