SnurreK Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 (endret) Som emnetittelen sier. har vært inne hos dell og tittet på en inspiron 9400 over noe tid. Og det jeg oppdaget var at når det ene tilbudet datt bort kom det et nytt et. Så da har dem jo på en måte tilbud hele tida da eller? Et bra salgstriks egentlig. Har noen erfaringer rundt dette? For jeg lurte på om jeg skulle kjøpe den pc-en nå eller vente til et annet/bedre tilbud kom. som for eksempell 2* minne kostnandsfritt. Gjeldende tilbud nå er fri frakt og -400 på pc-en. Men om det ikke kommer nye tilbud hele tida ifra dell så kan det jo hende at en må slå til med en gang det i det heletatt er tilbud. Noe råd/erfaringer rundt dette? Endret 4. september 2006 av SnurreK Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Svaret på spørsmålet ditt i emnet er ja ut ifra mine erfaringer. Jeg har aldri sett at Dell ikke har "tilbud" for å si det slik. Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 (endret) Dell har vel som sagt tidligere alltid tilbud, men størrelsen på tilbudene kan variere veeeeeeeldig "2x-minne"-tilbudene kommer svært ofte, og i kombinasjon med flere tilbud samtidig, kan det være mye å spare i forhold til dårligere tilbud. Av og til selger de liksom minneoppgradering for 1kr ektra uten at det er annonsert. Tror det er betalingssystemet deres som er litt bugged. Endret 5. september 2006 av FreeedriK Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Dell har vel som sagt tidligere alltid tilbud, men størrelsen på tilbudene kan variere veeeeeeeldig "2x-minne"-tilbudene kommer svært ofte, og i kombinasjon med flere tilbud samtidig, kan det være mye å spare i forhold til dårligere tilbud. Av og til selger de liksom minneoppgradering for 1kr ektra uten at det er annonsert. Tror det er betalingssystemet deres som er litt bugged. 6805935[/snapback] Ja, personlig synes jeg prispolitikken til dell er litt slitsom og forholde seg til, ting hopper opp og ned, samme maskin med forskjellig utgangspunkt får ikke samme pris, enkelte ting får man bare tilbud om over telefon(?) osv. Mye surr AtW Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 (endret) Det jeg personlig synes er teit, er hvilke sperringer de telefondamene har på hvilke oppgraderinger/systemkomponenter de har lov til å tilby kundene. Når jeg skulle bestille min PC, ventet jeg vel godt over en måned for å komme over det beste tilbudet. Jeg triksa med de forskjellige "start-pakkene" (noe som ofte gir veldig ulik pris). Jeg forhørte meg om jeg kunne få 7200rpm på harddisken i stedenfor 5400rpm, men dette var altså ikke mulig i det hele tatt (argumentet var at 7200rpm-en ikke lenger passet på hovedkortet. Uken før og etter var 7200rpm mulig å velge igjen! Endret 28. desember 2008 av Fredrikern Lenke til kommentar
kindings Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Dette synes jeg er riktig latterlig. Jeg fikk riktignok gratis sekk osv. pga. at jeg ringte i stedenfor å kjøpe på web, men det at de kommer med åpenbar svada er å gå litt for langt. 6805971[/snapback] Jeg tror de fleste av selgerene hos Dell har lite peiling på hva de selger, de er ansatt fordi de er hyggelige å snakke i telefonen med og ikke teknisk kunnskap. De blir foret med informasjon som 95% av dem som ringer inn vil falle for, da de regner med at de fleste som har litt peiling bestiller selv over internett, selv om det som du sier lønner seg å ringe til dem for å få best mulig pris. Det finnes selvsagt ingen god forklaring på hvorfor man en uke ikke leverer 7200 RPM disker, dvs bortsett fra at lagrene til Dell er tomme, problemer med leverandør eller noe slikt. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Dell er vell litt slik som alt... Det er ikke nyttårs salg lengre, det er salg åre rundt Elkjøp har også salg hele tiden. Komplett har ukens tilbud, dagens bunpris og weekend tilbud samt at de har hp dager osv... Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Det sto vel på digi.no en eller en av disse andre sidene for en tid tilbake at Dell skal slutte med den tilbuds praksisen gradvis og heller senke prisene litt hele veien. Var visst spesiellt bedriftskunder som ble litt frustert av å aldrig helt vite hva ting kostet. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Det beste er å ringe, og være på nettet og sjekke samtidig. Du vil ofte få det beste tilbudet på tlf, og du kan passe på at kundebehandleren får med seg alle tilbudene som gjelder den uka. Jeg fikk et tilbud ekstra, men han tok ikke med at det var gratis med 2GB minne, så da fikk jeg med 2GB greia også og fikk en god pc til en hyggelig pris. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Det beste er å ringe, sjekke reklamen du fikk i posten, sjekke bannere på internett, sjekke reklame på TV og Dell sin egen side på internett. På denne måten får du best pris. Lykke til. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Det beste er å ringe, sjekke reklamen du fikk i posten, sjekke bannere på internett, sjekke reklame på TV og Dell sin egen side på internett. På denne måten får du best pris. Lykke til. 6806597[/snapback] Dette illustrere jo forsåvidt poenget med dell sin mildt sagt kaotiske prispolitikk ganske godt i mine øyne. AtW Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Det beste er å ringe, sjekke reklamen du fikk i posten, sjekke bannere på internett, sjekke reklame på TV og Dell sin egen side på internett. På denne måten får du best pris. Lykke til. 6806597[/snapback] Dette illustrere jo forsåvidt poenget med dell sin mildt sagt kaotiske prispolitikk ganske godt i mine øyne. AtW 6806602[/snapback] Jepp. Bare så at noen var ute etter en fasit her på hvordan får best pris hos Dell. Dette var det jeg kunne komme på i farta. Muligens mere som kan legges til. Lenke til kommentar
SnurreK Skrevet 5. september 2006 Forfatter Del Skrevet 5. september 2006 takker for alle svar! Da ringer jeg til Dell Lenke til kommentar
radisson Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Jeg fulgte med prisene på dell for en stund siden og det jeg la merke til at det ofte er lureri. Man tror at en modell er blitt mye billigere, men så har de visst egentlig bare kutta ned på RAM CPU HARDDISK eller support-avtale. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 (endret) Jeg fulgte med prisene på dell for en stund siden og det jeg la merke til at det ofte er lureri. Man tror at en modell er blitt mye billigere, men så har de visst egentlig bare kutta ned på RAM CPU HARDDISK eller support-avtale. 6819389[/snapback] Hvordan kan det være lureri om det opplyses om at akkurat dette er tilfellet? Det er jo bare å stikke å handle en annen plass når man ser hva man får for pengene om man mener det er "lureri". Lureri er når de opplyser om en ting, og du får noe annet. Lureri er ikke når de opplyser om en ting, og du får akkurat det de har fortalt deg du skal få. Endret 8. september 2006 av DJ ZooL Lenke til kommentar
radisson Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Jeg mener det er lureri/villledning når en Inspiron xxxx sin dårligste prosessor endrer seg og blir til det verre med tiden. slik at en ikke har noen definisjon på hva en Inspiron i det hele tatt er. Jeg fulgte med prisene på dell for en stund siden og det jeg la merke til at det ofte er lureri. Man tror at en modell er blitt mye billigere, men så har de visst egentlig bare kutta ned på RAM CPU HARDDISK eller support-avtale. 6819389[/snapback] Hvordan kan det være lureri om det opplyses om at akkurat dette er tilfellet? Det er jo bare å stikke å handle en annen plass når man ser hva man får for pengene om man mener det er "lureri". Lureri er når de opplyser om en ting, og du får noe annet. Lureri er ikke når de opplyser om en ting, og du får akkurat det de har fortalt deg du skal få. 6823379[/snapback] Lenke til kommentar
kindings Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Jeg mener det er lureri/villledning når en Inspiron xxxx sin dårligste prosessor endrer seg og blir til det verre med tiden. slik at en ikke har noen definisjon på hva en Inspiron i det hele tatt er. men er det ikke slik med alle bærbare, dvs at man får samme modell med flere typer CPUer, HDer, mengde RAM etc? At Dell bestemmer seg for å tilby en billigversjon med dårligere HD og CPU mener jeg er OK, går man for det billigste betyr kanskje ikke dette så veldig mye ettersom bruksområdet ofte er deretter? Dataverden er forøvrig ikke den eneste "verden" med forvirrende modelltegnelser og hvor man trenger litt "know-how" for å vite hva man ender opp med. F.eks kan man vel få BMW 320D med samme motor, men tunet inn med forskjellig effekt? Eller en For Mondeo, Toyota Avensis etc etc, en Avensis kan vel leveres med alt fra en kjip 1,6liters motor til en noe mer sprek 2.2 liters Diesel uten at det nødvendigvis står med store bokstaver. Dog finner man det riktignok ut ved å spørre eller sjekke spesifikasjonene og det samme gjelder i dataverden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå