SuperJan Skrevet 22. september 2001 Del Skrevet 22. september 2001 Hei! Jeg bor på Gran Canaria og her er det jo veldig varmt. 30grader i skyggen og sånt. Og den nye maskina jeg skal ha (i signaturen) er jeg redd for skal bli for varm på dette stedet. Er det noen vannkjølingssett som er HELT komplett? Sånn at jeg ikke trenger å kjøpe NOE separat? Grunn til dette er at jeg kan INGENTING om vannkjøling. Håper på svar! SuperJan Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 22. september 2001 Del Skrevet 22. september 2001 Hei! Har tenkt på dette selv, og har heller ikke mye peiling! Sjekk imidlertid: http://www.microplex.no/produkter/vannkjol...ing/index.shtml På denne siden finner du det du trenger, kanskje med unntak av en vannbeholder? Kjøler, Radiator, Pumpe, Vannbeholder og Slange er vel grunnelementene... Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 22. september 2001 Del Skrevet 22. september 2001 Sett ja.. på 3dfxcool.no, men jeg tipper dette er av lav kvalitet.. har akkurat bestillt sett fra cool-computers.com :smile: Lenke til kommentar
tallard Skrevet 18. oktober 2001 Del Skrevet 18. oktober 2001 Jeg kunne ingenting om vannkjøling før jeg las prosjektet til Overklokking.no. Etter det visste jeg alt jeg trengte å vite!! Så nå to og en halv uke etter har jeg et vannkjølings-system oppe og gå. Var ikke så vanskelig å lage. Du burde prøve :smile: Det eneste du trenger av "spesialverktøy" er egentlig noen gjengetapper og en dreiemaskin. hvis du er heldig trenger du ikke det engang... Helsning frå Christian Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 19. oktober 2001 Del Skrevet 19. oktober 2001 Quote: On 2001-09-22 16:10, SuperJan skrev:Hei!Jeg bor på Gran Canaria og her er det jo veldig varmt. 30grader i skyggen og sånt. Og den nye maskina jeg skal ha (i signaturen) er jeg redd for skal bli for varm på dette stedet. Er det noen vannkjølingssett som er HELT komplett? Sånn at jeg ikke trenger å kjøpe NOE separat? Grunn til dette er at jeg kan INGENTING om vannkjøling.Håper på svar!SuperJan Kjøp vannkjølingssettet på 3dfxcool, en gigant radiator, vanntanken (eller så funker f.eks et stort syltetøyglass og silikon veldig bra :smile: ) og en eller to 120mm vifter, da har du ALT du trenger. Eller kanskje du trenger to slangeklemmer til for å feste slangene til radiatoren, men det er vel ikke det største problemet... Kjøpte selv dette settet og er kjempefornøyd med det. Pumpa bråker nesten ikke og Duronen750'en min som kjører på 1030MHz ligger på max 32 grader og idle 24, det greier seg for meg ihvertfall :smile: Lenke til kommentar
TRAM Skrevet 20. oktober 2001 Del Skrevet 20. oktober 2001 -> Kjøp vannkjølingssettet på 3dfxcool, en gigant radiator, vanntanken (eller så funker f.eks et stort syltetøyglass og silikon veldig bra ) og en eller to 120mm vifter, da har du ALT du trenger. <- Spesielt den om syltetøyglasset har jeg sans for ( har noen morsomme øl-kagger ) - skal ha et vannkjøle-system snart, men det er for og få det tyst her. Men hva skal man med 2 svære vifter i tillegg ? Skjønner det har med kjøling og gjøre, men er det nødvendig ? Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 20. oktober 2001 Del Skrevet 20. oktober 2001 Quote: Men hva skal man med 2 svære vifter i tillegg ? Skjønner det har med kjøling og gjøre, men er det nødvendig ? Viftene er for å få litt luft gjennom radiatoren, ellers blir den lite effektiv. Det går jo an å kjøre helt uten vifter hvis man ikke klokker så hardt, men da må du ha en svær radiator. Dessuten vil vanntemperaturen bli ganske høy før den stabiliserer seg så cpu-tempen blir nok ganske høy. Jeg har valgt to 120mm vifter på mitt system (har et gammelt varmeregister fra en Opel som radiator :smile: ) og kjører de på 7 eller 12 volt. I tillegg har jeg en reostat sånn at jeg har rimelig trinnløs stilling mellom ca 5 og 12 volt. Store vifter = lite støy og mye luftstrøm. Vannet mitt holder en temperatur på ca 1-2 grader over lufttemperatur på 7 volt og max belastning på cpu. Da hører jeg nesten ikke viftene selv når kassa med radiatoren står ved siden av datan (har ikke flytta den ut av vinduet enda). Stillheten er verdt pengene vannkjølinga koster og vel så det vil jeg si! :smile: [ Denne Melding var redigert av: CSSSK på 2001-10-20 14:42 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå