iChristian Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Jeg skal sette opp en linuxboks med flere brukere. Skal bruke Kubuntu 6.06. Ikke det at jeg tror det spiller så stor rolle. Det jeg ønsker er å lage et fellesområde som alle brukerne på maskinen har tilgang til, og jeg lurte da på om dette default ligger inne? Hvis så: hvordan bruker jeg det?/setter jeg det opp? Hvis ikke: Finnes det en standard måte å gjøre det på som er grei? Eventuelt: Hvilken måte bruker du som du mener er best? Lenke til kommentar
Palme Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Hvilken måte skal brukerene bruke maskinen? Skal de logge inn på den via ssh? samba? fysisk lokalt på maskinen? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 De skal vanligvis logge på lokalt, men samba kan også være aktuelt Lenke til kommentar
olear Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Lag en mappe i /home som heter f.eks public, så setter du rettigheter etter hva du vil de skal få lov til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå