ttd Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 (endret) Hvis du ikke har vilje til å forklare enkle ting så er det best du ikke sier noe og heller finner en annen tråd å svare på, det tror jeg best for deg og den som stiller spørsmål. 6810696[/snapback] Om jeg må ta fram de aller minste teskjeiene for å kune prate med deg, så vil jeg helst la være Til Photofreak: Takk for avklaring, jeg kan anbefale deg denne for å lære mer om å ta bilder generelt. Jeg har selv stått helt blankt og hevet "kompetansen" min rundt foto betraktelig bare ved å tråle gjennom denne. Husk riktignok at den er skrevet for analog film samt speilrefleks, men du greier fint å overføre det meste til ditt kompaktkamera Endret 5. september 2006 av egeulf Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Så denne tråden først nå. Ja, jeg kan være enig i at det er en del krasse kommentarer her, men de færreste mener nok noe vondt med det... de vil bare hevde seg. Tips: Blås i de brukerne. Over litt tid skjønner du hvem det kan være en fordel å faktisk høre på, og det er faktisk mange veldig dyktige personer her inne. Er ikke så mye i bildekritikken selv, så jeg prøver ikke å fremheve meg selv på noen måte Og husk også at du kan ignorere brukere. Også kan du rapportere innlegg du synes går over streken. Hver rapportering vil hjelpe til å gjøre forumet et hyggeligere sted. Lenke til kommentar
perben Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Hadde jeg sagt at jeg ikke har lært noe her på forumet ville det vært en løgn. Det jeg har lært (om forumet) som sitter best er at om man skal stille ett spm må man være veldig detaljert. Innleggene plukkes fra hverandre, og om noe kan misforstås så blir det nettopp det. Av enkelte. Det er nesten som å stille ett spørsmål til ett offentlig kontor, man må være presis og vite hva man spør om. Men.. er det da noen vits å spørre? Om man allerede vet svaret? Selvfølgelig er det nyttig for å få bekreftet om det en tror er korrekt, men ikke noe mer. Det jeg har lært mest av er å lese innlegg som er skrevet tidligere. Om man leser mange nok tråder finner man som regel noe av det en er ute etter å vite mer om. Da gjerne i form av linker til andre nettsteder, en slags tungvindt variant av "Google" kan man nesten si. Man finner stort sett ut hvor brukerne fant ut av de samme spm som trådstarter stilte. Men kan man virkelig forlange mer? Nei det vil jeg ikke si at man kan. Dette er jo ment som ett forum for amatører. Da må nesten vi som stiller amatørspørsmål regne med at det nettopp er amatører som svarer. Vi svarer det vi har forstått og legger ved en link som viser kilden til vår "kunnskap". Og det er i mange tilfeller fotokompendiet som de erfarne på forumet gjerne forlanger at man må lese før man stiller noen enkle spørsmål. Står svaret i dette kompendiet og du ikke har lest det må du nesten regne med at minst en svarer med at du må lese det først, hvis noen i det hele tatt svarer. Også bøker. "digital foto i praksis" av en eller annen Fjørtoft. Les denne først sier noen. Lurer du på noe etter å ha lest dette bør du nesten opplyse om at du har gjort det. Lage en signatur som forteller hvilke bøker du har lest må vel være den beste løsningen på det? Etter mine 4 mnd her på akam har dere lært meg en del nyttig. Blandt annet at man ikke må bruke forhånds-innstilte programmer. Og at ingen bilder er fine uten at de er redigert, for dagens kameraer er bare dritt og bildene som kommer rett ut av dem er ubrukelige til annet enn minner. Bakgrunn. Den er veldig viktig. Ikke ta ett bilde av skogen i skogen, der er det for mye rot i bakgrunnen. Det er jo masse annet enn trær der og det passer jo ikke inn. Nei ta heller ett skogsbilde i en park, da får du en jevn fin skogsbunn, som er grønn og helt uten forstyrrende elementer. (Jeg må vel poengtere at dette siste avsnittet er litt "satt på spissen"-ment så dere ikke river meg i filler etter dette.) Jeg takker ikke for meg slik som trådstarter gjorde. Men jeg trekker meg litt tilbake og kommer bare til å kikke innom her av og til. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (...)Jeg tror du har misforstått mange og mye her inne. Det med redigering av bilder, gjøres ikke fordi kameraene er dårlige, men fordi de mer profesjonelle kameraene gir deg spillerom til å gjøre egne justeringer og av den grunn kan oppleves mindre kraftfulle enn allerede oppskarpede og behandlede bilder fra mindre profesjonelle kamera. Det er heller ingen som krever at du skal lese alle tråder og info som finnes på forumet, men når det finnes 5-10 tråder om akkurat det samme, bare på første side av emnelisten (ja, det har faktisk forekommet) så må man kunne forvente at en bruker har tatt en rask kikk på ihvertfall denne første siden, eller søkt, før han stiller spørsmålet igjen. Det er ikke rart at noen henviser til andre tråder, fremfor å svare på nytt om og om igjen, og det er uansett et tips til hva du må lese for å få svar på ditt spørsmål. Er ikke det bedre at de henviser deg til et sted der du kan få svar, enn at de ikke gidder å svare? Jeg synes ærlig talt du hisser deg opp over småting som jeg personlig ikke har sett så mye til, og du må uansett regne med å møte på alle typer mennesker når du er på et forum som har såpass mange brukere. Du kan ikke være forskånet for forståsegpåere og folk du ikke liker noen steder i samfunnet. I såfall må du bure deg inne og aldri stikke nesen utenfor døren. Ellers må jeg be deg om IKKE å slette alle dine egne innlegg på den måten du nylig har gjort. Det skaper bare trøbbel og rot, fordi du ødelegger flyten og meningen i mange av trådene. Skal du fortsette å slette dine innlegg etter du er ferdig med en sak, eller fått svar, så kan du like gjerne holde deg unna forumet. For ved å slette dine innlegg, har du faktisk ødelagt mer for forumet, enn alle de du kritiserer... Det er INGEN grunn til at noen skal slette alle sine innlegg. Har du skrevet noe, så får du være såpass mann/kvinne at du står for det også! Lenke til kommentar
EnglishAudio Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 hadet, kommer ikke til å savne deg og den holdninga di! Lenke til kommentar
atticus Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 (endret) Jeg stemmer for at man oppretter en ny side i nettverket som går under navnet kirkegården.no eller noe lignende. På denne måten kan de som vil, minnes de tapte. Gravsteinen kan bestå av avataren, samt når brukeren kom og forlot oss. Kanskje man kan starte en nettbutikk som selger virtuelle blomster i tillegg. Edit: Det skal ikke være lov å 'dytte over' gravsteinen. Endret 19. september 2006 av atticus Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Jeg stemmer for at man oppretter en ny side i nettverket som går under navnet kirkegården.no eller noe lignende. På denne måten kan de som vil, minnes de tapte. Gravsteinen kan bestå av avataren, samt når brukeren kom og forlot oss. Kanskje man kan starte en nettbutikk som selger virtuelle blomster i tillegg. Edit: Det skal ikke være lov å 'dytte over' gravsteinen. 6893945[/snapback] Dagens Husk og dekke til tastaturet under gråtetoktene, så det ikke ender med enda flere dødsfall grunnet overledning. Lenke til kommentar
AnRe Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 (endret) Det er synd at trådstarter takker for seg uten å prøve oss litt lenger. Dette er jo et av de bedre forumene med en praktfull gjeng av profesjonelle amatører som øser av sin kunnskap til fellesskapet. Jeg ser mange har god innsikt, stort engasjement og humor. Spørsmål blir sjeldent stående ubesvarte. Selv ble jeg overasket over engasjement og påståelighet til enkelte deltakere, men det var før jeg erfarte at foto faktisk er mer diskuterbart enn religion :!: Meningsutvekslingen mellom katolikker og muslimer angående pavens siste uttalelser er jo en tam kopi av Nikon vs. Canon, billedtabilisator - i huset/eller i objektivet, eller Brainwares overbevisning om at Sony suger og ikke har lært noe av KM-folka og aldri vil klare å lage et godt kamera før verden går under Nå elsker jeg disse diskusjonene for summen blir som oftest balansert. Et samfunn uten personligheter blir fort kjedelig. Vi har så absolutt våre. Ta oss for det vi er, en gjeng entusiaster med stor vilje til å uttale oss når noen spør Endret 19. september 2006 av Lille Brum Lenke til kommentar
Teleskopos Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Skal bare si takk for meg jeg! For dette blir siste gang jeg er innpå denne utrolig useriøse og snobbete siden!! :!: Jeg er nybegynner innen foto-verdenen og pga. at jeg ikke kan like mye som dere "proffe" her inne, føler jeg at jeg ikke er godtatt her. Mange av dere er virkelig krasse, og dere tenker ikke på å forklare oss hva ting dere sier, faktisk betyr... 6802208[/snapback] Hvis noen ikke godtar en nybegynner fordi nybegynneren ikke kan like mye som den som ikke lenger er nybegynner, så viser den som ikke godtar nybegynneren at han er alt annet enn "proff." Bortsett fra det, tror jeg at din egen forklaring på hvorfor du blir møtt med litt skarpe svar ikke er helt riktig. Du bør ha selvtillit nok til å møte hva du treffer på. Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Photofreak. Registrer deg med nytt nick og glem denne episoden. Jeg kunne sikkert gjort akkurat det samme som deg for et par år siden (når jeg var tenåring ) men jeg har jo funnet ut at det finnes mange "løgningar" på diverse forum, og du trenger ikke bli lei deg for det. Jeg fikk mange "krasse" tilbakemeldinger av "fagfolk" på ting jeg hadde produsert på et annet forum, og er på tredje nicket nå (men òg fordi jeg ikke likte det ene da). Er der ennå, "kjenner" folkene og tar til meg kritikken de gir, (selv om jeg synes du fikk noen uhøflige svar ang. S/H-konverteringen-episoden, som det sikkert dreier seg om for deg.) Drit i! Lenke til kommentar
ttd Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Tråden er gammel, og konflikten er løst. Endret 24. oktober 2006 av egeulf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg