Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Oppbrent northbridge - hvem har skylden?


Mads-b

Anbefalte innlegg

Dette er en ganske lang og kanskje feilpostet historie om service fra helvete.

 

For tre uker siden døde mitt a8n-e (kjøpt fra shg.no). Det er et billig hovedkort, men ikke poenget. Det døde sannsynligvis fordi den nye northbridge kjøleren (ZALMAN ZM NB47J) ikke var adekvat. Dette var rart, tenker jeg. Massevis av fora sier at nf4 ultra chipsettet funker fint med denne. Jeg var dum nok til å tro på dem.

 

Den nye kjøleren ble kjøpt av Datakjeden. Bak på pakken sies det at den funker på alle chipset uten innebygd VGA-kontroller. Jeg så ingen VGA-utganger på a8n-e, så jeg trodde chipsettet var støttet. etter 2 ukers bruk, skridde jeg normalt av PC'en, på igjen etter 4 timer, ingenting virker. Jeg feilsøkte meg frem til hovedkortet.

 

Jeg mailet shg.no om råd. Jeg ventet 3 dager før jeg ble utålmodig etter svar og opprettet reklamasjonssak og sendte pakken i posten. Pakkedamen var snill nok til å slenge pakken i gulvet så snart hun fikk fingrene i den. 5 timer senere kom en mail fra shg.no. Han sa at jeg burde sette på originalkjøleren før jeg sendte inn, hvis ikke kom det ikke på garantien. Flott. Pakken lå allerede på omlastingsterminalen i Trondheim.

 

En uke gikk. Enda tre dager gikk, før jeg purret på Posten etter pakken min. 2 timer etter at mailen var sendt, sa shg at de hadde mottatt pakken. De var greie nok til å teste hovedkortet på 4 dager, for så å sende det tilbake igjen med en regning på 200,-

 

I dag hentet jeg pakken min, på toppen lå det klistret en lapp: "Ingen garanti PGA Fysisk modifikasjon".

 

Nå har det gått tre uker, som har gjort at pakken min har vært i Oslo, og jeg er 300kr fattigere. Hvem har bæsja på leggen her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...