Gå til innhold

trenger hjelp til å clokke en 3200+ amd 62

Anbefalte innlegg

ok.. jeg er en nybynner til dett. jeg har vært inne på bios menyen og prøvd meg litt frem er ganske skeptisk til dett..

når jeg går inn på cell menyen kommer det fram

PCIE Clock 100mhz (detter er da et tall jeg kan kontrolere). men hvor langt anbefales deå gå)

å litt under der igjen kommer

CPU VID 1.460V. denne kan jeg også justere, men må jeg justere den i takt som jeg cloker eller??

NOEN,, HJELP MEG!!

Endret av karken789
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ok.. jeg er en nybynner til dett. jeg har vært inne på bios menyen og prøvd meg litt frem er ganske skeptisk til dett..

PCIE Clock 100mhz (detter er da et tall jeg kan kontrolere). men hvor langt anbefales deå gå)

å litt under  der igjen kommer

CPU VID 1.460V. denne kan jeg også justere, men må jeg justere den i takt som jeg cloker eller??

NOEN,, HJELP MEG!!

6804328[/snapback]

ok, hvor mye vet du da? vet du hvordan du stiller ht, og vet du hva hyper transport bussen er for noe? Har samme cpu som deg :D Min pers. er 2,7Ghz :D

edit: hvilket hovedkort har du?

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

å litt under  der igjen kommer

NOEN,, HJELP MEG!!

6804328[/snapback]

ok, hvor mye vet du da? vet du hvordan du stiller ht, og vet du hva hyper transport bussen er for noe? Har samme cpu som deg :D:D Min pers. er 2,7Ghz :D

6804387[/snapback]

ok skrytepave hehe :p .. hjelp meg litte her da...si hva jeg må gjøre for å klokke trinnvis.. pliz

Lenke til kommentar

vel, vet ikke hvor glad du er til å lese, men å se litt på denne guiden først slik at du får grunnleggende forståelse kan gjøre det lettere. LINK

Les mest om det ang. hypertransport bussen htt htt multi og det der, siden det er det viktigste. Hvilket hovedkort har du forresten?

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
vel, vet ikke hvor glad du er til å lese, men å se litt på denne guiden først slik at du får grunnleggende forståelse kan gjøre det lettere. LINK

Les mest om det ang. hypertransport bussen htt htt multi og det der, siden det er det viktigste. Hvilket hovedkort har du forresten?

6804457[/snapback]

K8N SLI Platinum (MS-7100)

Lenke til kommentar

6804457[/snapback]

K8N SLI Platinum (MS-7100)

6804608[/snapback]

ok, et msi hovedkort altså, da er kansje biosen din relativt lik min :) prøv å les litt og spørr etterpå om du lurer på noe :)

Lenke til kommentar

Ikke øk PCIe frekvensen.. såvidt jeg husker kan det få uønskede konsekvenser. øk FSB (kaller hyper transport bus elns på AMD) mens du senker bushatigheten på HK. du har en innstilling som du kan velge 5/4/3/2/1 elns der...

merker dette ble veldig rotete og veldig feil antagelig vis også... har ikke drevet OC siden før sommerferien.

Lenke til kommentar

heisann.

IKKE rør PCIe frekvensen, dette kan vrake skjermkortet ditt før du vet ordet av det.

Et godt råd er å sette seg godt til rette og les overklokkingsguidene omkring på forumet her, det er fort gjort å gjøre feil som du kommer til å angre på senere

Klokking består av 50% tålmodighet og 50% prøving/feiling, men herregud det er morsomt når du kommer i mål :!:

Spør hvis du lurer på noe, og ikke minst finn ut og lær deg hvordan du reseter biosen, du kommer til å trenge det. Dvs. når man stiller feil og/eller forhøyt i bios og maskinen ikke starter igjen må bios nullstilles... :roll:

Mye arbeid men gøy likevell :thumbup:

Mvh

amdme

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...