Magnum p.i. Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 (endret) En kamerat av meg ba meg om hjelp til å kjøpe en bærbar pc. Den skal i hovedsak brukes til grunnleggende ting sånn som surfing på internett, msn, oppgaveskriving i word og en og annen divx film. Med andre ord er det ikke et skrikende behov for noe top of the line råskinn. Et annet krav er at den bør være så billig som mulig, og den må kunne kjøpes over disk i en butikk i Trondheim. På bakgrunn av dette har jeg kommet fram til to alternativer jeg ser på som helt greie: 1) Acer Aspire 1642 fra Siba. 2) Toshiba EQUIUMA 110280 fra Lefdal. Er det noen som kan komme med noen råd eller innspill om hvilken av disse som vil være det mest fornuftige kjøpet? For mitt blåtte øye virker Aceren best, men jeg kan ikke alt om pc, så derfor tyr jeg til dere for råd. Om det er noen bedre alternativer der ute så tas disse imot med et smil. Men de må være på lager i en butikk i Trondheim da maskinen skal være i boks i løpet av uka, og han som skal kjøpe den er mer skeptisk til nettbutikker enn mannen fra Posten-reklamen. Endret 5. september 2006 av walter_melon Lenke til kommentar
matrosen Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Jeg holder personlig med Acer`n da jeg har god erfaring med accer og det holder en god byggekvalitet. Acceren har en bedre prossesor og større harddisk. Lenke til kommentar
magnum65 Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Acer'en er helt klart best av disse to, (og SIBA har den på lager i Trondheim) Du kan jo sjekke denne også, men det spørs om du får den til denne prisen i Trondheim (El kjøp har ofte helt andre priser i butikken ) http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...em_checkmystore Core Solo og Pentium M er i praksis omtrent samme prosessor. Skal du ha noe bedre må du nok opp litt i pris (7-8000 f.eks for Dell Inspiron 6400, men denne må kjøpes via nett/telefon, og du må nok regne nesten 2 uker leveringstid. Se her for priser/alernativer: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...=entry6805489 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå