Gå til innhold

Errorsafe gir seg ikke og en Hijackthis-logg

Anbefalte innlegg

NÅ har jeg fått mer en nok av dritten. Spybot klarer tilsynelatende ikke å ta kål på faenskapet, selv om det fjernes hver gang jeg kjører det.

Ser det er flere tråder om temaet, men de peker alle i hver sin retning. Jeg begynner å lure på om det ikke finnes noen god måte å kvitte seg med dette på.

Her er min Hijackthis-logg:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Scan saved at 7:13:35 PM, on 9/4/2006

Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\Program Files\Adobe\Adobe Version Cue CS2\bin\VersionCueCS2.exe

C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe

C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe

C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe

C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.exe

C:\Program Files\Linksys Wireless-G PCI Wireless Network Monitor\WLService.exe

C:\Program Files\Linksys Wireless-G PCI Wireless Network Monitor\WMP54Gv4.exe

C:\Program Files\Adobe\Adobe Version Cue CS2\data\database\bin\mysqld-nt.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\Program Files\Winamp\winampa.exe

C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe

C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE

C:\Program Files\DAEMON Tools\daemon.exe

C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe

C:\WINDOWS\system32\WgaTray.exe

C:\Program Files\DAP\DAP.EXE

C:\Program Files\Adobe\Adobe Version Cue CS2\ControlPanel\VersionCueCS2Tray.exe

C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\CLI.EXE

C:\Program Files\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Distillr\Acrotray.exe

C:\WINDOWS\system32\taskswitch.exe

C:\Program Files\Valve\Steam\Steam.exe

C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

C:\Program Files\Creative\MediaSource\Detector\CTDetect.exe

C:\Program Files\Common Files\Ahead\lib\NMBgMonitor.exe

C:\Program Files\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe

C:\Program Files\OpenOffice.org 2.0\program\soffice.exe

C:\Program Files\OpenOffice.org 2.0\program\soffice.BIN

C:\Program Files\Common Files\Logitech\KhalShared\KHALMNPR.EXE

C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe

C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe

C:\Program Files\Guitar Pro 5\GP5.exe

C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe

D:\Download\hijackthis\HijackThis.exe

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll

O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll

O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll

O2 - BHO: AcroIEToolbarHelper Class - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Program Files\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll

O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Program Files\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll

O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Program Files\Winamp\winampa.exe

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe

O4 - HKLM\..\Run: [soundMan] SOUNDMAN.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime

O4 - HKLM\..\Run: [NVIDIA nTune] "C:\Program Files\NVIDIA Corporation\nTune\\nTune.exe" clear

O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NeroCheck.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Program Files\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033

O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP

O4 - HKLM\..\Run: [ATICCC] "C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\CLIStart.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [DownloadAccelerator] "C:\Program Files\DAP\DAP.EXE" /STARTUP

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Version Cue CS2] "C:\Program Files\Adobe\Adobe Version Cue CS2\ControlPanel\VersionCueCS2Tray.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [Acrobat Assistant 7.0] "C:\Program Files\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Distillr\Acrotray.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [CoolSwitch] C:\WINDOWS\system32\taskswitch.exe

O4 - HKCU\..\Run: [steam] C:\Program Files\Valve\Steam\\Steam.exe -silent

O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

O4 - HKCU\..\Run: [Creative Detector] "C:\Program Files\Creative\MediaSource\Detector\CTDetect.exe" /R

O4 - HKCU\..\Run: [bgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Program Files\Common Files\Ahead\lib\NMBgMonitor.exe"

O4 - Startup: OpenOffice.org 2.0.lnk = C:\Program Files\OpenOffice.org 2.0\program\quickstart.exe

O4 - Global Startup: Adobe Acrobat Speed Launcher.lnk = ?

O4 - Global Startup: Adobe Gamma.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe

O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe

O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Program Files\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe

O8 - Extra context menu item: &Clean Traces - C:\Program Files\DAP\Privacy Package\dapcleanerie.htm

O8 - Extra context menu item: &Download with &DAP - C:\Program Files\DAP\dapextie.htm

O8 - Extra context menu item: Convert link target to Adobe PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html

O8 - Extra context menu item: Convert link target to existing PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html

O8 - Extra context menu item: Convert selected links to Adobe PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECaptureSelLinks.html

O8 - Extra context menu item: Convert selected links to existing PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html

O8 - Extra context menu item: Convert selection to Adobe PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html

O8 - Extra context menu item: Convert selection to existing PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html

O8 - Extra context menu item: Convert to Adobe PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html

O8 - Extra context menu item: Convert to existing PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html

O8 - Extra context menu item: Download &all with DAP - C:\Program Files\DAP\dapextie2.htm

O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

O16 - DPF: Inquisit by Millisecond Software - file://C:\DOCUME~1\Andreas\LOCALS~1\Temp\IXP000.TMP\InquisitAx.cab

O16 - DPF: {0A5FD7C5-A45C-49FC-ADB5-9952547D5715} (Creative Software AutoUpdate) - http://www.creative.com/su/ocx/15015/CTSUEng.cab

O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/...b?1131309728546

O16 - DPF: {F6ACF75C-C32C-447B-9BEF-46B766368D29} (Creative Software AutoUpdate Support Package) - http://www.creative.com/su/ocx/15023/CTPID.cab

O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll

O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Program Files\Common Files\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe

O23 - Service: Adobe Version Cue CS2 - Unknown owner - C:\Program Files\Adobe\Adobe Version Cue CS2\bin\VersionCueCS2.exe" -win32service (file missing)

O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe

O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe

O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe

O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe

O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe

O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.exe

O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe

O23 - Service: WMP54Gv4SVC - Unknown owner - C:\Program Files\Linksys Wireless-G PCI Wireless Network Monitor\WLService.exe" "WMP54Gv4.exe (file missing)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
ewido setup:

http://rstones12.geekstogo.com/ewidosetup.htm

ccleaner: husk å gå inn i options-advanced og fjern haka i "only remove temp files older than 48 hours"

Bernt K

6812639[/snapback]

Jeg har samma problemet og har nå kjørt Ewiro i safemode...

Guiden fortelle at jeg skal poste loggen, så da gjør jeg det

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

---------------------------------------------------------

ewido anti-spyware - Scan Report

---------------------------------------------------------

+ Created at: 10:08:00 15.09.2006

+ Scan result:

C:\Documents and Settings\Eier\Lokale innstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\DD02KVTB\popup[1].htm -> Hijacker.Agent.a : Cleaned with backup (quarantined).

C:\Documents and Settings\Eier\Lokale innstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\DD02KVTB\popup[2].htm -> Hijacker.Agent.a : Cleaned with backup (quarantined).

C:\Documents and Settings\Eier\Lokale innstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\DE7DLMKI\popup[1].htm -> Hijacker.Agent.a : Cleaned with backup (quarantined).

C:\Documents and Settings\Eier\Lokale innstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\DE7DLMKI\popup[2].htm -> Hijacker.Agent.a : Cleaned with backup (quarantined).

C:\Documents and Settings\Eier\Lokale innstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\DE7DLMKI\popup[3].htm -> Hijacker.Agent.a : Cleaned with backup (quarantined).

C:\Documents and Settings\Eier\Lokale innstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\VA1WPN3F\popup[1].htm -> Hijacker.Agent.a : Cleaned with backup (quarantined).

C:\Documents and Settings\Eier\Cookies\eier@2o7[2].txt -> TrackingCookie.2o7 : Cleaned with backup (quarantined).

C:\Documents and Settings\Eier\Cookies\[email protected][1].txt -> TrackingCookie.2o7 : Cleaned with backup (quarantined).

C:\Documents and Settings\Eier\Cookies\[email protected][1].txt -> TrackingCookie.2o7 : Cleaned with backup (quarantined).

C:\Documents and Settings\Eier\Cookies\eier@adbrite[2].txt -> TrackingCookie.Adbrite : Cleaned with backup (quarantined).

C:\Documents and Settings\Eier\Cookies\eier@admarketplace[1].txt -> TrackingCookie.Admarketplace : Cleaned with backup (quarantined).

C:\Documents and Settings\Eier\Cookies\eier@adtech[2].txt -> TrackingCookie.Adtech : Cleaned with backup (quarantined).

C:\Documents and Settings\Eier\Cookies\[email protected][1].txt -> TrackingCookie.Clickhype : Cleaned with backup (quarantined).

C:\Documents and Settings\Eier\Cookies\eier@clickhype[1].txt -> TrackingCookie.Clickhype : Cleaned with backup (quarantined).

C:\Documents and Settings\Eier\Cookies\[email protected][1].txt -> TrackingCookie.Reliablestats : Cleaned with backup (quarantined).

C:\Documents and Settings\Eier\Cookies\[email protected][1].txt -> TrackingCookie.Revenue : Cleaned with backup (quarantined).

C:\Documents and Settings\Eier\Cookies\eier@revenue[2].txt -> TrackingCookie.Revenue : Cleaned with backup (quarantined).

C:\Documents and Settings\Eier\Cookies\eier@tacoda[2].txt -> TrackingCookie.Tacoda : Cleaned with backup (quarantined).

C:\Documents and Settings\Eier\Cookies\eier@tradedoubler[1].txt -> TrackingCookie.Tradedoubler : Cleaned with backup (quarantined).

C:\Documents and Settings\Eier\Cookies\eier@tribalfusion[1].txt -> TrackingCookie.Tribalfusion : Cleaned with backup (quarantined).

C:\Documents and Settings\Eier\Cookies\[email protected][1].txt -> TrackingCookie.Yieldmanager : Cleaned with backup (quarantined).

::Report end

TrackingCookies'ene som den fant er jeg ikke så bekymra over. De 6 første linjene i rapporten derimot.. "Hijacker.Agent.a", Ewiro kalte disse også en "High Risk"... er det dissa som var/er Errorsafe? vis ikke, hva er de?

En ting til. Ewiro er bare en 30 day trial... hva skjer nå jeg da fjerner programmet igjen. Vil jeg få problemet tilbake? Vil dissa fortsatt bli lagt i quarantine? De ble jo ikke sletta..

Lenke til kommentar

Bruk eit program som heiter hitman pro (du finn det på hitmanpro.nl). I den pakken får du alt du treng for å fjerne spyware/virus/trojaner osb... Bruker det sjølv på jobben på kvar einaste pc som kjem inn viss dei er stappa med "dritt".

Det programmet gjer er så enkelt at den har samla alle dei gode programma (ewido, cwshredder, spybot search and destroy, ad-adware, trend virusscan mm) Og det geniale er at du installerer berre Hitman Pro så vil den installere alle dei programma etter tur og orden, uten at du slepp å trykkje next heile tida og konfigurere/oppdatere dei.

Sida er på nederlandsk, men du kan velje engelsk som språk når du installerar, anbefalar på det sterkaste!

Lenke til kommentar

Det er nok separat, men det geniale er at du slepp å tenkje på det. Last ned Hitman Pro og det vil laste ned alle dei nemnte programma starte opp alle programma i tur og orden, oppdatere dei, deretter bruke dei og til slutt vil du få ein fin oppsumering på slutten i form av ei html-fil der du kan sjå kva som vart funnen på maskina di. (Dette tek omtrent 2 timer, det spørs om du nytter Trend sin virusscan som tar lengst tid) Programmet har og nokre "fixes" som beskytter maskina di.

Det er trygt å nytte programmet, har brukt det på sånn ca 200 pcer og på alle har det fjerna all "dritt" du kan tenkje deg...

Sparer meg for mykje arbeid med andre ord :)

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler ikke Hitman Pro...

Det er min pc og jeg liker å ha kontroll over den, Hitman Pro tok fullstendig kontroll over alt...

- Stengte det den ville av explorer

- stengte nedlastninger som hadde pågodt lenge som nesten var ferdig

- installerte seg selv i hytt og pine over alt, jeg fikk ikke velge hvor

Åpnet all mulig reklame for de forskjellige programmene den hadde lagt inn og fylte opp min taskbar...

Gjør som dere vil, men jeg avinstallerte så fort jeg fikk sjangsen

Takk men ellers takk Zelluz

Lenke til kommentar
ewido setup:

http://rstones12.geekstogo.com/ewidosetup.htm

ccleaner: husk å gå inn i options-advanced og fjern haka i "only remove temp files older than 48 hours"

Bernt K

6812639[/snapback]

Jeg har samma problemet og har nå kjørt Ewiro i safemode...

Guiden fortelle at jeg skal poste loggen, så da gjør jeg det

snippeti...

En ting til. Ewiro er bare en 30 day trial... hva skjer nå jeg da fjerner programmet igjen. Vil jeg få problemet tilbake? Vil dissa fortsatt bli lagt i quarantine? De ble jo ikke sletta..

6867046[/snapback]

Neida, bare la Ewido ligge, du. Installasjonen inneholder også en gratisversjon; det eneste som skjer er at du mister sanntidsbeskyttelsen. Oppdater den og kjør jevnlig framover. Finn, plukk ned og kjør ccleaner(google). husk å fjerne haka i options->advanced for "only remove temp files older than 48 hours"

Forresten synes jeg du skal kikke i Stealthys signatur og legge ut en HijackThislogg.

Bernt K

Endret av berxter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...