Gå til innhold

Fotobokser for gjennomsnitts fart, egen merking?


AndersT2

Anbefalte innlegg

Slik fungerer streknings ATK:

 

Boks A tar ved hjelp av "usynlig" blitz bilde av alle bilene som

passerer. Det registreres data om bilen, bl.a. registreringsnummer og hastighet.

 

De digitale bildene lagres i stasjonen, men slettes automatisk etter fem minutter dersom det ikke kommer kontrabeskjed fra boks B.

 

Boks B tar også bilde av alle kjøretøyer. Systemet plukker ut bilder av kjøretøyer som har holdt for høy hastighet.

 

Så etter det jeg skjønner, så vil fotoboksene ta bilder av bilen, og lese skiltnummeret?

Hva hvis jeg har noe møkk elns som får det til å se ut som et annet nummer?

For på det nåværende systemet blir vel bildene sjekket av personer?

 

Og hvor langt er det imellom fotoboksene? har sett gjennomsnittsmåling greia, men aldri giddi å brydd meg om de :p

 

Men måler de gjennomsnittsfarta fra kamera A til kamera B? eller får du bot om du kjører for fort på A men ikke B?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Slik fungerer streknings ATK:

 

Boks A tar ved hjelp av "usynlig" blitz bilde av alle bilene som

passerer. Det registreres data om bilen, bl.a. registreringsnummer og hastighet.

 

De digitale bildene lagres i stasjonen, men slettes automatisk etter fem minutter dersom det ikke kommer kontrabeskjed fra boks B.

 

Boks B tar også bilde av alle kjøretøyer. Systemet plukker ut bilder av kjøretøyer som har holdt for høy hastighet.

 

Så etter det jeg skjønner, så vil fotoboksene ta bilder av bilen, og lese skiltnummeret?

Hva hvis jeg har noe møkk elns som får det til å se ut som et annet nummer?

For på det nåværende systemet blir vel bildene sjekket av personer?

 

Og hvor langt er det imellom fotoboksene? har sett gjennomsnittsmåling greia, men aldri giddi å brydd meg om de :p

 

Men måler de gjennomsnittsfarta fra kamera A til kamera B? eller får du bot om du kjører for fort på A men ikke B?

6814371[/snapback]

 

 

Jeg tror fotoboksene virker slik at de i tillegg til å måle gjennomsnittshastigheten også tar bilde av bilen hvis du passerer en av boksene for fort, men er ikke sikker på dette. Det er ca 3 km mellom boksene der streknings-ATK prøves ut.

 

Når det gjelder skilt og lesbarhet sier det seg selv at skiltet på bilen må kunne tydes for at det skal være mulig å finne frem til eier av bilen. Er skiltet uleselig slipper du med stor sannsynlighet unna, men har hastigheten vært ekstrem høy hender det at politiet setter igang en liten etterforsking for syns skyld.

Lenke til kommentar
Kanskje logisk for datatilsynet, men det kan jo faktisk gå utover sikkerheten til oss andre som ferdes på veiene.

6811301[/snapback]

Ja, herregud for en forbrytelse det er å kjøre ti kilometer over grensa og setter liv og helse på spill. :whistle:

6812031[/snapback]

 

Tenkte mer at din bror (eller lignende) blir påkjørt og drept, men takket være datatilsynet regler kan ikke bildene brukes siden de setter personvernet til sjåføren i fare.

Lenke til kommentar
Kanskje logisk for datatilsynet, men det kan jo faktisk gå utover sikkerheten til oss andre som ferdes på veiene.

6811301[/snapback]

Ja, herregud for en forbrytelse det er å kjøre ti kilometer over grensa og setter liv og helse på spill. :whistle:

6812031[/snapback]

 

Tenkte mer at din bror (eller lignende) blir påkjørt og drept, men takket være datatilsynet regler kan ikke bildene brukes siden de setter personvernet til sjåføren i fare.

6815464[/snapback]

 

Kan du forklare dette litt nærmere? Mener du her at bildene av alle som passerer fotoboksene skal lagres i et arkiv slik at man kan bruke dette for å gjenkjenne personer som begår en kriminell handling. Eller mener du at liv vil gå tapt fordi datatilsynet muligens ikke vil godkjenne ordningen med streknings-ATK?

Endret av Jon@s
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...