Archeron Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 (endret) jeg driver og setter opp trådløst nett hos noen nabo-jenter. de er avhengige av at jeg fikser det som fikses kan, da jeg er det nærmeste det har til en datakyndig. på 3com-ruteren de har stående er det en funksjon som heter SPI firewall, Stateful Packet Inspection. er det noe poeng i å slå denne på, eller vil det hemme funksjonaliteten deres? EDIT: de bor i et hus med flere trådløse nett tilgjengelig. med Netstumbler har jeg funnet tre-fire på kanal 11, to på kanal 6 og ett på kanal 3. jeg la derfor nettet deres på kanal 1, da jeg syntes å ha lest i en sticky at det burde være ca 3 kanaler mellom for å hindre interferens. kanal 1 er ikke for lavt til å kunne brukes? er blank på kanal-ting... Endret 4. september 2006 av Archeron Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Spi bør ikke lage noe krøll, kanal 1 er utmerket. Sjekk at du har nyeste firmware til routeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå