Gå til innhold

nybegynnerr i c++

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-10-27 21:32, skrev tivolieselet:

nei, men kan anbefale deg en bok som jeg leser nå...

isbn: 0-13-089572-5

det er en bok som jeg vet at det er en del høyskoler som bruker og begynner helt enkelt med hva en pc er :smile:

kan anbefales..

Tror han spurte om C++ og ikke C : ) Forøvrig har Deitel&Deitel en tilsvarende bok for nettopp C++.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-27 22:51, skrev A_N_K:

Tror han spurte om C++ og ikke C : ) Forøvrig har Deitel&Deitel en tilsvarende bok for nettopp C++.

ja men ta å skjekk hva som står om boken da!!

den boken som jeg henviser til er c, c++ og java i. de har sotte sammen alle de 3 bøkerene sine som er om c, c++ (den som du snakker om) og java, og lagen denne som gir en mye bedre forståelse på hva alt funker og hvordan det kan gjøres ifra starten til slutten.. derfor anbefalet jeg den...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-28 02:25, skrev tivolieselet:

ja men ta å skjekk hva som står om boken da!!

den boken som jeg henviser til er c, c++ og java i. de har sotte sammen alle de 3 bøkerene sine som er om c, c++ (den som du snakker om) og java, og lagen denne som gir en mye bedre forståelse på hva alt funker og hvordan det kan gjøres ifra starten til slutten.. derfor anbefalet jeg den...

På boka står det "Introducing C++ and Java". Dessuten har Amazon et tilbud hvor du kan kjøpe denne boka sammen med C++ How to Program, ville dette være noe point i hvis C++ How to Program var inkludert i den andre boka? Dessuten med tanke på sideantallet (1253) tviler jeg stygt på at de har presset inn både C++ (1100+) og Java der.

Beskrivelse av boka:

"Carefully explains C and presents substantial introductions to C++ and Java".

Sånn jeg ser det har boka en del kapitler om C++, men, ikke like mye som i selve C++ How to. Hvis man skal lære C++, ser jeg ikke helt poenget med å begynne med en bok primært om C. Faktisk ville det kanskje vært å anbefale å gå rett på Accelerated C++, som går rett på ++-biten.

Edit: Forresten har det kommet en fjerde utgave av C++ How to Program.

[ Denne Melding var redigert av: A_N_K på 2002-10-28 16:59 ]

Lenke til kommentar

Jeg har en norsk bok. Den heter "C++ og objektorientert programmering" og er skrevet av Andreas Quale og Johan Havnen. ISBN 82-00-12727-3. Den er faktisk tilrettelagt for Borland C++.

Vil likevel anbefale engelsktekstede bøker fremfor norske. Da slipper du oversatte faguttrykk. Dessuten har du bare godt av å lese engelsk :smile: .

Edit: Borlandsetningen.

[ Denne Melding var redigert av: glabba på 2002-10-28 17:56 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-28 17:55, skrev glabba:

Jeg har en norsk bok. Den heter "C++ og objektorientert programmering" og er skrevet av Andreas Quale og Johan Havnen. ISBN 82-00-12727-3. Den er faktisk tilrettelagt for Borland C++.

Denne boken er meget god. Problemet med den er at den ikke er helt oppdatert, og derfor vil man kanskje støte på et par problemer hvis man har en nyere kompilator. Hvis man lærer seg c++ som fag på skolen vil man også se endel forskjeller.

At boka er tilrettelagt borland betyr ikke at du KUN kan bruke borland hvis du leser den. Er stort sett de samme funksjonene i microsoft sine kompilatorer, men man vil nok oppleve at noen funksjoner av og til ikke virker.

Lenke til kommentar

Quote:

At boka er tilrettelagt borland betyr ikke at du KUN kan bruke borland hvis du leser den. Er stort sett de samme funksjonene i microsoft sine kompilatorer, men man vil nok oppleve at noen funksjoner av og til ikke virker.

Korrekt, jeg har faktisk aldri vært borti Borland kompilatoren. Brukte djgpp med kompilator og Rhide første gang jeg leste gjennom (nesten) boka.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-28 17:55, skrev glabba:

Vil likevel anbefale engelsktekstede bøker fremfor norske. Da slipper du oversatte faguttrykk. Dessuten har du bare godt av å lese engelsk :smile: .

Edit: Borlandsetningen.

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: glabba på 2002-10-28 17:56 ]</font>

Johan Havnen er foreleser på min skole faktisk :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...