noenmoen Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 jeg har en shuttle PC, og de integtrerte mic utgangene fungerer ikke, derfor trenger jeg et lydkort... er d noen som vet om et lydkort som har mic til under 500kr som ikke er så alt for jalla kvalitet? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Du får lydkort til litt over 500 kr som er bra: Creative Sound Blaster Audigy 2 523 kr, men ikke så mye bedre enn de på hovedkortene. Men har du for eksempel forsøkt med å starte opp i Linux Live-cd eller noe sånt på pcen din og sett om det er lyddriverene som er problemet? For eksempel Knoppix vil finne drivere automatisk. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
noenmoen Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 Du får lydkort til litt over 500 kr som er bra: Creative Sound Blaster Audigy 2 523 kr, men ikke så mye bedre enn de på hovedkortene. Men har du for eksempel forsøkt med å starte opp i Linux Live-cd eller noe sånt på pcen din og sett om det er lyddriverene som er problemet? For eksempel Knoppix vil finne drivere automatisk. Hilsen, efikkan. 6802517[/snapback] har kjøpt audigy 2 nå... og nei jeg har ikke prøvd linux live_CD Lenke til kommentar
andbac2 Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Lette en del selv etter lydkort, leste litt og valget falt til slutt på HDA Digital X Mystique 7.1 Gold. Personlig er jeg kjempefornøyd med kortet, men kan bare snakke ut i fra personlig erfaring. Verdt å ta en titt... Lenke til kommentar
Markusll Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Er det 2,1 , 5,1 eller 7,1 du skal ha? Men jeg vil tro at det er like så greit å kjøpe et 7,1 lydkort når du først kjøper. Jeg har ikke så veldig mye peiling på lydkort, men Creative SB Audigy 4 tror jeg ville vært et bra valg. Lenke til kommentar
mikaelbrun Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Creative sine kort er veldig fleksible. Kan brukes til det meste. Nå har ikke jeg prøvd ut så mye forskjellig, men en kammerat av meg kjøpte et lydkort til 5k for å bruke til opptak. Han solgte det igjen og kjøpte seg et creative kort og en liten mikser. Funker like bra (hvertfall godt nok til et hjemme studio), og til en veldig billig penge. Lenke til kommentar
noenmoen Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 (endret) som sagt så har jeg allerede kjøpt audigy 2... men takk for svar kjøper d egentlig bare for at jeg skal kunne bruke mic, men d er jo kjektå ha litt god lyd også Endret 4. september 2006 av Hellriser Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå