Gjest Slettet+65132 Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Hei Må berre sei at eg ganske grøn på dette området. Om eg har forstått riktig må du ha ein server som støtta php. No tenkje ikkje eg på servera som du legg ut heimesidene på, men heime når eg skal lage ei heimeside. Så korlesi kan eg innstalere php? Er glad for tilbakemeldingar om noke eg skreve feil eller ikkje forstått. Blir glad for alle svar. Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Hvis du vil kjoere PHP lokalt paa din maskin, maa du installere en webserver som stoetter PHP. Apache er da en populaer variant. Men, det enkleste er vel aa bare laste opp til en webserver (f.eks. der filen skal bli liggende naar den er ferdig), og gjoere all testing der. Fungerer i allefall utmerket for meg. Gjerne med en teksteditor som kan lagre via ftp ... Vet ikke om dette var svar paa spoersmaalet ditt jeg, saa du faar bare fyre loes hvis noe er uklart :-) Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Jeg kan anbefale å laste ned {url=http://www.apachefriends.org/en/xampp.html]XAMPP[/url]. Dette er en komplett webserver med Apache, PHP5, MySQL, FTP og mailserver.. Og det fine er at den er så vanvittig enkel å installere Lenke til kommentar
Gjest Slettet+65132 Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Ok, skal prøve det. Takker for gode svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå