Gå til innhold

Xbox 360, verd pengene?


hmz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Men hvis han har media center edition av Windows XP så kan han godt kjøpe 360 i stedet for, da er det jo bare å streame i vei over til boksen, noe som etter min mening er en mye enklere løsning enn å legge ting over hele tiden."

 

 

Sorry for at jeg er dum, men blir dette på en måte akkuratt som å se filmer osv direkte over pc'en via 360? Eller har jeg misforstått? :blush:

 

Noen som har en link eller kan forklare meg dette? :innocent:

 

EDIT: skrivefeil

Endret av hmz
Lenke til kommentar
Snart kan man streame filmer, musikk osv fra pc'en uten å ha media center.

 

http://www.microsoft.com/windows/windowsme...everywhere.aspx

6805051[/snapback]

 

Har du prøvd dette selv?

 

Note that your networked digital media player might not support playback of all of the file types that the Player can share. For example, your device might support playback of audio files, but not video files or picture files.

 

http://www.microsoft.com/windows/windowsme...sharemedia.aspx

Lenke til kommentar

Ikke kast bort pengene dersom du ikke har en HDTV.

Har du en PC skjerm som støtter HDTV (Oppløsning på minst 1280x720), så kan du bruke den via HDMI->DVI adapter.

 

Edit: Men hverken xbox 360 eller PS3 vil komme til sin rett før man har en HDTV som støtter 1080p - har en oppløsning på 1920x1080.

Endret av Mental
Lenke til kommentar
Ikke kast bort pengene dersom du ikke har en HDTV.

Har du en PC skjerm som støtter HDTV (Oppløsning på minst 1280x720), så kan du bruke den via HDMI->DVI adapter.

 

Edit: Men hverken xbox 360 eller PS3 vil komme til sin rett før man har en HDTV som støtter 1080p - har en oppløsning på 1920x1080.

6805613[/snapback]

 

Vil det ikke være enklere med en VGA kabel bare hvis man bruker monitor ?

Lenke til kommentar
Ikke kast bort pengene dersom du ikke har en HDTV.

6805613[/snapback]

Jeg har ikke HDTV, og jeg føler absolutt ikke at jeg har kastet bort pengene mine. Jeg vet jeg har et uutnyttet potensiale, men synes allikevel den funker supert på min vanlige TV. Og så har jeg noe å glede meg til når jeg en dag får en HDTV i hus.

 

Edit: Men hverken xbox 360 eller PS3 vil komme til sin rett før man har en HDTV som støtter 1080p - har en oppløsning på 1920x1080.

6805613[/snapback]

Rent bortsett fra at X360 "bare" støtter 720p da. ;) Kjører du i 1080p, så blir bildet skalert opp av GPU-en. Og omvendt, kjører man med en vanlig TV blir bildet automatisk skalert ned...

Lenke til kommentar

Da jeg kjøpte Xbox 360 var det ingen tvil om hvilken av pakkene jeg skulle ha. Jeg gikk for premium, og er glad for det! Før jeg kjøpte den hadde jeg ikke noe spesielt forhold til Xbox Live eller liknende. Men da jeg fikk Xbox'en i hus skjønte jeg fort at HDD lønnte seg, er artig og kunne laste ned demoer, ekstra materiell til spill og videoer. Pluss at i og med kontrollene er trådløse, gir det deg en slags "ny kvalitetsfølelse" av noe nytt, mener nå jeg! ;)

og PS, har selv ikke HDTV, men jeg mener nå at hvis VGA kit'et koster bare (ca) 200 kr, så er ikke det verdens undergang! ;)

Lenke til kommentar
Rent bortsett fra at X360 "bare" støtter 720p da. ;) Kjører du i 1080p, så blir bildet skalert opp av GPU-en. Og omvendt, kjører man med en vanlig TV blir bildet automatisk skalert ned...

6805628[/snapback]

Har litt vanskelig for å tro dette, med tanke på den hardware som ligger i xbox360. Kan tenke meg at den merker automatisk at tv'n ikke støtter 1080p og bare gir deg 720p eller 1080i valg.

 

Det ville rett og slett være bortkastet GPU-kraft om den ikke støttet høyere oppløsning enn 720p.

Lenke til kommentar
Da jeg kjøpte Xbox 360 var det ingen tvil om hvilken av pakkene jeg skulle ha. Jeg gikk for premium, og er glad for det! Før jeg kjøpte den hadde jeg ikke noe spesielt forhold til Xbox Live eller liknende. Men da jeg fikk Xbox'en i hus skjønte jeg fort at HDD lønnte seg, er artig og kunne laste ned demoer, ekstra materiell til spill og videoer. Pluss at i og med kontrollene er trådløse, gir det deg en slags "ny kvalitetsfølelse" av noe nytt, mener nå jeg! ;)

og PS, har selv ikke HDTV, men jeg mener nå at hvis VGA kit'et koster bare (ca) 200 kr, så er ikke det verdens undergang! ;)

6805641[/snapback]

 

Ikke glem at den trådløse kontrolleren er avhengig av batterier. Så blir en del ekstra penger der også over tid i forhold en vanlig kontroller med ledning (som koster 100kr mindre også).

 

Så hvis man som folk flest ikke bryr seg om eller har muligheten til å komme online med konsoll så er core det klart lureste valget.

Lenke til kommentar
Da jeg kjøpte Xbox 360 var det ingen tvil om hvilken av pakkene jeg skulle ha. Jeg gikk for premium, og er glad for det! Før jeg kjøpte den hadde jeg ikke noe spesielt forhold til Xbox Live eller liknende. Men da jeg fikk Xbox'en i hus skjønte jeg fort at HDD lønnte seg, er artig og kunne laste ned demoer, ekstra materiell til spill og videoer. Pluss at i og med kontrollene er trådløse, gir det deg en slags "ny kvalitetsfølelse" av noe nytt, mener nå jeg! ;)

og PS, har selv ikke HDTV, men jeg mener nå at hvis VGA kit'et koster bare (ca) 200 kr, så er ikke det verdens undergang! ;)

6805641[/snapback]

 

Ikke glem at den trådløse kontrolleren er avhengig av batterier. Så blir en del ekstra penger der også over tid i forhold en vanlig kontroller med ledning (som koster 100kr mindre også).

 

Så hvis man som folk flest ikke bryr seg om eller har muligheten til å komme online med konsoll så er core det klart lureste valget.

6805692[/snapback]

 

Ja selvfølgelig. It didnt cross my mind :p

 

Bortsett fra at man kan jo alltids kjøpe seg en recharge kit, eller play n charge kit'et, for det er fakta billigere og kjøpe det 1 gang, enn å kjøpe nye batterier over lengre tid! ;)

Endret av andr3asb
Lenke til kommentar
Da jeg kjøpte Xbox 360 var det ingen tvil om hvilken av pakkene jeg skulle ha. Jeg gikk for premium, og er glad for det! Før jeg kjøpte den hadde jeg ikke noe spesielt forhold til Xbox Live eller liknende. Men da jeg fikk Xbox'en i hus skjønte jeg fort at HDD lønnte seg, er artig og kunne laste ned demoer, ekstra materiell til spill og videoer. Pluss at i og med kontrollene er trådløse, gir det deg en slags "ny kvalitetsfølelse" av noe nytt, mener nå jeg! ;)

og PS, har selv ikke HDTV, men jeg mener nå at hvis VGA kit'et koster bare (ca) 200 kr, så er ikke det verdens undergang! ;)

6805641[/snapback]

 

Ikke glem at den trådløse kontrolleren er avhengig av batterier. Så blir en del ekstra penger der også over tid i forhold en vanlig kontroller med ledning (som koster 100kr mindre også).

 

Så hvis man som folk flest ikke bryr seg om eller har muligheten til å komme online med konsoll så er core det klart lureste valget.

6805692[/snapback]

 

Ja selvfølgelig. It didnt cross my mind :p

 

Bortsett fra at man kan jo alltids kjøpe seg en recharge kit, eller play n charge kit'et, for det er fakta billigere og kjøpe det 1 gang, enn å kjøpe nye batterier over lengre tid! ;)

6805747[/snapback]

 

Jo, men da blir det enda et par hundre kroner ekstra, pluss at man bruker strøm for å lade opp batteriene. Sikkert ikke mye men allikevel.

 

Og kanskje det viktigste, en kontroller med ledning gir alltid raskere respons enn trådløst.

Lenke til kommentar
Og kanskje det viktigste, en kontroller med ledning gir alltid raskere respons enn trådløst.

6805803[/snapback]

Med mindre du er en slik en så er det ikke merkbart delay i det hele tatt.

 

Ellers vil jeg legge til at spill ser nydelig ut på min passe gode CRT 20". Og selvom jeg har prøvd HD og vet det er bedre, er TVen min mer enn tilfredsstillende.

Endret av Zlimy
Lenke til kommentar
Så hvis man som folk flest ikke bryr seg om eller har muligheten til å komme online med konsoll så er core det klart lureste valget.

6805692[/snapback]

Er du sikker på hva folk flest bryr seg om eller har muligheten til? Men jeg er enig i at core er et bra valg hvis man ikke har tenkt til eller har mulighet til å bruke konsollen online, og ellers ikke bryr deg om HD og trådløs kontroller. :)

 

Jo, men da blir det enda et par hundre kroner ekstra, pluss at man bruker strøm for å lade opp batteriene. Sikkert ikke mye men allikevel.

6805803[/snapback]

Nesten ingenting. :) For å si det sånn, det er ikke noe du vil legge merke til på strømregninga.

 

Og kanskje det viktigste, en kontroller med ledning gir alltid raskere respons enn trådløst.

6805803[/snapback]

Eh? Har du prøvd begge deler? Merker du noen forskjell? Og rent teknisk vil en trådløs tilkobling mellom konsoll og kontroller gi mer enn høy nok båndbredde til å klare å motta bevegelsene og knappetrykkene dine raskt nok til at det ikke skulle være mulig å merke noen forskjell. Det er tross alt ikke i overføringen av bevegelsene det brukes tid for å tolke hva du gjør, OSet og spillkoden bruker mye mer tid på å håndtere det enn selve overføringstiden.

Lenke til kommentar
Rent bortsett fra at X360 "bare" støtter 720p da. ;) Kjører du i 1080p, så blir bildet skalert opp av GPU-en. Og omvendt, kjører man med en vanlig TV blir bildet automatisk skalert ned...

6805628[/snapback]

Har litt vanskelig for å tro dette, med tanke på den hardware som ligger i xbox360. Kan tenke meg at den merker automatisk at tv'n ikke støtter 1080p og bare gir deg 720p eller 1080i valg.

 

Det ville rett og slett være bortkastet GPU-kraft om den ikke støttet høyere oppløsning enn 720p.

6805649[/snapback]

Vel, jeg tror GPU-en har nok å gjøre uansett hvilken oppløsning du bruker. Her er i alle fall en liste du kan se på: Xbox 360 High Definition Details.

 

Kort fortalt, HDTV støttes med en oppløsning opp mot 720p og 1080i. Med VGA-kabelen er det litt forskjellig som støttes. Høyeste widescreen-oppløsning er 1360 x 768 og høyeste "standard"-oppløsning er 1280 x 1024.

Lenke til kommentar

XBOX 360 Premium er en super pakke! Fikk tak i en den 2 Desember hos Elkjøp for 3000kr, angrer ikke et sekund. Den trådløse kontrollen er en ren nytelse, ikke en eneste kabel lengere. Harddisken er super til f.eks nedlastning av demoer og liknende. XBOX Live Gold er gratis i en hel måned, slik at du kan spille på nett hvis du har kabel til XBOX'en eller kjøper WLAN adapteren. Har ikke hatt så mye spilleglede på lenge, ikke alt for mye gadgets slik at man greier å holde fokusen på spillene og ikke på alle gadgetsene som på f.eks PS3.

 

~ Medion

Lenke til kommentar
Rent bortsett fra at X360 "bare" støtter 720p da. ;) Kjører du i 1080p, så blir bildet skalert opp av GPU-en. Og omvendt, kjører man med en vanlig TV blir bildet automatisk skalert ned...

6805628[/snapback]

Har litt vanskelig for å tro dette, med tanke på den hardware som ligger i xbox360. Kan tenke meg at den merker automatisk at tv'n ikke støtter 1080p og bare gir deg 720p eller 1080i valg.

 

Det ville rett og slett være bortkastet GPU-kraft om den ikke støttet høyere oppløsning enn 720p.

6805649[/snapback]

Vel, jeg tror GPU-en har nok å gjøre uansett hvilken oppløsning du bruker. Her er i alle fall en liste du kan se på: Xbox 360 High Definition Details.

 

Kort fortalt, HDTV støttes med en oppløsning opp mot 720p og 1080i. Med VGA-kabelen er det litt forskjellig som støttes. Høyeste widescreen-oppløsning er 1360 x 768 og høyeste "standard"-oppløsning er 1280 x 1024.

6806361[/snapback]

 

Jeg kjører den på en 40" LCD via VGA kabelen, i 1360 x 768. Nydelig! Eneste problemet er at noen spill hakker litt når det skjer mye..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...