eizo Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Satt å spillte igår til eg fant ut at pcen brukte over 1GB minne, Hadde en 512mb ekstra liggende slik at eg fikk 1.5GB , men så klarte eg å sette den 180grader feil vei (halveis inni) pcen står inni et skap,så det var trangt og mørkt å komme til... Startet opp pcen og merka at skjermen ikke slo seg på, og så kjente eg sviddlukta tok å sette den rett vei,men var forsatt svart! tok den ut, men var like svart... Starter uten minne, så komer det biip som normalt at minne failer, men om eg har en i så piper det ikke Noe sansynligt at eg har grilla 2 minnekort, eller er det hoved-kortet som har røket? har testet annen cpu og pcu, og håper eg får testet nytt minne før eg henter ut nytt hk Har prøvd med reset av CMOS Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Hei! Jeg forstår ikke hvordan du fikk minnebrikken feil vei i sporet, men sannsynligvis så er nok hovedkortet ødelagt. Det fikk Havcard erfare. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Lillebror skulle leke pro og sette inn minnebrikke i maskinen sin og gjorde akkurat det samme. Det var da bare hovedkortet som måtte erstattes, minnebrikken fungerte fint. Jeg kan dog tenke meg at der ikke er noen ting som er sikkert ved utfallet av å sett inn en minnebrikke halvveis, og i tillegg feil vei. Kan hende beror utfallet på hvor mange ledere som er i kontakt og hvilke dette er... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå