Gå til innhold

Hva er gale med Hard Rock

Bryfjes

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og idag fikk jeg enda litt mer imot den normale mettlæren. Finner man verre folk enn metall fans?

Og ja, dette er fra en som hører på 60% metall.

6804827[/snapback]

Hehe, skulle akkurat til å skrive det. Musikk er som mat; livsviktig, og folk liker forskjellige ting. Noen liker junk, noen liker kaninfor, noen liker indisk, noen liker sushi, noen liker tr00 norsk husmannskost.. men når det kommer til musikk, er det alltid mongoer som må fremheve sin foretrukne musikksjanger på bekostning av en annen.

Altså, seriøst. Tenk om folk skulle gjøre det samme når det gjaldt mat. "Raspeballer smaker bedre enn det derre ekle indiske ekkelskapet ditt! Myyyyhyyye bedre, også er de laget av ekte nordmenn! Også, eh.. tar det lengre tid å lage, også er de håndlaget! Ikke noe maskinlagd mat dette her, nei. Raspeballer powner nan-brød i rompen, ass!"

Hør på den musikken du liker, spis den maten du liker, og prøv noe nytt innimellom.

Lenke til kommentar

"Take this life dad dada daddada"

Bra låt. :)

Men over til saken.

Musikksmak er forskjellig fra person til person. Men det er de som sier at DERES musikksmak er bedre enn andre sin som er idiotene. Jeg har ingenting imot techno. Selv har jeg tre (ja, 3) stykker i klassen min som er DJ-er. Selv liker jeg ikke techno, men jeg lar bare være å høre på det.

Nå skal det sies at jeg hører for det meste bare på metal, rock og slik.

Fordi jeg liker det, ingen annen grunn.

Hard rock er skikkelig ræva. For no bråk. =|

Flott du kunne si din mening uten å virke usaklig. Også bra at du ga en grunn til det du skrev.

Lenke til kommentar

At en tekst holder en slik kvalitet at jeg med litt velvilje kunne skrytt av den hvis det var en 10-åring som sto bak, sier ingenting om kvaliteten på musikken den fremføres til ...

Det finnes selvfølgelig masse elendig elektronisk musikk, men jeg skal sannelig skrive under på at det er mye ræva metal der ute også. Sett bort fra teknisk ferdighet på et instrument kreves det like lite å lage uoriginal metal som uoriginal tekno.

Man har ikke mye å vinne på å lukke ørene for andre sjangre, annet enn en smule verdiløs kred hos likesinnede.

Tilbake til Hard Rock, ta for eks, In Flames - Take this life. Der synger han om at han ikke har det bra, at han vil ikke leve lengre og at ingen er der for han.

En like vanskelig problemstilling tas opp i låten "Bli hos meg" av ... Tina, var det det hun het?

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Sikker på det? Jeg snakker om hun skjeløyde Oslo-berta som etter sigende egentlig var et lovende soprantalent, men valgte å opptre i en ubrukelig trance-låt i stedet, var ikke det "bli hos meg" den het? Fortsetter slik: "når alle svikter deg/du er alt for meg/ sammen baner vi vår vei".

Dina er vel hun silikonberta som har prydet forsiden av Vi menn et utall ganger og i hvert eneste dybdeintervju foretatt av nevnte blekke har uttrykket sitt sterke ønske om å "leve av musikken".

Jeg tror jeg så musikkvideoen hennes for en stund siden. Det er kanskje den aller, aller dårligste låta jeg har hørt, noensinne.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Sikker på det? Jeg snakker om hun skjeløyde Oslo-berta som etter sigende egentlig var et lovende soprantalent, men valgte å opptre i en ubrukelig trance-låt i stedet, var ikke det "bli hos meg" den het? Fortsetter slik: "når alle svikter deg/du er alt for meg/ sammen baner vi vår vei".

6808609[/snapback]

http://www.discogs.com/artist/Dina

Vet ikke hvem denne silikonbærta du snakker om er. Kanskje Dina har vært på framsiden av Vi Menn, jeg vet ikke...

Lenke til kommentar
Tror ikke dette er det beste forumet for det spørsmålet, de aller fleste her er metalfans (inkludert meg selv), så tror faktisk de fleste er enige i at hard rock/metal osv er genial musikk.

Velkommen til forumet forresten :)

EDIT: Eller var du ikke ny allikevel? "Forrvirret"

6803224[/snapback]

Vel, det er noen folk her som er fan av band også da, og ikke bare fan av en sjanger slik du er. Personlig foretrekker jeg band som høres unike ut og som kan skilles fra hverandre.

Jeg kan verken kalle meg fan av Metal, Hard Rock eller Pop. Men er fan av Alice Cooper, Pink Floyd, Sparks, Kraftwerk, Procol Harum osv...

Lenke til kommentar
Litt OT: In Flames er Melodiøst Death Metal. =)

Jeg vil også gå OT: Han snakker om nyere In Flames (Take This Life), og det syns jeg ikke er Melodiøs Death Metal. Det er alt for Nu-Metalish/Pop Metalish for å bli kalt Melodiøs Death Metal. Metal-Archives bruker "Modern Rock", noe jeg heller ikke er enig i, så akkurat hva man skal kalle nyere In Flames for vet jeg ikke, men Melodiøs Death Metal er det ikke.

6808190[/snapback]

Fortsetter OT:

Gammal In Flames :love: The Jester Race er god melodiøs death metal ;)

Lenke til kommentar

hehe, sitter og flirer for meg selv her jeg sitter å leser innleggene. mye bra og mye teit.

Ja jeg er enig at jeg skrv innlegget litt ensformig, jeg rettet det bare mot hvor dorlig tecno er. Men når jeg skrv dette innlegge var jeg på en måte litt lei folk som går rundt og sier: kan jeg låne mp3 spilleren, så noen menutter etter sier de hvordan klarer du og høre på sånn dritt musikk? osv.

Grunnen til at det ble rettet mot tecno er at stort sett alle som nevner at Hard Rock er dritt, de liker tecno.

Og ja jeg liker mye mer en bare Hard Rock, for eks. Mp3 spilleren er full av Barry White, Robin Williams, Pink Floyd, Jhony Cahs osv. så dere kan ikke si at jeg ikke hører på liste pop. :no:

Lenke til kommentar

Alle mennesker er laget forskjellige. Noen hater trance, ander hater Hard Rock. Slik er det bare. Men det finnes jo en grennse til hvor glad man er i musikken sin, og hvor mye man hater andres. Synes ikke snær hiphop duder skal komme og true en kar som liker Hard Rock kanskje ikke går i akuratt samme klærne som han, og ikke hører på samme musikk skal bli trua med juling eller omvendt.

Jeg har selv likt all slags musikk opp gjennom årene, 6-8 klassen likte jeg trance / techno, og hørte bare på det. Og alt annet kunne legge seg i grava og dø. Mellom 8-10 ende klassen begynnte jeg og bli litt mer metall kar, jeg likte skikkelig hard musikk. Og at jeg hørte på techno / trance før skammet jeg meg over. og slik fortsatte det til den dag i dag, da jeg kan sitte og høre på litt av hvert. Har en liten fet samling av musikk på pc en som jeg er veldig glad i. Og jeg elsker og bare spille forskjellige sanger av forskjellige typer musikk.

Synes rett og slett noen går for langt med denne musikken. Musikk er bra,og jeg kunne sikkert aldri klart meg uten, men la det nå ikke bli til at man plager/mobber noen eller enda værre dreper noen for at han hører på noe som ingen andre liker..

Endret av stianiquniez
Lenke til kommentar
En like vanskelig problemstilling tas opp i låten "Bli hos meg" av ... Tina, var det det hun het?

6808565[/snapback]

Dina. ;) Tine sang "Vil Ha Deg". Ikke det at jeg vet sånt... :)

6808586[/snapback]

Å herlighet, jeg fant videoen. Se, hør og nyt.

Her er et intervju hvor dere kan få ta del i den umåtelige visdommen til dette fenomenet.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Litt OT: In Flames er Melodiøst Death Metal. =)

Jeg vil også gå OT: Han snakker om nyere In Flames (Take This Life), og det syns jeg ikke er Melodiøs Death Metal. Det er alt for Nu-Metalish/Pop Metalish for å bli kalt Melodiøs Death Metal. Metal-Archives bruker "Modern Rock", noe jeg heller ikke er enig i, så akkurat hva man skal kalle nyere In Flames for vet jeg ikke, men Melodiøs Death Metal er det ikke.

6808190[/snapback]

Ja, kanskje det. Men jeg vil heller kategorisere In Flames etter Melodiøst Death Metal ettersom det er bare 2 (Come Clarity og Soundtrack To Your Escape) av 10 (uten å regne med live-plata) plater som er Nu-Metal (jeg mener absolutt ikke at In Flames er nu/modern/whatever -metal..).

Lenke til kommentar
Grunnen til at det ble rettet mot tecno er at stort sett alle som nevner at Hard Rock er dritt, de liker tecno.

6810179[/snapback]

Da har vi altså nok en gang fått konstatert at smaken er som baken.

Du synes techno o.l. er noe dritt, technoguttene (de du har snakket med i det minste) synes rock er noe dritt. Du klager din nød over at de klager over musikken din, likevel gjør du akkurat det samme med deres musikk. Beats me... :hmm:

Folk bør høre på musikken de liker, ikke musikken andre liker. Forskjellige folk liker som kjent forskjellig musikk, og jeg ser ikke noe galt i det, selv om enkelte tydeligvis gjør det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...