kvino Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 jeg lurer på vor mye bmp og nm jeg kan få ut av en escort turbo?? Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Klarer nok å dra den til 200 uten å skifte for mye. Men skal du mye over 200 så må du nok skifte en del! Det meste jeg har sett er noe mellom 250-300, men hvor mye mer en slik motor kan dras, har jeg ikke peil over! Lenke til kommentar
spioner Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 siirka 2-tus1 6805181[/snapback] 2000 HK? av en escort, da må man vel bytte til en ny motor da vel?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123 Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 siirka 2-tus1 6805181[/snapback] 2000 HK? av en escort, da må man vel bytte til en ny motor da vel?? 6805963[/snapback] Neij nei; ) bare å bytte luftfilter! så får du 2000 HesteKrefter! :D :D :D Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 (endret) Noen er flink til å overdrive, eller gjøre seg meget dårlig forstått! Hvis det ikke var ment som ironi Endret 5. september 2006 av k_drey Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 En motor kan bli så kraftig du vil ha den. Alt du trenger er jævlig med penger, og en god del kunnskap (eller jævla flinke venner). Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Noen er flink til å overdrive, eller gjøre seg meget dårlig forstått! Hvis det ikke var ment som ironi 6806780[/snapback] Jeg var ironisk ja Lenke til kommentar
kvino Skrevet 5. september 2006 Forfatter Del Skrevet 5. september 2006 (endret) okei, men det er litt rart at jeg ikke kan få ut mer en 200-300 uten å gjøre nesten noe Endret 5. september 2006 av kvino Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 okei, men det er litt rart at jeg ikke kan få ut mer en 200-300 uten å gjøre nesten noe 6808544[/snapback] ikke regn med 300 uten å gjør noe! tror mer på rundt 200, så skal du slippe å bytte noe, om det er i bra stand da! Lenke til kommentar
spioner Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 maks er ca 800 hk av en escort! men da må du gjøre ganske mye da! da må du bådde ha penger og kunnskaper! Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 maks er ca 800 hk av en escort! men da må du gjøre ganske mye da!da må du bådde ha penger og kunnskaper! 6842707[/snapback] Trådstarter spurte om hvor mye han henter ut av en Escort RS Turbo, ikke en Cosworth. 800HK av en RS tror jeg ikke så mye på, har ikke sett noe slikt før. Tror ikke blokka klarer 800hk! Må nok ty til Cosworth da. Lenke til kommentar
spioner Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 maks er ca 800 hk av en escort! men da må du gjøre ganske mye da!da må du bådde ha penger og kunnskaper! 6842707[/snapback] Trådstarter spurte om hvor mye han henter ut av en Escort RS Turbo, ikke en Cosworth. 800HK av en RS tror jeg ikke så mye på, har ikke sett noe slikt før. Tror ikke blokka klarer 800hk! Må nok ty til Cosworth da. 6842768[/snapback] jeg så feil, hehe, men en cosworth kan du få til maks 800 HK Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 (endret) Svaret: like mange som du fikk inn!! Sorry, jeg måtte bare Edit, det er hvor mange ikke hvor mye, ellers blir ikke spøken noe morsom Endret 11. september 2006 av norma_saw Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Leste for lenge siden om en som hadde dratt ut rundt 350hk av en RS Turbo. Det var vel egentlig omtrent så mye en kan få ut av en slik bil på originalblokken. Lenke til kommentar
packs Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 ca. 200hk kan du få ut av en orginal rs turbo. skal du legge masse penger i motoren så tenker jeg 350hk Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 jeg så feil, hehe, men en cosworth kan du få til maks 800 HK 6845133[/snapback] Sprøyt. Det er ingenting som heter at "det er maks". Man drar jo ut et par tusen hester av 2-liters motorer i dragrace. Og det er maskiner som er bygd på samme blokka som sitter i den serieproduserte utgaven. Dog varer det ikke veldig lenge... Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 jeg så feil, hehe, men en cosworth kan du få til maks 800 HK 6845133[/snapback] Sprøyt. Det er ingenting som heter at "det er maks". Man drar jo ut et par tusen hester av 2-liters motorer i dragrace. Og det er maskiner som er bygd på samme blokka som sitter i den serieproduserte utgaven. Dog varer det ikke veldig lenge... 6875926[/snapback] Så får blokka en helt annen behandling. De får gjerne ordnet flere oljekanaler og kjølekanaler, forsterket blokka med ulike behandlingsmetoder. Men at de klarer 2000HK av ei 2-liters blokk er avhengig av hvilken blokk. Du får prøve selv med ei RS Turbo Blokk, jeg har en venn som kleiv blokka med hardkjøring på ca. 250HK. Er ikke ei blokk dimmensjonert for mer en 350-400HK er den ikke, men du kan kanskje hente ut mer hvis man får forsterket blokka. Det blir da ikke det samme som ei planet og balansert blokk. Ser jo hva Ruud hentet ut av sin Sierra Cossie når han hadde den, og hva Jenspeed har hentet ut. Disse har potensiale til å dra til maks, og de har ikke havnet på 2000HK med sine 2 liters blokker fra Escort og Sierra Cossie blokker. Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Hei. Selvfølgelig er blokka behandlet. Det er jo det som er trimming. Eksemplene du trekker frem er gode. La meg ta utgangspunkt i Jenspeed. Motoren han bygde til Hafsengen er frest ut, og det er satt inn nicasilforinger. Oljekanaler osv. er selvfølgelig dimensjonert deretter. Det vil jeg kalle en modifisert blokk. Men den store forskjellen er at denne motoren kan kjøre flere timer i strekk uten problemer, mens en med 2000 hester holder i de 6-7 sekundene det tar å kjøre stripa, før den må plukkes fra hverandre igjen. I amerika kjøres det endel med Ecotec-maskinene til J-body-bilene fra Chevy. Disse er på 2 liter, og produserer 1600-2000 hestekrefter. Men som sagt: De må plukkes fra hverandre etter hvert løp. Jeg mener i allefall at det da blir feil å si at 800 hester er maks på en 2-liter Cosworth. Cosworth-blokka er på ingen måte dårligere enn Ecotec-maskinene. Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Hei. Selvfølgelig er blokka behandlet. Det er jo det som er trimming. Eksemplene du trekker frem er gode. La meg ta utgangspunkt i Jenspeed. Motoren han bygde til Hafsengen er frest ut, og det er satt inn nicasilforinger. Oljekanaler osv. er selvfølgelig dimensjonert deretter. Det vil jeg kalle en modifisert blokk. Men den store forskjellen er at denne motoren kan kjøre flere timer i strekk uten problemer, mens en med 2000 hester holder i de 6-7 sekundene det tar å kjøre stripa, før den må plukkes fra hverandre igjen. I amerika kjøres det endel med Ecotec-maskinene til J-body-bilene fra Chevy. Disse er på 2 liter, og produserer 1600-2000 hestekrefter. Men som sagt: De må plukkes fra hverandre etter hvert løp. Jeg mener i allefall at det da blir feil å si at 800 hester er maks på en 2-liter Cosworth. Cosworth-blokka er på ingen måte dårligere enn Ecotec-maskinene. 6876304[/snapback] Tror jeg gjorde meg litt uforståelig. Så på et eller annet program, der forsterket de blokka osv. med diverse metoder, men dette holdt ikke. Var ikke meningen å gjøre meg uforståelig, eller at jeg har skrevet feil. Som mange andre har jeg beveget meg inn på forumet i søvnig tillstand. Men fint at du kakker meg litt i skolten Jarbra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå