Gå til innhold

Boxed-vifter på P4

Frink

Anbefalte innlegg

Har et par spørsmål ang. boxed-vifter på P4:

* Har hørt at de er stille, men har dere noen dB-verdi?

* Hva ligger temperaturene på en uoverklokket CPU med boxed?

* Hvor langt kan man evt. overklokke stabilt med boxed?

På forhånd takk :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tempen kommer vel ann på Mhz på cpu'en, min lå på ca. 40-47grader full load. 60Grader ved 147MhzFSB.

Den kunne vært stillere, men husk at det er 3-4 forskjellige vifter å ribber som følger med orginalt, jeg har hørt noen som er veldig stillegående.

Håper dette svarer for noe.

Lenke til kommentar

1) dB er en relativ skala, men mener jeg har sett rundt 20 dB en eller annen plass. Dessuten kjører boxed viften mellom 3000-4000 RPM alt etter load(min gjør ihvertfall det), større hastighet=mer støy.

2) Uoverklokket ligger min på rundt 30grader(1,8GHz P4 NW). Overklokket 1,8@2,2 ca 35grader idle(rett under 50 full load). Sef kommer faktorer som romtemp/kabinett temp etc inn i bildet her.

3) Databasen til http://www.overclockers.com har en bra oversikt over hva de forskjellige CPUene klarer, her står det også som regel hva slags kjøling de bruker. Min CPU kjører bla fint på 2,4GHz med standard kjøling, jeg pysekjører den litt :smile:

Festene til boxed er også ganske så geniale, ihvertfall i forhold til dem jeg hadde på Athlonen min. Kjøleren var festet til selve socketen, tåpelig ide. Tviler på at en dyr papst løsning vil gi deg veldig mye mer, skjermkortet mitt bråker faktisk mer enn P4 kjøleren..

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-27 22:18, skrev kindings:

1) dB er en relativ skala, men mener jeg har sett rundt 20 dB en eller annen plass. Dessuten kjører boxed viften mellom 3000-4000 RPM alt etter load(min gjør ihvertfall det), større hastighet=mer støy.

2) Uoverklokket ligger min på rundt 30grader(1,8GHz P4 NW). Overklokket 1,8@2,2 ca 35grader idle(rett under 50 full load). Sef kommer faktorer som romtemp/kabinett temp etc inn i bildet her.

3) Databasen til
har en bra oversikt over hva de forskjellige CPUene klarer, her står det også som regel hva slags kjøling de bruker. Min CPU kjører bla fint på 2,4GHz med standard kjøling, jeg pysekjører den litt :smile:

Festene til boxed er også ganske så geniale, ihvertfall i forhold til dem jeg hadde på Athlonen min. Kjøleren var festet til selve socketen, tåpelig ide. Tviler på at en dyr papst løsning vil gi deg veldig mye mer, skjermkortet mitt bråker faktisk mer enn P4 kjøleren..

Takk takk :smile:

Hjalp mye!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...