Darthvulture Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 (endret) jeg har en blinkende skjerm rett etter bios og rett før windows logoen... her stopper det ofte opp, og den kommer ikke innpå windows logoen, sånn at jeg må reinstallere windows... det kan ta uker\måneder før dette skjer men også timer... jeg har forøvrig en msi k8n diamond plus(med heat pipe, som er noe dritt!) og jeg har ikke en diskett stasjon, sånn at jeg ikke får flashet bios... men kan det ver noe annet enn å flashe bios? dette her er sygt plagsom, og jeg håper på å få hjelp så fort som mulig... Endret 4. september 2006 av topvulture Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Høres ut som noe er ustabilt . Noen ting å forsøke : -Sett opp vdimm (Memory Voltage) . Ikke benytt Auto , da det gir kun 2.60v , fleste høy kvalitets ram krever gjerne 2.75 - 2.80v. -Har du Maxtor SataII Diamondmax 10 , installer win på en annen type sata disk enn maxtor (kompabilitets problem med en rekke DM10 serier of NF3/NF4) -Er PSU underdimensjonert , prøv en kraftigere PSU (en som har mere Amprere på +12v) Specs på hva du ellers har enn kun hovedkort hadde vært kjekt å vite , før man begynner å skal gjette hva problemene kan være . -Har du prøvd de siste 6.86 nForce chipset driverene ? Lenke til kommentar
Darthvulture Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 specs: maxtor hdd 300 gb(har ikke anelse om va dn heter) psu 440w(har en 580w, men sist jeg prøvde den sammen med hovedkorte fikk jeg kortslutning....) jeg tror ikke jeg har di nyeste driverene, skal innstalere det når jeg er ferdig me windows innstalasjonen... men heat pipe jør HKet ganske varmt, omtrent påm 67 grader, og grafikk korte var også høyt før jeg fikk på ny kjøler, då gikk gradene ned, men ikke så altfor mye... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 (endret) Er det Maxtor 300GB SATA300 disk ? Les såfall av artikkelnummeret/versjon nummeret på maxtor 300GB disken din . Sjekk mot infoen på denne siden : -->Maxtor SATA II Drives and nVidia nForce Compatibility<-- Problemene arter seg slik: Disk ikke gjenkjent ved power on/restart . Datakorrupsjon på disk (er man uheldig : korrupt windows ) 440W høres litt slapt ut ,men det kommer selfølgelig an på gfx kort du benytter og evt. andre tillegg av enheter . Husk at chipset (temperatur) på dette kortet (nForce4 SLI X16) er todelt "north og south-bridge" , og mange brukere av dette vet ikke hva som blir avlest . 67°C høres dog litt varmt ut . Jeg har egentlig mistanke om at du er berørt av Maxtor ~ NF4 problemet . Edit: Du har jo Silicon Image 3132 SATA kontroller på ditt kort , og du kunne forsøkt å reinstallere systemet med Maxtor Disken tilknyttet sata port på denne kontrolleren istedet for en nvidia kontroller port . Dette som en test/midlertidig løsning . Endret 4. september 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
Darthvulture Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 jepp jeg har en maxtor 300 gb sata, + jeg har en geforce 7800 gtx som skjermkort så det kan stemme dette du sier takker fo svar, skal gi tilbakemelding om det funker med nyeste driver... men om jeg trenge altså ikke å flashe bios? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Må aldri flashe bios hvis systemet er ustabilt . Risikoen for at det går i dass er da veldig stor . 7800GTX bruker relativt mye strøm (under 3d load) . Sikkert ikke dumt med litt mere futt i PSU . Har hørt flere brukere av Diamond som har fått ustabile systemer bare i IDLE også , og som alt har forsvunnet med utbytte av PSU . MSI sin håndbok sier: MSI Reminds You... 1. These three connectors connect to the ATX power supply and have to work together to ensure stable operation of the mainboard. 2. Power supply of 450 watts (and above) is highly recommended for system stability. 3. For ATX 12V power connection, it should be greater than 18A. Men dette er minimum og ikke tatt utgangspunkt i eks high end kort som 7800GTX er (var) . MSI's test spec for PSUer i 3-450w størrelse (minimums bestykning) er : Hovedkort CPU :Single Core 4000+ 1xMemory modul 256MB DDR333 1xSATA 160GB HDD 1xCDROM 52X 1x Grafikk kort nvidia 6200 1xFloppydrive Mus Tastatur Lenke til kommentar
Darthvulture Skrevet 6. september 2006 Forfatter Del Skrevet 6. september 2006 setter inn dn andre psuen nå, har funnet ut at jeg har maxtor 6b(ettellerannet) så der har vi den feilen og... Lenke til kommentar
Darthvulture Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 du har nok rett med det med n4 maxtor problemet:( betyr jeg er nødt til å kjøpe en ny harddisk, penger flyter jeg ikke av for øyeblikket men jeg tror eg kan skrape sammen nok til en harddisk... men kan du si hvilken harddisk som er best til HKet? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Du kan jo prøve å kontakte maxtor for å få tilsendt ny firmware slik at du kan oppdatere den da... WD , Hitachi ,Samsung , Seagate SATAII skal ikke ha noe problemer . Lenke til kommentar
Darthvulture Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 fy faen altså, det hjalp ikke, det er "the award winning" motherboard msi k8n diamond plus som er skyld i dette :@ er sur nå pga at jeg fikk den streken igjen med ny harddisk, en 250gb western digital 7200prm, som ble anbefalt av en fyr i datakjeden, han sa at den ikke hadde fått mange problemer, så nå er det bare hovedkortet igjen, det er så sinnsygt plagsomt at en ting som har vunnet masse priser har så mange problem... jeg føler at enten så er det løgn, eller så er det dumme folk som har testet dem ut.... mitt råd, ikke gå etter data komponenter som har vunnet masse priser, spørr heller omkring om hva som er best.... Lenke til kommentar
Darthvulture Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 er ganske sur på dette HKet, aldri igjen skal jeg kjøpe noe som er award winning uten å se igjennom ulike forums osv... aldri igjen kjøpe heat pipe... gjør bare alt verre..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå