Wattengård Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Jau.. Som topic sier. Jeg kunne tenkt meg å hatt en livlig diskusjon om en norsk (og kanskje også en nynorsk) erstatning for SCI/FI. SCI/FI står jo som kjent for Science/Fiction, noe som direkte oversatt blir Vitenskap/Skjønnlitteratur. En forkortelse kunne da blitt Vit/Skjø. Er det noen andre som har flere og bedre (?) forslag? -C- Lenke til kommentar
Sharp Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Jau.. Som topic sier. Jeg kunne tenkt meg å hatt en livlig diskusjon om en norsk (og kanskje også en nynorsk) erstatning for SCI/FI. SCI/FI står jo som kjent for Science/Fiction, noe som direkte oversatt blir Vitenskap/Skjønnlitteratur. En forkortelse kunne da blitt Vit/Skjø. Er det noen andre som har flere og bedre (?) forslag? -C- 6805915[/snapback] Fiksjon er vel et godt norsk ord det også? Så f.eks. ViFi ? Eller....det minnner kanskje litt mye om en annnen forkortelse Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 VASK funker jo og. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Beklager at jeg sier det, men ideèn er teit. Jeg synes heller ikke du har plassert den riktig. PS! joltaire ben avatar Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 I ordboka står det vitenskapsdiktning, noe som i grunn ikke klinger så godt. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Vitenskapelig fiksjon Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Overfiktiv skjønnlitteratur? Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 6. september 2006 Forfatter Del Skrevet 6. september 2006 Sci/Fi handler jo ikke nødvendigvis om framtiden... -C- Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 I følge ordboka kan fiction oversettes med oppspinn... ergo kan man kalle sci/fi for "vitenspinn" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå