-kga- Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 jeg er stygt redd for att enten prossesoren, hovedkorte eller ramen har tatt kvelden på min pc. jeg klokka litt, satt opp litt volt og sånt i forbindelse med det. og seiner på dagen hang pc`n seg. jeg restarta. og da var det svart skjerm. jeg har enda ikke fått testa hvem som er gående av disse tinga, om det er de da. Det jeg lurte på er ossen det er og få bytta ødelagte komponenter som disse mot nye. Jeg kjøpte alt for ca.1 måned siden. jeg må selvsakt nekte for att jeg har OC. samme hva skal jeg ikke si det. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Det er slemt Det er hvorfor Hardware er dyrt i Norge Folk som deg lyver og får garanti når de ikke skal ha det har du oc synes jeg du SKAL si det og være ærlig Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Har du prøvd å resette bios? Ellers så må jeg prinsipielt si meg enig med luffen, selv om jeg sikkert ville brukt garantien selv også. Er nok ikke noe bra menneske, er jeg redd :smile: . Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 hardware er då ikkje dyrt i noreg? Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 27. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2002 jeg vil bare vite om jeg kan få til bake p4 2,4 asu p4b533 eller en 512 pc2700 ddr vet ikke hvem som er gåend ennå. om det er de. men det trur jeg. Kan jeg få noeen av disse til bake på garantien etter litt over en månte? det er det jeg lurer på. Har ike lyst til og høre på sånt moral preik, hviss jeg ikke for bytta det inn i nytt er jeg redd jeg har en pc stående som ikke virker. en god stund siden jeg ikke har jobb.( går på skole og prioriterer det føt jobb.) Lenke til kommentar
vegge Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Lord-KGA, hvor mye klokket du maskinen? Har litt vanskelig for å tro at komponentene dine er døde. Hvis du ikke har prøvd det, så tar du og nullstiller bios. Sjekk hovedkortmanualen for instrukser. Selv har jeg overklokka og herpa det meste i maskinen min, men ingenting har dødd. Vel, den IBM-harddisken kan jo ha tatt skade av OC da, men tviler på det. Maskinen har klikket og hengt seg mange ganger, men da har det bare vært å justere litt i bios. PS. Du får vel bare teste CPU, ram og evt. hovedkort på andre maskiner da. Slik vil du finne ut om de virkelig er døde. Litt juks å sende inn komponenter hvis du har drept dem med overklokkinga da. Derfor vil jeg gjerne vite hva fsb, vcore, minneinstillinger har blitt satt til. Komponenter skal jo tåle litt!! _________________ Tenk før du poster.. [ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-10-27 20:27 ] Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Jada, garantien dekker normalt dette dersom noen av komponentene er kaputt. For mye overklokking resulterer som regel i ustabil maskin, det er svært sjeldent at komponenter faktisk blir skadet eller ryker. Prøv å holde inne insert knappen under oppstart av maskinen, dette skal gjøre at maskinen starter på default hastighet. Dersom ikke dette hjelper, må du nok sjekke hver og en komponent slik havegg sier. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 27. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2002 FSB 120 har vert på 125 vcore 1,8 har hørt i senere tid att det er skadelig satte volten på rambrikkene opp til 2,7 jeg er ganske sikker på att dette var det jeg satt det på. jeg presterte oxo og klare og miste ram brikka i gulvet når jeg skulle stte den i. men fuka for det. kan ha ver noe som har sitti i fra det? [ Denne Melding var redigert av: Lord-KGA på 2002-10-27 21:25 ] Lenke til kommentar
SMARTGUY Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Ja det er vel ingen som lurer på hvor jeg står i denne saken :smile: Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 He he smartguy, ikke sett igang den der igjen :smile: Lenke til kommentar
SinIC Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-28 11:24, skrev SMARTGUY:Ja det er vel ingen som lurer på hvor jeg står i denne saken :smile: :lol: Må du gi deg! Hjelp fyren heller!! :smile: Til topic igjen. Reset bios du. Skal nesten garantere at pc funker igjen. Med mindre det skyldes hardware feil da. Som selvfølgelig ikke kommer av overklokking. Sjansen for det er minimal.. Lenke til kommentar
SMARTGUY Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Om ikke det funker så trekk ut både minne, cpu og skjermkort. Reset BIOS, start opp maskinen uten komponentene, slå av maskinen og sett inn komponentene og prøv igjen. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 28. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2002 Det kommer ett langt pip under oppstart i konstant loop, det fant jeg ut når kobla i høytaler flippen i maskinen. det betyr. no DRAM installd or detected. er DRAM vanlig ram ( det jeg har 512mb pc2700 ddr av ) eller er det noe annet. Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Dette betyr defekt ram ja. Sansynligvis kommer dette fra at du har utsatt brikka for statisk elektrisitet (kanskje i forbindelse med at du mistet den i gulvet?). Lån en brikke fra en kammerat for å skjekke om dette er problemet. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 28. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2002 fen har gått i litt over en månte siden jeg mista den da..... sikkert noe som henger igjen. jeg har altid hatt litt problemer med litt ustabilitet til og med i uklokka tilstand. sikkert bare flaks att den har overlevd så lenge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå