Neppe Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Er jo snakk om mye med kjønnssykdommer her i landet. Kjønnssykdommer er veldig vanlig, noen er mer vanlig en andre. For jenter er det veldig vanlig å få soppinfeksjon, noe som eks-damen fikk. Dette skyldes at det blir tett til musa når man bruker bind. Hva synes du om at kjønnssykdommer er så vanlig blandt ungdom i Norge. At nermest ingen tar hensyn til det ? Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Spør heller legene på Klara klok du Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 5. september 2006 Forfatter Del Skrevet 5. september 2006 Spør heller legene på Klara klok du 6806546[/snapback] Det må da være lov å diskutere kjønnssykdommer på forumet. Eller skal vi heller bare droppe forumet å dele oss på forskjellige instanser ? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Enkelt og greit: Bruk kondom hvis du er usikker, få dere begge testet hvis forholdet skal vare og hold stellet rent, så ligger man godt an. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 5. september 2006 Forfatter Del Skrevet 5. september 2006 Enkelt og greit:Bruk kondom hvis du er usikker, få dere begge testet hvis forholdet skal vare og hold stellet rent, så ligger man godt an. 6807016[/snapback] Hadde no alle tenkt slik, men det gjør de ikke. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Jeg syns det er synd at folk tar så lite hensyn til kjønnssykdommer som det de gjør. Men, leser vi kondomtråden, så ser vi jo at de fleste gutter ikke ønsker å bruke kondom.. Og vi jenter føler fort at dersom vi ber dere om det, så "ødelegger" vi sexen for dere. Så det er ikke så lett alltid å be om kondom. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Underlivssopp er ingen kjønnssykdom. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 (endret) Jeg syns det er synd at folk tar så lite hensyn til kjønnssykdommer som det de gjør. Men, leser vi kondomtråden, så ser vi jo at de fleste gutter ikke ønsker å bruke kondom.. Og vi jenter føler fort at dersom vi ber dere om det, så "ødelegger" vi sexen for dere. Så det er ikke så lett alltid å be om kondom. 6813456[/snapback] Du vet, dere bestemmer... Underlivssopp er ingen kjønnssykdom. 6829079[/snapback] Det var det jeg tenkte også Men tilbake til tema, kanskje man burde innføre seksualundervisning og kjønnssykdomtesting på videregående for å gi oss litt bedre kultur og kanskje litt bedre helse Endret 9. september 2006 av Lomz Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Kjønnssykdomtesting på videregående skole? Hvilket formål vil det ha? Seksualundervisning har vi allerede. Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Hehe, ei jente som bor her jeg bor kom hjem fra Magaluf med 3-4 kjønnsykdommer. Hadde pult 9stykker, haha. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Kjønnssykdomtesting på videregående skole? Hvilket formål vil det ha? Seksualundervisning har vi allerede. 6829591[/snapback] I 3 gym for eksempel, for å lære oss at det faktisk kan være lurt å gjøre det innimellom. Hehe, ei jente som bor her jeg bor kom hjem fra Magaluf med 3-4 kjønnsykdommer.Hadde pult 9stykker, haha. 6832265[/snapback] Hun fortalte det til alle da eller? Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 I 3 gym for eksempel, for å lære oss at det faktisk kan være lurt å gjøre det innimellom. Hvis ikke du er ansvarlig nok til å ta det på eget initiativ når du er 17/18/19 år så fortjener du ikke å ha noe sexliv. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Som nevnt ovenfor, soppinfeksjon er ingen kjønnssykdom, og det skyldes ikke at "det blir for tett for musa når man bruker bind". Herregud så mye rart man kan si... og, 3-4 kjønnsykdommer.. godt gjort. På legesenteret tester de som regel kun for chlamydia, og av og til en til. 1+1 er 2. Viste dere forresten at om man drar til legen for å teste seg for kjønnsykdom er timen gratis? Man betaler kun for utstyret som blir brukt. Ca 20-30 kroner. Flere gutter burde testa seg for kjønnsykdommer, og ikke bare jentene! Mange gutter merker ikke at de har Chlamydia, og går da bare rundt og smitter jenter i hytt og pine. Ekkelt... Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Mange gutter merker ikke at de har Chlamydia, og går da bare rundt og smitter jenter i hytt og pine. Ekkelt... 6880226[/snapback] Enda flere jenter som ikke får symtomer. Så det går begge veier Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Mange gutter merker ikke at de har Chlamydia, og går da bare rundt og smitter jenter i hytt og pine. Ekkelt... 6880226[/snapback] Enda flere jenter som ikke får symtomer. Så det går begge veier 6880288[/snapback] Men jenter har vel langt lavere terskel for å gå å teste seg, om jeg ikke tar helt feil Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Men jenter har vel langt lavere terskel for å gå å teste seg, om jeg ikke tar helt feil 6880325[/snapback] Hmm..det vet jeg egentlig ingenting om. Skulle vel være enkelere nå som man bare kan levere urinprøve Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Men jenter har vel langt lavere terskel for å gå å teste seg, om jeg ikke tar helt feil 6880325[/snapback] Hmm..det vet jeg egentlig ingenting om. Skulle vel være enkelere nå som man bare kan levere urinprøve 6882859[/snapback] Er du sikker? En kompis av meg fortalte at han i god tro om det du skriver ovenfor var normal praksis, så han dro til legen for å sjekke seg for Chlamydia. Vel fremme fikk han seg en "rude awakening" og en smålig pinlig/smertefull opplevelse med en kvinnelig lege Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Er du sikker? En kompis av meg fortalte at han i god tro om det du skriver ovenfor var normal praksis, så han dro til legen for å sjekke seg for Chlamydia. Vel fremme fikk han seg en "rude awakening" og en smålig pinlig/smertefull opplevelse med en kvinnelig lege 6884267[/snapback] Ikke alle legekontor har utstyret til å gjøre det. Derfor er det nok noen som bruker "gamle måten". Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 For jenter er det ikke tilstrekkelig med en urinprøve, de trenger en prøve som må taes vaginalt. Gutter kan bare pisse i en kopp derimot. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 For jenter er det ikke tilstrekkelig med en urinprøve, de trenger en prøve som må taes vaginalt. Gutter kan bare pisse i en kopp derimot. 6884721[/snapback] Det stemmer ikke. Jenter kan også ta urinprøve. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå