Qumad Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 (endret) Hei. Jeg hadde (har) mistet passordet mitt så var nøtt til å få tilsendt et i pr. e-mail. Fikk en mail der det stod som følger: Ditt brukernavn er Qumad og det nye passordet ditt er = "******" Vell og greit, logget inn og gikk til kontrollpanel for og skifte passord. Skriver inn det nye passordet som jeg fikk i mailen (og som jeg logget meg inn med) Skriver det nye passordet som jeg vil ha (det har mer enn 6 tegn og er en blanding av forskjellige tegn. (har også prøvd med kun en sort tegn)) først så kommer man til en side der det kun står: starting Siden er ferdig lastet og alt, med følgende url: https://www.diskusjon.no/index.php? Så jeg trykker naturlig vis [back] og prøver på ny/eller reloader siden Og får beskjed om følgende: Forumbeskjed En feil oppstod. Hvis du er usikker på hvordan du skal bruke denne funksjonen eller ikke vet hvorfor du får denne meldingen, let gjennom hjelpefilene for mer info. Feilen som oppstod var: Du har skrevet inn et ugyldig passord. Prøv igjen. Fant akkurat ut når jeg hadde skrevet dette at passordet faktisk ble skiftet da jeg kom til siden der det kun sto "starting" jeg ventet vel på en eller ennen bekreftelse på at passord skiftet var gjennomført eller at jeg ble tatt tilbake til forsiden/kontrollpanel med en bekreftelse. Bruker forøverig Opera som nettleser så det kan jo være at det er en feil i kodingen av sidene som forårsaker feilen? Endret 4. september 2006 av Qumad Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Om jeg forstår deg rett så er det som skjedde her at du trykket tilbake like etter at brukernavnet var endret. Da vil du ble spurt om du vil sende "postdata" på nytt. Dvs. om du vil sende det inntastedet skjemaet om endring av passord på nytt. Siden du allerede har skiftet passord så vil det ikke fungere når de samme postdataene blir sendt. I praksis gjør du dette: 1. Endre gjeldende passord fra X til Y. 2. Trykker tilbakeknappen og send postdata på nytt, altså endre passord fra X til Y (funker ikke siden gjeldende passord nå ikke er X men Y, dermed feilmelding.) Løsningen er å ikke trykke tilbakeknappen etter at du har endret passord. Trykk heller "forum" i menyen, "mine innlegg" eller hva som helst annet. Bare ikke tilbakeknappen. Lenke til kommentar
Qumad Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 I praksis så skjer følgende: 1. Endrer gjeldene passord fra X til Y 2. En ny side (https://www.diskusjon.no/index.php?) lastes opp der det kun står "starting" på en helt hvit side, siden er ferdig lastet, uansett hvor lenge jeg venter så er det ikke noe mer som skjer (har ingen mulighet til og trykke på "forum" i menyen, "mine innlegg" eller hva som helst annet. ettersom dette ikke finnes på siden. 3. Etter som det er index siden som skulle ha blitt lastet opp (Jeg hadde sett for meg at det også kom en bekreftelse på at jeg hadde skiftet passord) men det ikke er noe der så prøver jeg og reloade siden. Da kommer følgende beskjed opp: Forumbeskjed En feil oppstod. Hvis du er usikker på hvordan du skal bruke denne funksjonen eller ikke vet hvorfor du får denne meldingen, let gjennom hjelpefilene for mer info. Feilen som oppstod var: Du har skrevet inn et ugyldig passord. Prøv igjen. Siden jeg får denne beskjeden så regner jeg naturlgvis med at passordet ikke ble skiftet,. 4. Så jeg prøver igjen og nå får jeg feilmeldingen med en gang. Jeg sjønner nå at da jeg kom til siden der det kun står "starting" på at passordet mitt var blitt skiftet og at det var derfor jeg fikk feilmeldingen de andre gangene jeg prøvde. Det som er merkelig er jo at en kommer til den siden som faktisk vises (Blank side som kun inneholder teksten "Starting" oppe i venstre hjørnet), en hadde forventet at en skulle kommet tilbake til kontrollpanelet med en tekst som bekreftet passord byttet. Det andre som er merkelig er jo at når en da reloader siden så får en beskjed om at en har tastet inn feil passord, da en naturligvis vil prøve og skifte passord igjen med X som det gamle passordet. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Hm, melding som sier "starting" skal du ikke få opp, kan du se om det ikke går bedre nå? Lenke til kommentar
Qumad Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 Der fungerer det litt bedre ja, ble sendt videre til Kontrollpanel (https://www.diskusjon.no/index.php?act=UserCP&CODE=00) denne gangen Fikk ikke opp noen bekreftelse på at passordet var endret da hvis det er meningen at en skal få det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg