Jalla Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 (endret) Sjekk denne forumtråden og ha det i bakhodet når dere finner "Sveiseapparatforsterkere" til en tusing på QXL eller en eller annen sjappe. Fint eksempel på at en bør ta en kikk under huven før en biter på alt av billig kinavare, hehe FrankAmp'nStein saken viser hvordan det børl se ut, hehe Et annet eksempel er Sinfoni Desiderio - Ytterpunkter kanskje men pyttsann, lekre saker begge to P.S Takk til Neptyr for idèen Endret 6. september 2006 av Jalla Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Hehe Blitt tilbudt mye "1000wattere", uscarvor og dritt oppimellom tida. Får håpe folk med ikke alt for mye peiling får en liten tankevekker Lenke til kommentar
Zozzy Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Haha... vett kompisen min kjøpte noe slikt jalla greie.... hahah Lenke til kommentar
Defus Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Bra tråd jalla Kjøp aldri billig! Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Går soundmagus forsterkerene under denne katogerien? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 6. september 2006 Forfatter Del Skrevet 6. september 2006 Med fare for å bli flama så mener jeg faktisk at de er veldig nært beslekta, hehe Det lukter litt muggent når ting er så utrolig billige og skal yte så enormt med effekt Kvalitet koster, sånn er det bare, 5 - 6 lapper må en nok ut med for skikkelige saker som yter 1kw+. Spørsmålet da er om en har batteri og dynamo til å mate på med strøm... Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 6. september 2006 Forfatter Del Skrevet 6. september 2006 Jøsseball, om noe fortjener tittelen "til skrekk og advarsel" er det jo denne! Her prøver en å opplyse litt om at folk bør tenke seg om tre-fire ganger før de går for billigrask og hva er takken Tittel endret Lenke til kommentar
Boddiz_ Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Går soundmagus forsterkerene under denne katogerien? 6812692[/snapback] Hmm, spør du meg så sier jeg nei. Her er innmaten til den kraftigste SoundMagusen (x3000) Lenke til kommentar
Humbug Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Kan gå andre veien og. Kjøpte en amp til kr400 som sprengte en biltema 12' sub på 600w max(vistnok) uten å være stillt så høyt heller. Han jeg kjøpte den av viste ikke noe om den siden den fulgte med bilen hans da han kjøpte den. Riktignok er ikke biltemasubene akkurat det ypperste men så er ikke 400 spenn for en amp så mye heller . Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 At en amp sprenger et element skyldes i 99% av tilfellene nettopp det at forsterkern er for liten og går i klipping Jeg skal vedde store deler av vital anatomi på at dette var tilfellet også her. Angående SoundMagusen er den vel i stand til å drive ting på en brukbar måte, men lydkvalitet og kontroll på er nok så godt som ikkeeksisterende. Skal du bare bråke er det nok tilfredsstillende saker. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 "Kjempebillig" og "bra" er 2 ord som ikke burde være i samme setning når man snakker audio. Lenke til kommentar
Boddiz_ Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Angående SoundMagusen er den vel i stand til å drive ting på en brukbar måte, men lydkvalitet og kontroll på er nok så godt som ikkeeksisterende.Skal du bare bråke er det nok tilfredsstillende saker. 6872972[/snapback] Har du prøvd/hørt Soundmagusen? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 Har bedre ting å bruke penger på enn Soundmagus, eller SoundAnus som enkelte ynder å kalle den At det ikke er toppspesifiserte sekundærkondiser og andre saker som sørger for bra lydkvalitet her sier seg selv, da hadde prisen vært helt annerledes. Men til en som er 18 og bare skal dundre og bråke holder den det den lover En får ikke Mercedes til Ladapris, sånn er det bare Lenke til kommentar
Boddiz_ Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Dette er litt intressant, fordi jeg liker svarene dine. Men så kommer neste spørsmål: HØRER ola nordmann forskjell på om han har ladaamp (les:sundmagus) til å drive bassen sin eller mercedesamp (les: rf, helix, soundstream, osv)? Lenke til kommentar
Boddiz_ Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 (endret) obs, dobbelpost... Endret 18. september 2006 av zettaz Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Jeg tror ABSOLUTT at enhver idiot vil høre forskjell om man først tar en kraftig sub og en lada-amp på 1000 liksom-watt og etterpå tar en kvalitetsforsterker på samme effekten (og som faktisk gir 1000W). Lenke til kommentar
Boddiz_ Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Ikke det jeg mente. Finnes lada-amp-merker som faktisk leverer rms de "skal". Så sett at en lada-amp som faktisk gir 1000w og en kvalitetsamp som gir 1000w, og begge ampene driver samme element i samme kasse osv. Vil ola nordmann høre forskjell på ampene (lydkvalitet osv)? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Nå vil en Lada-amp som faktisk gir det den lover sansynligvis koste en god del mere enn disse "sveiseapparatforsterkerne" som trådstarter tenker på. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Hvis du kjøper brukt kan du bruke lada prisen, på kvalitets forsterker. Men ellers tror jeg det er få eller ingen lada forsterkere der ute som kan måle seg med kvalitet. Er blitt sagt en del ganger, du får det du betaler for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå