Gå til innhold

Hva er gale med Hard Rock

Bryfjes

Anbefalte innlegg

Hvorfor har folk noe i mot Hard Rock?

Jeg kjønner det at de er mye skriking og hyling men vis du hører etter i tekstene synger de med mål og mening.

Tecno/Trance er Hard Rock så mye bedre, Folk i klassen hører på alle slags Dj'er, det vinnes jo sikker 9999k Dj'er, den værste de spiller er han norske eller no sånn: Dj mose busk elens, de greier ikke en gang og finne på skikkelig navn, for eks. jeg søskte på DJ A, i limeWire så fikk jeg fram folk med navnet, Alligator, Whater Wave og den legendarsike "hoppesangen", Eg tviler ikke ett sekund på at de sangene blir brukt i tortur sammenheng. Men jeg er enig med at Tecno/trance funker på Fester og Clubz, men det kan jo ikke være godt å høre på det 24/7

Tilbake til Hard Rock, ta for eks, In Flames - Take this life. Der synger han om at han ikke har det bra, at han vil ikke leve lengre og at ingen er der for han.

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

If I ever... If I never

Make me understand the thought whatever

Make me see... make me be

Make me understand you're there for me

Take this life. I'm right here

Stay a while and breathe me in

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke dette er det beste forumet for det spørsmålet, de aller fleste her er metalfans (inkludert meg selv), så tror faktisk de fleste er enige i at hard rock/metal osv er genial musikk.

Velkommen til forumet forresten :)

EDIT: Eller var du ikke ny allikevel? "Forrvirret"

Endret av Arrosiach
Lenke til kommentar

Føler med deg bro.

Er enig i at trance og tekno er god partymusikk, men hører aldri på det frivillig hjemme. Hard Rock er mye bedre musikk i alle sammenhenger, men det kan hende at media/konservative har satt ett dårlig rykte på hard rock. Ikke vet jeg, da jeg syns dette er konge musikk!

Lenke til kommentar

Ny og ny, er ny på Kultur/musikk forumet, har egentlig bare vært på Off Topic.

Speik er enig med deg også at det er ikke all HR/HM er noe bra, de har sine dorlige sider de også, med i forhold til partymusikk har de få :D

Men det hadde vært litt kult å fått noen Tecno tilhengere til å si noe for Tecnoens verden

Endret av Bryfjes
Lenke til kommentar

Jeg kjønner det at de er mye skriking og hyling men vis du hører etter i tekstene synger de med mål og mening.

Tecno/Trance er Hard Rock så mye bedre, Folk i klassen hører på alle slags Dj'er, det vinnes jo sikker 9999k Dj'er, den værste de spiller er han norske eller no sånn: Dj mose busk elens, de greier ikke en gang og finne på skikkelig navn, for eks. jeg søskte på DJ A, i limeWire så fikk jeg fram folk med navnet, Alligator, Whater Wave og den legendarsike "hoppesangen", Eg tviler ikke ett sekund på at de sangene blir brukt i tortur sammenheng. Men jeg er enig  med at Tecno/trance funker på Fester og Clubz, men det kan jo ikke være godt å høre på det 24/7

Tilbake til Hard Rock, ta for eks, In Flames - Take this life. Der synger han om at han ikke har det bra, at han vil ikke leve lengre og at ingen er der for han.

If I ever... If I never

6803211[/snapback]

Det er aldeles ikke NOE som helst galt med hard rock/death/black/osvosv/metal. De som for eksempel går og sier at den musikken de hører på og det andre hører på er dårlig musikk, er rett og slett umodne. Ikke la deg påvirke av dem, de er ignorante og dumme.

Litt OT: In Flames er Melodiøst Death Metal. =)

Lenke til kommentar

Vis det er noe som er Melodi løst så er det Tecno, du trenger ikke å være no serlig flink, så lenge du kan bruke musen og åpne ett program så er du pro "tecnoer" du kan få de sangene til å vare så lenge du bare ønsker

Lenke til kommentar

Vis det er noe som er Melodi løst så er det Tecno, du trenger ikke å være no serlig flink, så lenge du kan bruke musen og åpne ett program så er du pro "tecnoer" du kan få de sangene til å vare så lenge du bare ønsker

6803468[/snapback]

han sa melodiøst...

og gidder du lage ei bra techno-låt til meg, det er jo så enkelt? :dontgetit:

Lenke til kommentar

6803468[/snapback]

han sa melodiøst...

og gidder du lage ei bra techno-låt til meg, det er jo så enkelt? :dontgetit:

6803639[/snapback]

Obs leste feil, my bad!

lagde faktisk en bra tecno-låt på mobben, for å være lagd må en mobiltlf, hadde jeg giddet og tatt meg tid til og laste ned et "Dj maker 2000" prog så skulle jeg gjort det med glede :D:D

Lenke til kommentar

Tecno/Trance er Hard Rock så mye bedre, Folk i klassen hører på alle slags Dj'er, det vinnes jo sikker 9999k Dj'er, den værste de spiller er han norske eller no sånn: Dj mose busk elens, de greier ikke en gang og finne på skikkelig navn, for eks. jeg søskte på DJ A, i limeWire så fikk jeg fram folk med navnet, Alligator, Whater Wave og den legendarsike "hoppesangen", Eg tviler ikke ett sekund på at de sangene blir brukt i tortur sammenheng. Men jeg er enig  med at Tecno/trance funker på Fester og Clubz, men det kan jo ikke være godt å høre på det 24/7

If I ever... If I never

6803211[/snapback]

Det er aldeles ikke NOE som helst galt med hard rock/death/black/osvosv/metal. De som for eksempel går og sier at den musikken de hører på og det andre hører på er dårlig musikk, er rett og slett umodne. Ikke la deg påvirke av dem, de er ignorante og dumme.

6803380[/snapback]

Metal er en undersjanger av rock. Er delvis enig med trådstarters (noe trangsynte) innlegg.

Dj-et-eller-fucking-annet er glemt med en gang vedkommende ikke har en single på VG-lista – Black Sabbath, Kiss, ACDC, Manowar, osv., kommer til å bli husket like bra som Mozart, Bach, og Beethoven.

Lenke til kommentar
Dj-et-eller-fucking-annet er glemt med en gang vedkommende ikke har en single på VG-lista – Black Sabbath, Kiss, ACDC, Manowar, osv., kommer til å bli husket like bra som Mozart, Bach, og Beethoven.

Er enig med deg, er det noen Dj'er som noen gang har kommet på VG lista? nevn navn plis xD

Lenke til kommentar

Er enig med deg, er det noen Dj'er som noen gang har kommet på VG lista? nevn navn plis xD

6803737[/snapback]

VG-lista er full av techno/trance, new-metal, plastikkpop, og hip-hop. Let, og du vil finne. ;)

Lenke til kommentar

6803737[/snapback]

VG-lista er full av techno/trance, new-metal, plastikkpop, og hip-hop. Let, og du vil finne. ;)

6803754[/snapback]

Hehe får spøre min søster, hun er en av de stakkarene som er Tecno Frelst :hrm:

Lenke til kommentar
Men det hadde vært litt kult å fått noen Tecno tilhengere til å si noe for Tecnoens verden

6803288[/snapback]

For det første skal det sies at techno-kulturen er veldig liten i dag. Den døde på en måte ut på midten/slutten av 90-tallet da trance kom for fult. Og for det andre, selv om jeg hører på trance og elektronisk musikk generelt, hater jeg sikkert sånn drittmusikk som BassHunter, Hoppensangen (hvem nå i helvete som har laget den) og alt det der like mye som deg.

Men når man kommer seg forbi all den kommersielle dritt-dancemusikken (jeg snakker Groove Coverage, Pulsedriver, alle mulige DJ [insert crappy name here] og sånn Hard Dance Mania musikk) er det mange geniale musikere å finne. Jeg kan nevne navn som Armin van Buuren, Above & Beyond, Ferry Corsten og Tiësto. Disse producerne lager mer voksen trance som passer like bra på fest som på en sliten mandag morgen.

du trenger ikke å være no serlig flink, så lenge du kan bruke musen og åpne ett program så er du pro "tecnoer" du kan få de sangene til å vare så lenge du bare ønsker

6803468[/snapback]

Feil! Meget feil!

Har du prøvd, kanskje? Det er alt annet enn lett å lage en god trance-låt. Jeg driver nemlig med dette selv på hobby-nivå og produksjonen av en trance-låt innebærer mye blod, svette og tårer. Last ned FL-Studio eller Reason så skjønner du fort hva jeg mener. Jeg har holdt på i underkant av ett år nå, og musikken min høres fortsatt ganske hjemmesnekra ut. Hør selv.

Endret av Ferr
Lenke til kommentar

Tja, det finnes dumme og ikke dumme metallfans akkurat som det finnes greie og ikke grie metallfans.

Metallfans som hater div. andre sjangere hører som regle kun på Metallica, Iron Maiden, Darkthrone og de mest kjente osv... (Virker nesten påtatt som en måte å være kul på.)

Folk som er mer åpne liker som regel mer forskjellig innenfor metall og...

Duster finner man desverre innenfor alle grupperinger.

Lenke til kommentar

Jeg er fan av metal mest på grunn av at man seg ofte tar seg frihet til å bruke ekstreme virkemidler for å utrykke det man ønsker. Dette tror jeg også har gjort at mange dyktige artister også har fått øynene opp for metal og dermed vil delta. Eksempler er folk med årelang utdannelse innen klassisk musikk, produsere/låtskrivere innen pop osv.

Av samme grunn er også metal svært variert, fordi man sjelden begrenser seg med tanke på virkemidler.

Dette er også ting som kan sies for enkelte elektroniske sjangere som feks er goth eller industri-inspirert og enkelte ting der har jeg litt sansen for. Generaliseringer er ofte en altfor sterk forenkling av virkeligheten.

De fleste som har en viss modenhetsgrad og åpenhet hater svært lite med bakgrunn i generaliseringer, men desverre er det mange som gjør det også. Innen musikk synes jeg også at slike personer også later til å være de som kan minst om det de digger, og ikke minst, om det de hater.

Lenke til kommentar

Jeg vil også gå OT: Han snakker om nyere In Flames (Take This Life), og det syns jeg ikke er Melodiøs Death Metal. Det er alt for Nu-Metalish/Pop Metalish for å bli kalt Melodiøs Death Metal. Metal-Archives bruker "Modern Rock", noe jeg heller ikke er enig i, så akkurat hva man skal kalle nyere In Flames for vet jeg ikke, men Melodiøs Death Metal er det ikke.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...