Gå til innhold

Hvor lenge skal man kunne spille et spill før man


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

Aldri har det vært "normalt" at et spill varer så lenge. Riktiginok er det fult mulig å komme opp i så mange timer med online spilling, men jeg tror de færreste gidder å spille alle sine spill så mye på internett. De fleste hoder seg til ett eller to spill, for meg er det CS og halo 2. Om du tenker på MMORPG (WoW bl. a.), så komer jo en månedlig avgift i tillegg, og så må vi ikke glemme regningen til teleselskapene som tilbyr oss nettilgangen.

 

Dermed er kravet ditt på 70 timer meget spesielt da det er så få som klarer å holde ut så lenge. Selv har jeg hodlt på med noen FF spill i over 40 timer og enda ikke vært ferdig. Da ender med at jeg må legge spillene bort en lang stund rett og seltt fordi jeg blir lei av å spille det samme så lenge.

20-30 timer er ideelt, de fleste singleplayerspill idag fullføres på rundt 15 timer. Synes det i grunn er greitt.

Endret av qoutor
Lenke til kommentar

Er enig med Genetex her [hmm hadde ikke sett den dagen komme] :p

 

 

Jeg er vel kanskje en smule hardcore men her er de 2 spilla jeg hovedsakelig har spilt siden 2003

 

Call of Duty = 2000+ timer online /single player delen runda jeg 2 ganger, tror ikke det tok mye mer enn 20 timer tilsammen.

 

WoW = ?? sykt antall timer

 

------------------------------------------------------------

 

Har vært såvidt innom et par andre spill siden CoD kom ut men det er snakk om ~20 timer max.

 

Dette er online spill... Tidligere har jeg uttallige timer med Championship Manager, Reunion, Dune 2, Settlers, Heroes of Might and Magic spilla, Gothic spilla osv osv, spill jeg har brukt mer enn 200 timer på alle sammen og CM spilla brukte jeg hundrevis av timer på.

 

Jeg syns at 70 timer for et spill til 500kr burde være normalt, men det spørs alt på type spill osv, noen spill er lagt opp til å være en lineær opplevelse ala film mens andre er lagt opp til at du skal bruke tid på dem.

Lenke til kommentar
kjøper ingen spill til 500.- venter til de går ned i pris eller kjøper en gamlere utgave i samme serie men har ikke så mye tid til spillekonsoller lenger

6807549[/snapback]

 

Ja eg betaler aldri 500,- for spill lenger,finner det som regel billigere enten man venter litt eller bestiller det fra utlandet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Nå koster faktisk et konsollspill i butikk 600, og ikke 500.

Følte bare for å presisere det.

 

Og i samme stund begynner jeg å lure på hvordan månedsbudsjettet for september skal gå i balanse nå som jeg allerede har brukt 1800 på 3 nye spill denne måneden..

Lenke til kommentar

Spiller for tiden Oblivion, noe jeg har gjort siden før sommeren... Er oppi 70 timer gameplay, og jeg synes det fortsatt er utrolig morsomt...

 

HL2 derimot rundte jeg på 20 timer eller noe, og da var jeg liksom ferdig med spillet...

 

Poenget er at det finnes enkelte singelplayerspill som varer ganske mye lenger enn 15 timer. Age of Empires serien er et annet eksempel

Endret av HetrTiXc
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Poenget er at det finnes enkelte singelplayerspill som varer ganske mye lenger enn 15 timer. Age of Empires serien er et annet eksempel

6807816[/snapback]

 

Poenget var at jeg/vi synes det er helt greit at et spill "bare" varer i 15-20 timer, til tross for en pris over 500 per spill. At det finne spill som varer lengre enn dette har vel lite med sakens kjerne, som er hvor lenge et spill bør vare i forhold til prisen det koster...

Lenke til kommentar

Poenget er at det finnes enkelte singelplayerspill som varer ganske mye lenger enn 15 timer. Age of Empires serien er et annet eksempel

6807816[/snapback]

 

Poenget var at jeg/vi synes det er helt greit at et spill "bare" varer i 15-20 timer, til tross for en pris over 500 per spill. At det finne spill som varer lengre enn dette har vel lite med sakens kjerne, som er hvor lenge et spill bør vare i forhold til prisen det koster...

6807939[/snapback]

men det som er mest irriterende er hvis du kjøper et spill til 500 og det er helt ræva i forhold til anmeldelser. Har gått i den fella noen ganger, det er sure penger.

Lenke til kommentar

Min mening er at et spill bør vare like lenge som antallet gjennomsnittlige filmer (2 t) jeg kunne leid for prisen (som er 50 kr der jeg leier), dvs. at et spill til 500 kr bør vare i minimum 20 timer, og da mener jeg at enspillerdelen bør ta 20 timer å spille gjennom første gang om man tar seg litt god tid. For onlinespill blir regnestykket litt annerledes. Der mener jeg at spillet ikke er verdt 500,- før jeg har spilt det i rundt 50 timer.

Endret av kakk
Lenke til kommentar

oftopic: ChrchBrnr: Reunion? det game rom strategispillet? Trodde ikke det var noen her som hadde spilt det før :p Fett spill da ;)

 

ontopic: hvor lenge et spill varer, kommer jo helt ann på personen. Jeg f.eks er en person som går fort lei av spill, men det er spill jeg vender tilbake til, f.eks litt cs pub spilling, heroes of might and magic 3 bare for å ta noen eksempler. men det er få spill jeg holder på med i flere år. Enkelte synes Warcraft 3 er drit kult på nettet enda, jeg gikk lei etter 2-3 uker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...