Zaggi Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Hei, jeg sliter med å få min router belkin54 kobla til internett, alt tullet skjedde i går når jeg merka når noen tyva usikra trådløste internetten min så jeg prøve og sette på passord, jeg kom bort i noe greier med Access Point greier og måtte skrive mac address for at AP skulle koble til så jeg slo på den og skrev min mac addresse som jeg fant på DCHP Clients list, men etter det har jeg fått problemer til å gå inn på gatewayen og ingenting funker ikke vanlig browsing heller, har prøvd og resetta den og kjørt konfig cd'en på nytt men den vil ikke kommunisere så den avbryter, aldri hatt dette problemet før når jeg har kjørt cden.. Noen som vet hva årsaken kan være og hvordan jeg fikser det? Takker veldig, veldig mye for svar!! Zaggi Lenke til kommentar
Brian Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Hei, jeg sliter med å få min router belkin54 kobla til internett, alt tullet skjedde i går når jeg merka når noen tyva usikra trådløste internetten min så jeg prøve og sette på passord, jeg kom bort i noe greier med Access Point greier og måtte skrive mac address for at AP skulle koble til så jeg slo på den og skrev min mac addresse som jeg fant på DCHP Clients list, men etter det har jeg fått problemer til å gå inn på gatewayen og ingenting funker ikke vanlig browsing heller, har prøvd og resetta den og kjørt konfig cd'en på nytt men den vil ikke kommunisere så den avbryter, aldri hatt dette problemet før når jeg har kjørt cden.. Noen som vet hva årsaken kan være og hvordan jeg fikser det? Takker veldig, veldig mye for svar!! Zaggi 6804780[/snapback] Hørte nå nettopp om en som også hadde problemer med en belkin router, han fikk noen dataingeniører opp og likevel kom han ikke på nett. Det sies at belkin er vanskelig og ofte lager problemer, så hvis du skal kjøpe ny router neste gang, kjøp d-link eller 3com. Jeg har forøvrig ikke peiling på hva det kan være. Lenke til kommentar
streeter Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Har akkurat satt opp samme router og sliter med litt andre ting Tror du må holde inne resetknappen en stund for å resette den. Også må du være tilkoblet med kabel når du kjører cd'en. Si fra om det fortsatt ikke funker. Lenke til kommentar
Zaggi Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 (endret) Yess!! Det funker igjen Tusen takk! Dere vet ikke hvordan jeg setter passord så ingen andre kan koble inn på trådløse også da? Vil ikke prøve meg frem lengre så ikke dette skjer flere ganger Endret 4. september 2006 av Zaggi Lenke til kommentar
khmoe Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Yess!! Det funker igjen Tusen takk! Dere vet ikke hvordan jeg setter passord så ingen andre kan koble inn på trådløse også da? Vil ikke prøve meg frem lengre så ikke dette skjer flere ganger 6805197[/snapback] hehe, nabber Ta å les bruksanvisningen, belkin er fine routere De er ikke vanskelige, det er bare å se hva man trykker på. mange mener linksys wgr54 eller noe er mye bre, men de er like som belkin f5d7230-v4 Lenke til kommentar
streeter Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Det er lett å sette passord. Velg bare secure mode, så velger du enten wep 64bit, 128 bit eller wpa sikring. wpa er sikrest, men det er noen kort som ikke er kompatible med det. Hvis du velger WEP 128 bit må passordet være 13 ASCI-tegn (dvs. bokstaver og tall) Hvis du velger 64 bit må det være 5 tegn. Dette gjør du enklest ved å gå inn på 192.168.2.1 i nettleseren din (evt. en annen adresse hvis du har skiftet) Da slipper du å styre med cd'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå