Cursed Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 jeg innstallerte wine for å prøve å spille noen spill. men den sier at jeg må ha noe greier med xmessage. noen som vet hva dette er og hva jeg skal gjøre? Lenke til kommentar
Invert Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 transgaming.com :smile: home.no/invert/WineX-2.1-1.i386.rpm ;D Bruk winex isteden... winex spill Lenke til kommentar
Cursed Skrevet 27. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2002 takk, det funka å innstallere det, men hvordan bruker jeg det? har 0 peiling :smile: jeg skrev winex i konsollvinduet, og da kom det fram noe som jeg ikke skjønte noe av: [vegard@achmed vegard]$ winex usage: winex [-winver <version>] [-debugmsg <debug>] [-workdir <dir>] [-version] <application> [application parameters] Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Quote: [vegard@achmed vegard]$ winex usage: winex [-winver <version>] [-debugmsg <debug>] [-workdir <dir>] [- version] <application> [application parameters] ================================== La oss oversette dette usage: = Hvordan bruke dette winex = programmet som kjøres [...] = Ting inni hakeparenter er valgfrie -winver = Angi windows versjon du vil "bruke" (tror jeg tralala) -debugmsg = Debug betyr å feilsøke, msg er forkortelse for messages. debugmsg er da meldinger for å feilsøke (dette vil vi ikke) -workdir = Angi arbeids katalog (standard er gjeldende katalog) -version = Skriv ut versjon og avslutt (det skal vi heller ikke) <...> = Ting inni <>-er spesifiseres av brukeren application = programmet som skal kjøres application-= eventuelle parametre som programmet parameters trenger La oss lage ett lite eksempel: vi står i half-life katalogen og skriver "winex hl.exe -game cstrike -console" Her er hl.exe programmet som skal kjøres og "-game cstrike -console" parameterene. Dette er det du vil trenge som oftest. Håper dette hjelper. -Terje "BlueEAGLE" Monsen Lenke til kommentar
ponke Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Nydelig svar, og velkommen til forumet skal du være :smile: Blir rett og slett rørt over de generelt gode svarene BlueEAGLE har skrevet på de 6 meldingene han har hittils :smile: "Keep up the good work, BlueEAGLE." [ Denne Melding var redigert av: kjello2 på 2002-10-27 21:14 ] Lenke til kommentar
Cursed Skrevet 27. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2002 Takk for svar, skjønner litt mer nå. Men når jeg skal innstallere spill (windows-spill), må jeg først starte winex og så kjøre installasjonen derfra eller hvordan gjør man det? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Det er veldig mye opp til installasjonsprogrammet. Jeg har bare brukt wine til half-life/counter-strike, og da kopierte jeg bare mappen over til wine sin c katalog. Det eneste jeg måtte gjøre var å skrive inn cd-nøkkelen på nytt. Hvordan andre program vil reagere _vet_ jeg ikke, og eneste måten å finne ut av det på er å prøve. Det verste som kan skje er at det ikke virker :smile: -Terje "BlueEAGLE" Monsen Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Takk for hjelpen BlueEAGLE! Nå funker CS knirkefritt i linux Takk igjen Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Fint om du tar deg turen til http://home.no/blueeagle og legger takken inn i gjesteboken min :smile: Lenke til kommentar
Invert Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Funker nettverk også i cs-linux da ?? Har ikke fått til å spille på nett og nettverk med cs går det? Hvordan ? :sad: Cs funker ikke med nett her... Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Quote: Den 2002-11-06 21:51, skrev Invert:Funker nettverk også i cs-linux da ??Har ikke fått til å spille på nett og nettverk med cs går det?Hvordan ?:sad: Cs funker ikke med nett her... skal funke det på den nyesete versjonen av wine og wienex Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Quote: Den 2002-11-06 21:51, skrev Invert:Funker nettverk også i cs-linux da ??Har ikke fått til å spille på nett og nettverk med cs går det?Hvordan ?:sad: Cs funker ikke med nett her... Det problemet har jeg ikke hatt... Hvilken feilmelding får du? Lenke til kommentar
Invert Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Jeg får ingen feilmelding... Det eneste som skjer er at jeg ikke får kontaktet valve eller hva det heter, lete litt rundt etter nyere wine jeg da :smile: Nå bruker jeg den som følger med red hat 8.0 og winex 2.01 tror jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå