Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

windows kan ikke starte

Anbefalte innlegg

windows kan ikke starte på grunn av en harddisk konfigurasjonsfeil.

kan ikke lese fra den valgte oppstartsdisketten. kontroller oppstartbanen og ddisketten.

se windows dokumentasjon om maskinvarekonfigrusasjon av disker og i brukerhåndbøkene til maskinvaren for ytteligere informasjon

får den etter format og reboot....

kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fikk pcn ferdig montert av psdata.no ... var lat, tenkte, hey, skal jo bestille pc til 13000 av dem, slenger på 500-800kr så slipper jeg monteringa selv..og så fikk jeg pcn, skulle kjøre i xp cdn min, først fikk jeg dette :

det er oppdaget et problem, og windows er avsluttet for å hiindre skade på datamaskinen

hvis det er første gang du ser denne meldingern blablabla..

teknisk informasjon : stop 0x0000007b (0xf78da63c, 0xc0000034 og noe mer

så etter mye mikkmakk fikk jeg til den der oppe, men nå er jeg stuck med denne ovenfor igjen..argh...

Lenke til kommentar

Hvis det er flere disker i den , kople fra de ekstra , ha kun den OS skal installeres på tilkoplet .

Bruk XP cd med sp2 integrert (LBA48bit støtte) under install .

Test for OS install med Memtest86+ at det ikke er ustabilitet i minne subsystemet .

Hvis det er det -øk memory voltage i cmos setup .

Og chipset og cpu type er hva da ? ( er det hemmelig eller :p ).

Dårlig info du gir , og samtidig spør om hjelp/tips ....

Lenke til kommentar

Du må komme med mye mer opplysninger. Jeg skjønner ikke mye av det du har skrevet. Har forstått at du har fått en blåskjerm. Det kan komme av mye rart, men under windows installasjonen får du det som regel ikke med mindre du har feil i BIOS instillingene eller har overklokket maskinen mer enn den tåler.

Sjekk bl.a. at du ikke har satt på minnehull mellom 15-16MB i bios. Les instuksjonsboka til hovedkortet ditt og gå gjennom alle bios instillingene. Sett på slappe instillinger på alle minne-, cpu, fsb og overklokkings instillingene.

Lenke til kommentar

Bruk XP cd med sp2 integrert (LBA48bit støtte) under install . <-- hvor får jeg tak i det?

Test for OS install med Memtest86+ at det ikke er ustabilitet i minne subsystemet . <-- aldri hørt om memtest osv. kan du forklare/gi url?

http://zaftsuse.googlepages.com/pc.JPG med https://www.psdata.no/ps.asp?IT=129394 som hk

sorry for dårlig forklaringer, meget trøtt nå etter å ha sitti med dette siden 18.00 idag. tar kvelden nå, skal prøve forklare mer imorgen

Lenke til kommentar
Bruk XP cd med sp2 integrert (LBA48bit støtte) under install . <-- hvor får jeg tak i det?

6805627[/snapback]

Har du kjøpt WinXP i det siste, så burde det være Service Pack 2 på den fra før. Ellers kan du sjekke med www.microsoft.no eller ringe microsoft og høre om de kan sende deg en oppdatert cd. Alle WinXP versjoner med og uten service pack 1 eller 2 støtter uansett LBA48. Så det har ingenting med saken å gjøre og du trenger ikke å få tak i en ny cd, så lenge du laster ned service pack 2 og installerer den før du kobler maskinen til Internet etter at du har fått til å installere WinXP. - Ellers blir maskinen infisert av virus/en orm med en gang den kommer på Internet.
Test for OS install med Memtest86+ at det ikke er ustabilitet i minne subsystemet . <-- aldri hørt om memtest osv. kan du forklare/gi url?

6805627[/snapback]

Memtest finner du som regel ved å trykke en eller annen F-tast under oppstarten, før maskinen begynner å laste Windows. -> Les brukermanualen til hovedkortet ditt.

Igjen, se gjennom alle bios instillingene og sett de til stabile instillinger - ikke bli revet med og prøv å klokke maskinen eller sette på "enhanced" eller "overclocked" eller noe lignende på noe som helst i bios. Det finnes som regel et "Reset to most stable defaults" valg i bios, du kan prøve dette viss du ikke kan så mye om bios instillinger. Så kan du prøve å installere Windows på nytt.

Edit: Ser at du har kjøpt 667MHz minne - Etter at du har gått over alle andre bios instillinger og valgt de mest stabile, prøv å sett disse til 533MHz og se om det fungerer da.

Endret av Mental
Lenke til kommentar

6805627[/snapback]

CDen med Windows XP vil være merket med SP2 hvis den inneholder denne servicepakken (Forutsatt original CD).

Sjekk også at det er god kontakt på ledninger, både strøm og signalkabler, og at minne og kort sitter godt i. Det kan ha blitt dårlig kontakt i transporten.

Lenke til kommentar

snakka med psdata.no nuh, må legge inn no scsi drivere for cdrommen eller no tullball,

men finner kun til floppy, har ikke floppy, kan jeg brenne ut det på en cd istedenfor?

http://www.msi.com.tw/program/support/driv...?UID=746&kind=1 drivere der

har nå fått koblet til floppy osv.. prøvd å lagt inn, men akk nei, dette går ikke, kommer ntldr mangler eller noe, hva er dette?

Endret av Zaft
Lenke til kommentar

sånn, da har jeg gjort ALT mulig en kan finne på å gjøre, prøvd annen ram, annen hd, annen cdrom, prøvd med drivere til cdrom, har prøvd installe OS fra en annen pc inn på disken og så satt i disken i min maskin, men der starter den ikke opp, blinker en kjapp bluescreen og så restarter den seg, gir opp...med mindre noen har no forslag..prøver ringe psdata.no imorgen, sender maskina tilbake, ber dem installe OS og så får jeg heller betale for enda en xp plate....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...