Black Star Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Jeg har ett problem... for å begynne med starten. Jeg kjøpte Windows XP orginalt, men ettersom "Product activation" ble startet hver gang jeg skiftet USB tilbehør (for mange USB enheter i forhold til USB porter) så fant jeg ut at... nei, dette går ikke. Lånte en kamerats cracka Windows XP. Tenkte at det er ikke ulovlig ettersom jeg allerede har en lisensiert versjon. Jeg vil jo bare unngå å sitte og registrere Windows på nytt hver j***a gang jeg gjør en forandring. Men... med den cracka Windows'en får jeg ikke installert Service Pack 1 selv om jeg egentlig har rett til det (har jo lisens). Og jeg "må" jo bruke crack-versjonen for å slippe alt trøbbelet som Microsoft har skapt med det tullete aktivasjonsgreiene. Her er foresten en link der en har opplevd det samme som meg http://www.bythom.com/officeredux.htm Bare at jeg opplevde det hver j***a gang jeg byttet en USB enhet. Problemet : Jeg må ha Java VM machine installert for å kunne bruke noen programmer, men den ligger nå kun i XP Service Pack 1. Service Pack 1 får jeg ikke installert på en cracka XP versjon. Please... har noen ett tips til hvordan jeg omgår dette? Filer som "ordner" opp i problemet eller lignende? Det kan ikke kalles oppfordring til noe ulovlig når jeg allerede har lisens. Please... jeg orker ikke gå tilbake til Microsofts tåpelige idé om å måtte reaktivere XP og alt av Office programmer ett par ganger om dagen. Til moderatorer : Dette er ett problem som mange lovlydige lisensinnehavere av Windows XP har. Det er fint om denne tråden får bestå. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Har du lastet ned KEY-generator og fått byttet produkt key? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 27. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-27 18:49, skrev LasseAndreK:Har du lastet ned KEY-generator og fått byttet produkt key? Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Følg MS sin guide til å skifte CD key, og skriv inn din originale CD-key. Deretter installerer du SP1. her er guiden: http://support.microsoft.com/default.aspx?...b;en-us;Q328874 Use the Activation Wizard If you have only a few volume licensing product keys to change, you can use the Activation Wizard. NOTE: Microsoft recommends that you run System Restore to create a new restore point before you complete the following steps. For information about how to create a restore point by using System Restore, see the "To Create a Restore Point" help topic in Help and Support. WARNING: If you use Registry Editor incorrectly, you may cause serious problems that may require you to reinstall your operating system. Microsoft cannot guarantee that you can solve problems that result from using Registry Editor incorrectly. Use Registry Editor at your own risk. Click Start, and then click Run. In the Open box, type regedit, and then click OK. In the left pane, locate and then click the following registry key: HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareMicrosoftWindowsNTCurrent VersionWPAEvents In the right pane, right-click OOBETimer, and then click Modify. Change at least one digit of this value to deactivate Windows. Click Start, and then click Run. In the Open box, type the following command, and then click OK. %systemroot%system32oobemsoobe.exe /a Click Yes, I want to telephone a customer service representative to activate Windows, and then click Next. Click Change Product key. Type the new product key in the New key boxes, and then click Update. If you are returned to the previous window, click Remind me later, and then restart the computer. Repeat steps 6 and 7 to verify that Windows is activated. You receive the following message: Windows is already activated. Click OK to exit. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 27. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-27 18:52, skrev GeeZuZz:Click Yes, I want to telephone a customer service representative to activate Windows, and then click Next.Click Change Product key.Type the new product key in the New key boxes, and then click Update. Må jeg her ringe og snakke med en eller annen? Det står om at jeg må oppgi en installasjons-id, men der står det bare ------ og ingenting annet? Hvilket nytt nummer skal jeg skrive inn? Kanskje det er jeg som er dum, men I need some more help. Må få det inn med teskje jeg. :smile: Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-27 18:46, skrev Afseth:Problemet : Jeg må ha Java VM machine installert for å kunne bruke noen programmer, men den ligger nå kun i XP Service Pack 1. Service Pack 1 får jeg ikke installert på en cracka XP versjon. Please... har noen ett tips til hvordan jeg omgår dette? Filer som "ordner" opp i problemet eller lignende? Det kan ikke kalles oppfordring til noe ulovlig når jeg allerede har lisens. Please... jeg orker ikke gå tilbake til Microsofts tåpelige idé om å måtte reaktivere XP og alt av Office programmer ett par ganger om dagen. Hvorfor ikke laste ned ekte Java, og ikke MS-modifisert versjon? Vil ikke tro at det er lovlig å bruke Corporate Edition, selv om du har en XP-lisens. Uansett, hvorfor ikke bruke Windows 2000? Det er mulig jeg tar feil, men jeg tror ikke MS selger annet enn XP-lisenser nå om dagen. Men tror det er lovlig å bruke Windows 2000 når du har lisens på XP. På min nye IBM Thinkpad med Windows 2000, fulgte det ihvertfall med en XP-lisens. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Du må ikke ringe noen nei. Når du trykker på call a bla. bla. bla. blir du ført videre til en ny side, hvor du kan taste inn nye produkt key. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 27. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-27 19:10, skrev LasseAndreK:Du må ikke ringe noen nei. Når du trykker på call a bla. bla. bla. blir du ført videre til en ny side, hvor du kan taste inn nye produkt key. Kan jeg taste ett hvilket som helst nummer? Da jeg prøver det får jeg bare en feilmelding om at det er "mistyped. Please correct it and then click retry" Lenke til kommentar
Jan Roger Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Du kan laste ned Java Virtual Machine fra andre plasser enn microsoft sine sider. Bare søk litt rundt, jeg lasta den ned her om dagen. Husker bare ikke helt hvor! :wink: Dette er vel den enkleste løsningen! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 27. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-27 19:14, skrev Jan Roger:Du kan laste ned Java Virtual Machine fra andre plasser enn microsoft sine sider. Bare søk litt rundt, jeg lasta den ned her om dagen. Husker bare ikke helt hvor! :wink:Dette er vel den enkleste løsningen! Den kan hentes ned fra http://java.sun.com/getjava/download.html som en tipset om tidligere i tråden, men det hadde vært greit å kunne installere alle de andre oppdateringene i Service Pack 1 også. Men takk for tipset. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-27 19:14, skrev Afseth:Kan jeg taste ett hvilket som helst nummer? Da jeg prøver det får jeg bare en feilmelding om at det er "mistyped. Please correct it and then click retry" du skal klikke på "Change Product key" uten å skrive noe ID. når du får frem der du skal skrive inn Product Key, skriver du inn den du fikk med på den originale WinXP'en du har kjøpt. (ja du har vel kjøpt, eller har du bare lurt oss?) Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 27. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-27 19:25, skrev GeeZuZz:når du får frem der du skal skrive inn Product Key, skriver du inn den du fikk med på den originale WinXP'en du har kjøpt. (ja du har vel kjøpt, eller har du bare lurt oss?) Tror det funket nå. Restarter maskinen og prøver :smile: Lenke til kommentar
Laka Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Det ordner seg til slutt :smile: Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 27. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2002 En stor takk til alle som hjalp meg her. Nå ser det ut som jeg kan benytte "godene" i Service Pack 1 og samtidig slippe den irriterende "Product activation"-saken. Thanks Runar Lenke til kommentar
Laka Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Hva var det jeg sa. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå