Gå til innhold

cs med direct3d problemer

Anbefalte innlegg

hei,

jeg kjøpte meg en hl generations for ca 5 uker siden har spillt mye cs siden, men jeg har et problem med direct3d i spillet. Det går helt ok med både opengl og software, men får ikke til direct3d.

Maskinen burde klare det har:

gf 4400 med 40.72

og

thunder bird 1.4ghz.

hvis du trenger mer info om maskinen, så bare spør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

jeg kjøpte meg en hl generations for ca 5 uker siden har spillt mye cs siden, men jeg har et problem med direct3d i spillet. Det går helt ok med både opengl og software, men får ikke til direct3d.

Det er ikke noe å tenke på. Ingen bruker Direct3D til å spille uansett, bare bruk OpenGL du.

Lenke til kommentar

Jeg lurer også på litt angående Direct3D i Half-Life (kjører i OpenGL til vanlig).

Jeg har prøvd å kjøre i Direct3D med både tnt2 pro og geforce 3 ti200, og jeg har opplevd noen rare ting.

Hvis jeg f. eks. står ved et hjørne og skyter gjennom kanten (slik at du ser kulene treffer) så begynner alt å gå tregt, og bevegelsene mine registreres ca 1-2 sekunder (noen ganger mer) etter at jeg trykket på knappene. Deretter går det noen sekunder før alt går normalt igjen.

Det samme skjer også hvis mye skjer på en gang.

Jeg mener å ha hørt for en tid tilbake at Half-Life er dårlig på Direct3D generelt..

Derfor lurer jeg fælt på hvordan folk med ATI kort takler dette. ATI er svak i OpenGL, så de må kjøre Direct3D.

Er det noen her som spiller Half-Life med et ATI kort som kan uttale seg om dette?

Lenke til kommentar

Quote:

Derfor lurer jeg fælt på hvordan folk med ATI kort takler dette. ATI er svak i OpenGL, så de må kjøre Direct3D.

Er det noen her som spiller Half-Life med et ATI kort som kan uttale seg om dette?

Jeg har et radeon 8500 kort. og har ingen problemer med å bruke hverken d3d eller opengl i cs. Var endel kluss med de første driverne jeg prøvde, men akkurat nå er det bare velstand :smile:

Btw, d3d suger i halflife/cs, så ser ikke vitsen etter å prøve å få det til å funke emd mindre du ikke får opengl til å funke i hele tatt

[ Denne Melding var redigert av: ygo på 2002-10-31 11:49 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...