Gå til innhold

Sonysjef - det indre viktigere enn det ytre.


And.rs

Anbefalte innlegg

"- Cell er så kraftig at den kan gjøre 256 millioner kalkulasjoner i sekundet. Det betyr en ting for oss i spillindustrien: Kunstig intelligens, sier Maguire ifølge Eurogamer. "

 

Dette er noe jeg virkelig håper på. Siden hypen rundt next gen startet har jeg tenkt mye på AI. Grafikken er som han sier god nok. Vi ser det vi trenger å se med HD, og naturen ser penere ut enn i virkeligheten. Det eneste som ødelegger alt i dagens spill (de fleste) Er dårlig intelligens.

 

http://www.nettavisen.no/spillmagasinet/article727634.ece

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"- Cell er så kraftig at den kan gjøre 256 millioner kalkulasjoner i sekundet. Det betyr en ting for oss i spillindustrien: Kunstig intelligens, sier Maguire ifølge Eurogamer. "

 

6802057[/snapback]

 

Når de lager en konsoll som er så intelligent at den faktisk klager når du setter den til å hente kaffen om morran, skal jeg bli imponert. Ikke før.

Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at folk flest(takket være HD) kommer til å være fornøyde med den grafikken som vises gjennom dagens konsoller i lenger tid enn f.eks ps2 og bxox1. Det neste som kommer til å trekke folk bort fra xbox360/ps3/wii og til pc og ps4 osv, er nok den kunstige intelligensen.

Endret av ReSSaA
Lenke til kommentar

Ikke helt enig der. Vil si at jeg heller vil ha bedre animasjoner. Grafikken er heller ikke bra nok enda. Det er for mange pop-ups på spill med bra grafikk. Mot slutten av denne genrasjonen konsoller tror jeg vi nærmer oss grafikk som ikke trenger å bli noe bedre. Men selvsagt vil der alltids være utviklere som skal forsette å pushe grafikken også. Men om den ser ut som GOW (om sjermisene ikke lyver) trenger ikke grafikken bli noe bedre.

 

Ai synest jeg i mange spill er ganske bra. Vil heller ha omgivelser som Crysis. Levende verdener osv.. Om alle skal være like smarte som meg i et spill så blir det et helvete å spille! For jeg er så jævla god! :!:

 

Blir det for realistis AI ender det med at alle spill blir en form for; Finn dekning og skyt. Slik som GOW legger opp til. I virkligheten er jo det slik det er. I så fall må de bare pushe opp helsen til det ekstreme. Det blir liksom litt teit at man trenger 5 headshots i et vanlig spill..

Lenke til kommentar

Det har jo vært diskutert tidligere også, altså hvor langt er det mulig å komme med grafikken? Snart er det jo så virkelighetsnært at det som du sa ser penere ut enn i virkeligheten. Det finnes en grense der et sted, og da må de heller begynne å fokusere på det som jeg syns er mye viktigere, nemlig spillbarhet og kunstig intelligens. Syns det er veldig positivt at de går ut og sier dette, håper de holder ord.

Lenke til kommentar

Ingen problem å lage finare grafikk enn virkeligheten, meir realistisk er en heilt anna ting. Grafikk er kunst!

 

Får berre håpe utviklarane utnyttar HWen til betre AI, animasjonar, fysikk osv. og ikkje berre prøva å få pushe maks polygonar ut av boksen. God AI er et must! Sjølv om det kan vere kjekt å spele mot dumme motstandarar til tider :p

Lenke til kommentar

Vel, eg er spent på korleis utviklarane vil nyttegjere seg av Cell. Det er ein spesiell arkitektur (mange kjerner), med høg teoretisk ytelse. Kanskje vil dette bidra til at utviklarar tenker nytt med tanke på kva dei investerar CPU-kraft på. Der er jo andre ting enn ein big-ass grafikkmotor som kunne vore kjekt å ha, deriblandt kraftigare kunstig intelligens. Dette treng ikkje berre gjelde FPS. Kva med ein stor, åpen RPG, der du konkurrerar med ein eller fleire datastyrte spelarar, til dømes? Eller kanskje de velger å samarbeide? :)

 

Novel, det skal påpeikast at masse kalkulasjonar ikkje automatisk gir kjempegod kunstig intelligens. Det er stadig opp til utviklarane å gjere seg nytte av det på ein god måte. Men det er ikkje umogleg at Cell legg betre til rette for sånne ting enn meir tradisjonelle prosessorar.

 

Uansett, spennande å tenke på. Håpar der er utviklarar med visjonar som prøver seg på litt nye ting. :)

 

Kay

Lenke til kommentar

Bra at det blir satt fokus på dette, men det er en del andre saker jeg heller vil prioritere. Bedre animasjon er høyt opp på den listen.

 

Maskinvaren er langt fra flaskehalsen i forhold til kunstig intelligens. Det å programmere A.I. er vel noe av det vanskligste som finnes for spillutviklere. Det finnes vel spill som har klart bra A.I. tidligere, hadde ikke Half-Life 1 rimelig bra A.I.?

 

Det er jo mye som skal bli bedre nå. Animasjoner, fysikk, lyd, grafikk og nå A.I. Jeg tror vel ikke at noen av disse elementene blir så fantastisk mye bedre, men vi ser nok en liten framgang på alle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...