Gå til innhold

Starter paintballklubb, trenger hjelp!

Propofol

Anbefalte innlegg

Vi er tre gutter som alle er 17 år som vil starte opp en lokal paintballklubb til våren. Vi vil drive seriøst og formålet er å få mange i den lokale bygda til å være med på noe som både er spennende og morsomt. Planen er å starte et enmannsforetak i mitt navn og kjøpe inn paintballutstyr som vi vil selge vidre gjennom dette selskapet.

Det er en god del som må ordnes og som vi må få på stell før vi starter. Vi kommer til å søke pengestøtte hos kommunen. Paintball er faktisk aktivitetsfremmende og alle som har lov og lyst får lov til å delta i dette, og det er hovedargumentene vi kommer til å bruke i søknaden til kommunen. Håper på at de vil hjelpe oss med en liten sum. Meningen med selskapet/klubben er faktisk å ha det morsomt, ikke å tjene penger. :)

I denne tråden vil jeg prøve å holde dere oppdatert med framdriften. Vi trenger hjelp til en god del ting for å få dette til å fungere. Nå får det bare briste eller bære. Følgende trenger vi svar på:

1. Hvordan er det med lov og rett? Har vi f.eks. lov til å drive en slik klubb uten vidre?

2. Har deltagere under 18 år lov til å være med i et spill? Må foreldre skrive under en kontrakt?

3. Har du noen råd og tips for markedsetablering?

Regner med at når jeg har et selskap så må jeg ta kontakt med ett importfirma om jeg ikke tar helt feil. Har du anbefalinger på dette området?

Mvh.

Eilertsen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan fint drive en klubb uten videre hvis det er en frivillig klubb. Hvis du skal ha penger fra komunen må du ha et styre som består av leder nestleder, kasserer osv. Du må også levere revidert budgett og årsrapport med søknaden. Det må d også være årsmøte og diverse styremøter gjennom året. Dette er ikke så veldig vanskelig når du kommer inn i det. Jeg er nå leder av kongsberg strategi og rollespillklubb og vi har ikke registrert oss noen steder. Det er et register (husker ikke navnet) hvor det kan være greit å registrere klubben hvis det skal bli veldig seriøst. men ksr har hatt ca 40 medlemmer uten å gjort dette. vi ligger nå på 20 medlemmer jevnt.

Vi får ca 12.000 kroner fra komunen som vi bruker på spill. noe som gjør at vi har mengder med spill

Komunene har et barne og ungdoms budgjett som skal gå til akkurat slike ting.

obs, for å få penger fra det budgjettet må dere skrive at det er en ungdomsklubb.

Ang kjøp og salg av varer er jeg litt usikker på, men jeg trur ikke det er noe problem om klubben selger videre til medlemmer for innkjøpspris. Det du ikke kan er å tjene penger på dette. Dere burde absolutt ha utlån av paintballutstyr og mulighet for salg.

Lenke til kommentar

Det er 18 år på og EIE en markør( går under våpenloven tror jeg). Men det er ingen aldersgrense for og spille, så lenge en over 18 har oppsynn tror jeg. Det står litt om dette i "Den store paintball tråden"

:)

Edit: Må bare si at det er veldig flott at du vil starte en paintball klubb. Tenker det er mange som setter pris på det.

Endret av LasH
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
Det er 18 år på og EIE en markør( går under våpenloven tror jeg). Men det er ingen aldersgrense for og spille, så lenge en over 18 har oppsynn tror jeg. Det står litt om dette i "Den store paintball tråden"

:)

Edit: Må bare si at det er veldig flott at du vil starte en paintball klubb. Tenker det er mange som setter pris på det.

6807427[/snapback]

nei det er 16års aldergrense med foreldrenens tillatelse :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...