Gå til innhold

Halo 3 VS H2 og H1


666Lucifer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De som mener pistolen burde komme tilbake slik den var har ikke skjønt mye av multiplayerspill.

Takk gud for at Bungie har skjønt det. Ingen tvil om at H2 er mye bedre på multiplayer. På singelplayer er også H2 bedre på papiret. Men det holder ikke. Stemmningen og drivet i spillet har ofte mer å si enn grafikk, animasjon, Ai og antall fiender på skjermen. Det var liksom noe genialt med H1 som H2 mangler. Men det ligger i hodet vårt på det følelsesmessige planet..

Endret av Ingenting
Lenke til kommentar
De som mener pistolen burde komme tilbake slik den var har ikke skjønt mye av multiplayerspill.

Takk gud for at Bungie har skjønt det.

6806754[/snapback]

Nå ville det ikke vært værre enn å ikke ha den tilgjengelig i flerspiller da... Pistolen var et veldig godt og allsidig våpen i Halo 1. Savnet den veldig i Halo 2.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
De som mener pistolen burde komme tilbake slik den var har ikke skjønt mye av multiplayerspill.

Takk gud for at Bungie har skjønt det. Ingen tvil om at H2 er mye bedre på multiplayer. På singelplayer er også H2 bedre på papiret. Men det holder ikke. Stemmningen og drivet i spillet har ofte mer å si enn grafikk, animasjon, Ai og antall fiender på skjermen. Det var liksom noe genialt med H1 som H2 mangler. Men det ligger i hodet vårt på det følelsesmessige planet..

6806754[/snapback]

ER helt ening, halo 2 er bedre enn sin forgjenrer på alle punkter utenom ett, stemningen. Tror dette har med historiefortellingen å gjøre. I 1'ern ser vi alt fra Chief's ståsted, vi får kun vite det han hører. I 2'ern hooper jo historien hit og dit i lange filmsekvenser, og det tar en stund før det hele bunner ut i the arbiter. Og det er heller ingen kjensgjerning at man kommer ikke unna med å introdusere en ny spillerkarakter i en så populær serie.

 

Elles så savnet jeg også noen større uteområder i sp-delen.

Endret av qoutor
Lenke til kommentar

Balansen i multiplayeren blir borte. De øvrige våpene er overføldige. Det verken var eller er ønsket til Bungie. Halo 2 er hundreganger mer balansert enn Halo 1. Det er jeg glad for at de fikset siden Halo 2 er Live. Hadde Halo 1 vært det ville det vært spilt av hardcore-gamere som ikke takler at favorittvåpenet er borte.

 

Halo 2 er altså mye mer alsidig og spennende på multiplayerdelen. Tilnærmet alle våpen kan brukes og det gjør spille mye dypere og morsomt. Halo 1 og pistolen er for hardcoregamere som ikke takler å bli jevngode med andre gamere og ikke gidder å sette seg inn i spillet for å bli like gode i Halo 2. Ja, for det går an. BR er foreksempel dritbra om man gidder sette seg inn i det.

 

De som ikke har skjønt dette for holde seg på Xboxconnect og spille Halo 1. Men de har ikke skjønt poenget med et godt Multiplayerspill. Eller de takler ikke at Halo 2 ikke er likedan slik at de automatisk ruler trusa i Halo 2 med pistolen. Livet er ikke så lett. Og Bungi har skjønt at for å lage et godt MP spill må våpnene være balanserte. Men at det er slik at de som er best er best. Vet du foreksempel hvor du skal sikte på fienden med en BR? Vet du hvor bra den er da? Hagle på nært hold. Newbie combo osv. Det er en hel del å sette seg inn i og Halo 2 er ikke for amatører. De som er best er best. Man bør bare være det på mer enn et våpen som i Halo1. Altså viser vel Halo 2 tydligere hvem som virkelig er best. HJvem som har satt seg dypt inn i Halo 2 og lært seg alle våpnene.

Endret av Ingenting
Lenke til kommentar
Singleplayeren i 1ern var så MYE bedre enn 2ern.. Har rundet Halo 1 ca. 7 ganger, mens jeg enda ikke har orket å runde Halo2 _en_ gang enda..

 

Er enig i at pistolen og sniperen i Halo 1 MP er sykt imba :p Ingen som vil spille MP med meg på lan :(

6807265[/snapback]

og de over mener folk blir for overlegende med pistolen osv? Bare tull. Alle har jo likt utgangspunkt. Både sniperen, pistolen, hagla, mange alien våpen var rett og slett bedre i H1, det er min mening da. Men jeg vet det er mange som er enig i meg.

 

Singelplayer i H1 er rett og lsett genialt. I H2 blir det mer langtekelig og litt sånn "Uff, enda en bane?" Kan spille co-op og single på de samme banene om og om igjen på H1 uten å bli lei. Elsker det rett og slett

Lenke til kommentar

Eg likte kansje SP i H1 bedre,spillet var virkelig bra for sin tid da det kom ut også. H2 fikk eg ikkje spillt før januar i år,så mulig eg hadde blitt litt meir kresen. Men uansett syns eg begge Halo spillene rett og slett byr på altfor lite variasjon i lengden,våpenmessig,designmessig og ikkje minst blir man lei alle fiendene litt kjappt.

 

Og gi oss for all del assault rifla fra 1`ern i H3,den var skikkelig hefteig i motsetning til den trauset "burst rifla" i 2`ern :thumbdown:

Lenke til kommentar

Ein anna ting, eg ville gjerne hatt med flere menneske skapte våpen. For eg syns ærlig talt ikkje Alien våpnene i Halo universet er noe særlig. De mangler sjarm,ser for spesielle ut og har altfor lite punch.

 

Gi meg noe med krutt og kuler,som smeller og herjer vill og jævlig istedet for noen pinge prosjektiler med rosa etterslep :)

Lenke til kommentar
og de over mener folk blir for overlegende med pistolen osv? Bare tull. Alle har jo likt utgangspunkt. Både sniperen, pistolen, hagla, mange alien våpen var rett og slett bedre i H1, det er min mening da. Men jeg vet det er mange som er enig i meg.

 

Helt enig, akkurat som i cs er halo et spill der det kreves ferdigheter for å være best. Alle har likt utgangspunkt som du sier, men det er alltid noen som er bedre enn andre. MP hadde ikke vært det samme i Halo 1 uten feks. sniper og pistolen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...