Machz Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Hei, Jobber i et stort konsern hvor så og si alle ansatte får hjemmepc tilbud. Er vel den 3. hjemmepc'en jeg har. Den første var et skikkelig dårlig tilbud(skjønte jeg senere), den andre var mye bedre(har forsatt den PCen), og nå er det altså nytt tilbud på gang. Jeg har en ny stasjonær så denne gangen tenkte jeg å benytte anledningen til å skaffe meg en fin bærbar PC. Det er 3 bærbare å velge mellom og det er en "slepbar" med 17" skjerm, en vanlig bærbar med 15,4" skjerm og en ultraportabel med 12" skjerm. Jeg har lyst på en ultraportabel, men hvor godt er egentlig tilbudet? Det er en Fujitsu Siemens Si1520 T2500, 100Gb disk, 1Gb RAM, BT, WLAN(selvsagt på en Centrino Core Duo PC), 4x USB, DVI utgang, SVHS + sikkert mye annet mer eller mindre nyttige saker. Ellers er det standard 3 års garanti osv osv... Fujitsu Siemens Si1520 Noen som har noen andre hjemmepc tilbud å sammenligne med? Noen erfaringer med Fujitsu Siemens PCer? Hvordan er stivhet i lokket og generell slitasjestyrke? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Virker som en god pc. Er ikke helt sikker, men virker som den har intern dvd-brenner, som er ett stort pluss på en ultraportabel. 4xusb er heller ingen selvfølge i denne klassen. Har etter hvert blitt vant til å trekke inn Fujitsu Siemens' Lifebook-serie, da det er disse maskinene jeg har erfaring med, og har bare positive ting å si om disse. Solide, gode skjermer, bra tastatur og generelt stillegående. Regner med forskjellen ikke er stor i kvalitet ned til de litt enklere Amilo-modellene. Lenke til kommentar
Machz Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 Virker som en god pc. Er ikke helt sikker, men virker som den har intern dvd-brenner, som er ett stort pluss på en ultraportabel. 4xusb er heller ingen selvfølge i denne klassen. Har etter hvert blitt vant til å trekke inn Fujitsu Siemens' Lifebook-serie, da det er disse maskinene jeg har erfaring med, og har bare positive ting å si om disse. Solide, gode skjermer, bra tastatur og generelt stillegående. Regner med forskjellen ikke er stor i kvalitet ned til de litt enklere Amilo-modellene. 6804265[/snapback] Det var demo i dag på jobben hvor man kunne se på alle maskinene. Syntes samtlige så helt ok ut. Fargevalget var kanskje ikke helt min greie men litt stilig så det jo ut. Lokket virket rimelig stivt men ikke slik som på Thinkbook PC'ene feks. Skjermen så også grei ut men noe som slo meg var at kanten rundt skjermen var litt stor. Når i tillegg tastaturet ikke har full bredde i forhold til totalbredde på maskinen så virket det litt gammeldags. Får se, men det blir vel til at man går for dette. Nå får jeg en bærbar pc til jobb bruk(Dell D620 elns), men den kan nesten ikke brukes til noe annet enn å henge post-it lapper på... Lenke til kommentar
ventle Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Thinkpad er jo i en helt egen klasse for bærbare - også når det gjelder pris. Som sagt vet jeg lite om kvaliteten på Amilo-modellene - dette er jo mer forbrukersjiktet til FSC mens Lifebook, som jeg har svært gode erfaringer med, er ment for proffbrukere noe som gjenspeiles både i pris og kvalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå