Gå til innhold

Kai båt fly og hav


Bjorhus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å ta det negative først. Plankene på moloen er i mørkeste laget. De burde vært justert opp (i curves, shadow/highlights verktøyet eller lignende). De blir nemlig belyst av et delig ettermiddags lys som bringer frem de flotte konturene og mønsteret i plankene.

Dessuten er jo skarpheten i forgrunnen ikke spesiellt god. Mistenker litt for stor blender (i tillegg til litt manglede oppskarping).

 

Men motivet var svært bra! Vi nesten si blinkskudd. Moloen leder blikket rett ut på linebåten og lysstolpene fører blikket rett på flyet. Kjempebra bruk at linjer og meget god dybde. Et godt komponert bilde, med andre ord.

Lyset er også meget pent.

 

Du har mer å hente på etterbehandlingen (det er jo et studie i seg selv det med optimal etterbehandling).

 

Bra!

Lenke til kommentar

Et flott motiv! Litt mørkt kanskje, men etter min mening er ikke dette noe som absolutt må rettes på, mulig det er en slik stemning du ønsker å skape. Kanskje du burde ha senket høyden på stativet/kameraet slik at det hadde vært på høyde med gjerdet, er usikker på om dette ville ha vært bedre, kanskje du har forsøkt dette?

Lenke til kommentar
Et flott motiv! Litt mørkt kanskje, men etter min mening er ikke dette noe som absolutt må rettes på, mulig det er en slik stemning du ønsker å skape. Kanskje du burde ha senket høyden på stativet/kameraet slik at det hadde vært på høyde med gjerdet, er usikker på om dette ville ha vært bedre, kanskje du har forsøkt dette?

6805009[/snapback]

 

Kan være enig i at det er itt mørkt, men tanken var å formidle den flotte kveldsstemningen, mulig d ble litt overkill...?

Hva gjelder høyden på stativet, forsøkte jeg å senke det både til nivå, og under gjerdet, men da ble båten gjemt bak det :|

Takker for tilbakemelding:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...