Gå til innhold

Mobil til eldre mann

varan2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne?

Ser ut som en vanlig trådløst telefon, vet ikke hvordan menyer o.l er på den....

Denne har i allefall stor skjerm

Er en vanskelig gruppe og finne telefoner til, for det lages i hovedsak 3 typer...

Bilige, ungdommer og buisenis telfoner....

Men solgte selv min t630 til ei på 60 og hu ble fornøyd og får brukt telefonen greit...

Nyere sony erikson kan man velge teams som gjør om menyen slik at det blir store ikoner (ett og ett, standard på de fleste nokia)

Lenke til kommentar

Jeg har sjekket ut både Benq-Siemens S68 og Nokia 6125 i prisguiden og tilhørende reviews uten å finne at disse har stor font eller andre

Han har en gammel Motorola fra før der han ikke kan kontrolere nummert etterhvert som han taster det inn fordi skjermen er for dårlig.

Spurte på Elkjøp også, og ekspeditøren mente at på en av Nokia modellene skulle man kunne endre til større font. Han lette i menyen, men kunne ikke finne det. Jeg tok meg tid til å bla igjennom jeg også, med samme resultat.

Har ikke lyst til å anbefale ham en telefon fordi en på Elkjøp påsto at den skulle kunne ha stor font. Har litt for dårlig erfaring med fagkunnskapen deres til det...

Han er 85, og er også på vei til å gi opp bilkøring p.g.a synet også.

Lenke til kommentar
Jeg har sjekket ut både Benq-Siemens S68 og Nokia 6125 i prisguiden og tilhørende reviews uten å finne at disse har stor font eller andre

Han har en gammel Motorola fra før der han ikke kan kontrolere nummert etterhvert som han taster det inn fordi skjermen er for dårlig.

Spurte på Elkjøp også, og ekspeditøren mente at på en av Nokia modellene skulle man kunne endre til større font. Han lette i menyen, men kunne ikke finne det. Jeg tok meg tid til å bla igjennom jeg også, med samme resultat.

Har ikke lyst til å anbefale ham en telefon fordi en på Elkjøp påsto at den skulle kunne ha stor font. Har litt for dårlig erfaring med fagkunnskapen deres til det...

Han er 85, og er også på vei til å gi opp bilkøring p.g.a synet også.

6813972[/snapback]

nokia 6131 har stOre taster, flott skjerm med god kontrast og man kan justere tallstørrelsen i vinduet (dette gjelder også tekststørrelse så vidt jeg vet.)

Hva gjelder brukervennlighet er vel nokia kjent for å være blant de mest intuitive telefonene å bruke. På denne kan man i tillegg velge mellom den "klassiske" nokia menyen - og ikonbasert rutenett meny.

I tillegg bør det nevnes at samtalekvaliteten på denne telefonen er meget god - noe som alltid er ett pluss.

Tror du trygt kan anbefale denne til "gammel mann" :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...