helt3n Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 jeg har tenkt å sette to wd80gb(8mb cache) i raid0, men hvordan skal jeg koble dem til, fungerer det med begge som master/slave på 1 IDE kabel, eller skal jeg ha dem som master på hver sin? ps: hvilken stripe size og filsystem bør jeg bruke? Lenke til kommentar
Laka Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Hvis du har muligheten til å sette begge harddiskene som Master ville det være det beste. Dette står det om i manualen til RAID. Bruk NTFS som filsystem. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Begge som master på hver sin kabel og kontroller. Stripestørrelsen vet jeg ikke om du kan gjøre noe med, det kommer an på kontrolleren. Jeg bruker NTFS på ca 90% av mine WDD-er og 10% til FAT32. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-27 18:04, skrev LasseAndreK:Hvis du har muligheten til å sette begge harddiskene som Master ville det være det beste. Dette står det om i manualen til RAID. Bruk NTFS som filsystem. Skal du kjøre stripesett er det ikke det beste med en på hver kanal som master, men ganske enkelt en nødvendighet. (I alle fall på Promise og Highpoint kort.) -KJ Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Jeg kjører 2M stripe size. Det passer best til såpass rask HDD som du skal bruke. Har du stripe size på 128k og lignede blir det bare tregere enn standard IDE. :smile: Og NTFS skal være bra. Og husk også og installere RAID kontroller drivere under Windows installasjonen! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Quote: jevel skrev (2002-10-27 20:42):Skal du kjøre stripesett er det ikke det beste med en på hver kanal som master, men ganske enkelt en nødvendighet. (I alle fall på Promise og Highpoint kort.) På Highpoint var det ikke nødvendig ved det eg har erfart, Men eg måtte det på promise. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå