Boralis Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Forstår ikke hvor noen har det fra jeg heller, troddet jeg var følsom for lyd men Mulig noen bråker mer en andre da? 6808071[/snapback] Det er nok ganske kraftig avhengig av load, så om noen har noen load-tall på oppsettet sitt, så er det kanskje enklere å forklare forskjellene? AtW 6808343[/snapback] Har ikke direkte tall,men selv med to stk 7800gtx i sli,cpu,6 disker +++++ så er det stille. Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Slenger mig på ønsket om en test av Mist 600w. (har selv en Mist 500w som jeg er svert fornøyet med) Kimmer Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Jeg har også en MIST 500 watt, og den støyer faktisk litt når belastningen er stor nok. Derimot idle er den helt lydløs. Lenke til kommentar
Folo Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 (endret) Dersom man fokuserer på støy. Hva vil dere anbefale av en Mist 500w og denne NesteQ til bruk i en HTPC. Tenker da spesielt på IDLE tid. Når jeg setter meg ned i stua uten å se på tv eller høre musikk og kanske leser en avis, ikke at det skjer så ofte lenger, men vil helst ikke høre sus fra psu. Har en Mist 500w fra før og hadde egentlig tenkt meg å gå for den, men må si at dette med at vifta går helt i idle er jo ganske nice, for det er ikke så farlig om viften spinner opp litt når en ser på film, da det alikevel vil overdøves. Så NesteQ høres jo ut som en ganske perfekt strømforsyning til en HTPC ? Noen som har brukererfaring av denne og kan si noe om viften spinner opp av seg selv av og til eventuelt hvor mye bruk som skal til før viften setter i gang? Endret 5. september 2006 av Folo Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Leste den testen med kablet og modular PSU. Det var jo en test som slo begge veier mener jeg nå da, når selv kablet PSU gjorde det dårlig så syntes jeg ikke at den testet gidde et fullverdig "dårlig lys" på modul basert PSU. Kanskje de lå generelt under den beste med kabler. Men syntes det gjorde det veldig bra. Frankie Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 (endret) fin test, virka som om 5v linja var litt nedprioritert fra produsentene på et par at psuene, men nå er det vel de færeste av oss som trenger 600w+ psuer. har selv 2 stk hiper 580 wattere og skulle veldig gjerne sett en test av denne for å få sammenligna den med de andre dere har testa så langt. støtter også forslaget om seasonic og mist 600watt Endret 8. september 2006 av Spirre Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Jeg har bygd 2 PC'er til kompiser, basert på DFI LANPARTY UT nF4 Ultra-D HK'et og AMD 3200 Venice sammen med Bzerk PSU'en basert på MIST 500W hos Microplex, godt overklokket. Det er faktisk en bra PSU, Bzerk 500wattern, og svært stabil på volten ut og gir høyere spenning ut enn f.eks. Hiper 580wattern jeg selv bruker (undervolter). Trenger man å spare noen kroner,å skiller 200- kroner på disse 2. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 (endret) Forstår ikke hvor noen har det fra jeg heller, troddet jeg var følsom for lyd men Mulig noen bråker mer en andre da? 6808071[/snapback] Det er nok ganske kraftig avhengig av load, så om noen har noen load-tall på oppsettet sitt, så er det kanskje enklere å forklare forskjellene? AtW 6808343[/snapback] Har ikke direkte tall,men selv med to stk 7800gtx i sli,cpu,6 disker +++++ så er det stille. 6808414[/snapback] Vifta i Mist 500Watt og vifta i Mist 600Watt. Forskjellen ligger i at Mist 500Watt vifta fra Papst kan gå inntil 1600 rpm, mens Mist 600Watt har en Papst vifte som går inntil 1950 rpm. De fleste vil klare seg med denne litt "forenklede Mist'en" Bzerk 500Watt som har denne vifta som spinner opp til 1070 rpm. Endret 9. september 2006 av bjornh Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Har ikke direkte tall,men selv med to stk 7800gtx i sli,cpu,6 disker +++++ så er det stille. Jeg har 2 slike og er ikke istand til å høre dem,alt i min maskin er vannkjøltog dermed lydløst Det er vel vannpumpen som overdøver to av allt da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå