bobafett Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Har en filserver med Gbit kort og en pc med MSI hovedkort med integrert Gbit lan. Overfører en fil som er på 349 MB. Dette går på 25 sek. 349MB/25s=14MB/s. Noe som igjen skulle tilsvare ca. 112 Mbit/s. Med Gbit nettverk hadde jeg regnet med noe høyere hastighet. Er dette for lav hastighet og hva kan jeg evt. gjøre med dette? Har en D-Link Gbit switch hvor det for øyeblikket er tilkoblet èn pc, èn filserver, ètt trådløst accesspunkt og èn adsl router/modem. Switchen viser at pc'en og filserveren har Gbit tilkobling, og trødlst accesspunkt og adsl router har 100 Mbit. Kan det være et problem at det er koblet til 100 Mbit komponenter? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 En fil må jo passere/gå gjennom PCI bussen på en eller begge sidene. Samt at lese skrive hastigheten (sustained) på selve diskene i hver ende er det som blir det som dreper overføringshastigheten . Bare tull med Gbit til slikt hvis man ikke f.eks har PCI-X buss og RAID(ytelses level) i serveren og f.eks chipset integrert sata raid0/0+1 i workstation. Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 OK, så det betyr at jeg ikke kan regne med høyere hastighet? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 OK, så det betyr at jeg ikke kan regne med høyere hastighet? 6805327[/snapback] Får ikke stort bedre hastighet her heller med Gbit kort.. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Tregeste operasjonen vil jo gjelde ved en filoverføring . Etter hva jeg vet er det vanlig at sustained write er tregest .(skrive filen hos mottaker til disk) . Skal man måle hastigheten på linken PC<->Server må man sende data fra A til B og f.eks loopes tilbake e.l . Eller bruke et nettverks analysator prog av no slag i begge ender. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Jeg har en filserver med nForce4 Gigabit NIC, en Netgear Prosafe 5p Gigabit, og en hovedmaskin med nForce4 Gigabit NIC. I filserveren har jeg 4x250GB i RAID5, og ved lesing/overføring fra dette RAIDet og til min hovedmaskin bruker jeg fra 20-25% av båndbredden i følge Task Manager, noe som ved kjapp hoderegning skulle tilsi 200-250Mbps og ~25-31MB/s. Internt på filserveren klarer RAIDet gjennomsnittlig 60MB/s i leseytelse, så et eller annet sted begrenser det hos meg og. En kraftigere switch og dedikerte Intel Gigabit NIC kan kanskje klare noe bedre? Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 Kjørte akkurat en test med SiSoft Sandra og får båndbredde på 23MB/s. Søren og.... jeg som har kødda så mye for å få Gbit kort til å virke på serveren. Men det ser ihvertfall ut til å gå dobbelt så fort som før. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 har hørt at siden hardiskene som er idag er de eneste mekaniske delene i en datamaskin så er det disse som dreper overføringshastigheten på nettverk... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 (endret) Jeg har 3 maskiner her i gigabit nettverk. Vanlige hastigheter jeg får er 40-50MB/sek. Dette med en D-Link DGS-1005D switch. I sandra får jeg 50MB/s. Da jeg bestilte gigabit-kort i en sjappe her fikk jeg høre at det ikke var vits, og at et 100Mb-kort holdt i lange baner. Men jeg vil si at en 5-dobbling av hastighet er verdt den ekstra 100-lappen jeg gav. Edit: Et problem som jeg har fått i det siste er at hastigheten overhodet ikke vil holde seg jevnt. Den går opp og ned som en jo-jo mellom ca. 5 og 40MB/s. Meeget irriterende. Noen som vet hva som kan være galt? U-DMA er på, RAID0 på kilde og mål-maskin, samme resultat med nyinstallert windows, kryssa-kabel og via switch, integrert og eget PCI-nettkort. Pluss at det har fungert før. Bilde av problemet. Endret 4. september 2006 av sedsberg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå