Gå til innhold

Mobility x1600, underklokket?

TrickyX

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har nettopp fått skaffet meg denne laptopen. Den har da et ATI mobility x1600 grafikkort.

Det som irriterer meg er at kortet kjører på 438/364MHz, og så vidt jeg vet er stock speed 470/470. Er kortet mitt kraftig nedklokket? Videre får jeg bare ca.2700 poeng i 3dmark 05, der normalen på andre PCer med samme skjermkort ligger etter det jeg har lest på 3000-4000.

Er dette noe acer har gjort for å minske varmeutvikling eller er det bare jeg som tar helt feil. Vil det være trygt å klokke litt? (Ja, jeg vet at laptoper er sensitive for overklokking, og ja, jeg vil beholde den i god stand en god stund til.)

Noen formeninger? :)

Endret av TrickyX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

128 MB utgaven av Radeon X1600 scorer ikke mer enn ca 2500 poeng i 3DMark 05. Utgaven med 256 MB scorer ca 4000. Om det kun er hastighet på ram/gpu som er forskjellen, eller om det er fysiske forskjeller er jeg litt usikker på, men på f.eks. notebookreview mener jeg å ha lest om lignende erfaringer med 128 MB utgaven.

Lenke til kommentar

Ja, jeg bruker ledning/strøm.

128 MB utgaven av Radeon X1600 scorer ikke mer enn ca 2500 poeng i 3DMark 05. Utgaven med 256 MB scorer ca 4000. Om det kun er hastighet på ram/gpu som er forskjellen, eller om det er fysiske forskjeller er jeg litt usikker på, men på f.eks. notebookreview mener jeg å ha lest om lignende erfaringer med 128 MB utgaven.

6840515[/snapback]

Det har jeg ikke hørt noe om. Skal finne ut mer om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...