Gå til innhold

Xbox 360, verd pengene?


hmz

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe meg en Xbox 360 med alt tilleggs-utstyret. Men, har jeg virkelig nytte av alt utstyret egentlig? Er usikker på om jeg gidder å bruke rundt 3 000 på en spillmaskin... Er det virkelig verdt det? Har ikke noe HD-tv hjemme, så jeg lurer på om det bare er like nyttig å kjøpe meg en Xbox 360 Core?

 

Kommer til å bruke den til å spille spill med, kanskje litt musikk, film (om det går an å koble den til pc? :roll: ) og kanskje litt annet...

 

EDIT: Om jeg finner ut av at jeg bare kjøper meg en Xbox 360 Core, vil jeg kjøpe 20 GB harddisk uansett, så er det bare like lurt å kjøpe den vanlige? (med tilleggs-utstyret...)

 

EDIT2: Snakket akkuratt med bror min, å han sa at det var en på jobben hans som hadde kjøpt seg Xbox 360, men syns det nesten bare var "sløsing" med penger pga han har heller ikke HD-TV! Nei, jeg har ikke planer om å kjøpe HD-TV selv med åra heller, så er det rett å slett bare det beste å kjøpe meg en chippa Xbox? Noen som vet om sider der jeg kan få tak i så billig som mulig Xbox? sider der de er ferdig chippet, eller er orginale? Anbefales det å kjøpe brukt, eller helst ny?

 

Så, om noen vil være så snille å hjelpe meg å besvare dette, så er jeg veldig takknemlig! :thumbup:

Endret av hmz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes så absolutt Xbox360 er verdt å bruke pengene sine på. Det er allerede en del spennende titler ute og enda fler som kommer de nærmeste månedene!

 

Fordelene til premium over core er innebygget harddisc (som er svinedyr å kjøpe utenom) og trådløs kontroller som jeg personlig liker særdeles godt. Dessuten inneholder den litt mere stæsh som core ikke gjør.

 

For all del, om du bare vil spille og ikke har planer om å kjøpe deg HDTV de nærmeste par åra, kan det være nesten like greit å kjøpe core og et memorycard ved siden av.

Lenke til kommentar

Jeg synes den absolutt er verdt pengene. Helt grei pris, har noen go'-spill allerede, og enda flere er på vei nå til høsten. I tillegg har den desidert flest konsollekslusive titler i produksjon - ikke feil det :)

 

Om du ikke er nødt til å ha den nå, kan det være lurt å vente til litt utpå høsten, da det forventes at den vil få et priskutt da.

Lenke til kommentar

For å si ting veldig enkelt... Du kommer ikke til å tenke over at du ikke har HD-TV før du har spilt litt 360 på HD-tv. Uansett hva folk sier ser ting bedre ut på 360 enn vanlig xbox. Du vil riktignok ikke se ting like klart på en CRT som en HDTV, men dette er ikke noe du tenker over før du har spilt litt på HDTV.

Lenke til kommentar
EDIT: Om jeg finner ut av at jeg bare kjøper meg en Xbox 360 Core, vil jeg kjøpe 20 GB harddisk uansett, så er det bare like lurt å kjøpe den vanlige? (med tilleggs-utstyret...)

6800920[/snapback]

Jeg ville gått for en Xbox 360 Premium. Ekstratingene du får er nyttige alle sammen, f.eks. headset for online-spilling, trådløs kontroller (som funker fint med vanlige AA-batterier)

 

EDIT2: Snakket akkuratt med bror min, å han sa at det var en på jobben hans som hadde kjøpt seg Xbox 360, men syns det nesten bare var "sløsing" med penger pga han har heller ikke HD-TV! Nei, jeg har ikke planer om å kjøpe HD-TV selv med åra heller, så er det rett å slett bare det beste å kjøpe meg en chippa Xbox? Noen som vet om sider der jeg kan få tak i så billig som mulig Xbox? sider der de er ferdig chippet, eller er orginale? Anbefales det å kjøpe brukt, eller helst ny?

6800920[/snapback]

Jeg for min del har heller ikke HDTV, og jeg er dypt uenig med kollegaen til broren din. Du kan ikke sammenligne grafikken på Xbox og X360. Oppløsninga er kanskje ikke så forskjellig på en vanlig TV, men du får mye mer effekter på X360. Tenk spektakulære eksplosjoner, trær som vaier i vinden, realistiske vannoverflater ...

 

Og så har du alle arkadespillene du kan laste ned til X360. Jeg bruker nesten mer tid på de enn spillene jeg kjøper. ;)

 

Ang chippa Xbox. Hvis hovedfokuset ditt er å se på film vha Xboxen og du ikke har noen PC med Windows Media Center, er kanskje det beste valget å gå for en chippa Xbox. Hvis hovedfokuset ditt er spill og streame musikk, så ville jeg gått for en X360. Uten tvil.

 

edit: Tok bort det om PS3 siden de aktuelle innleggene er slettet.

Endret av baltie
Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg hadde jeg først sett etter hvilke spill som er tilgjengelig, og som er rundt hjørnet. Er i bunn og grunn spillene som er attraksjonen.

 

Noe av det jeg liker best med 360 er muligheten for å laste ned demoer, noe som krever harddisk. Så her vil jeg nok anbefale premium ut ifra egne erfaringer.

 

Om du har hdtv eller ikke har ikke så veldig mye å si synes jeg.

 

Men, sjekk spillene og gjør vurderingen din basert på det.

Lenke til kommentar

ser at folk diskuterer nokså heftig her inne, men jeg takker for alle som har lagt inn innlegg her. det hjelper stort. :thumbup: men tror jeg bare kommer til å bruke Xbox'en til å koble i lag med pc'n.. at jeg kommer til å laste over musikk/filmer til Xbox'en heller.. men er det HELT FULLT mulig på en Xbox 360 den dag i dag eller må jeg vente? tenker på akkuratt slik som på vanlig Xbox, når du har modda den, at det bare er å koble til en switch/routher å laste over filmer/bilder o.l. for det er bare det som stopper meg i å kjøpe 360! :whistle:

 

EDIT: "for det er bare det som stopper meg i å kjøpe 360! :whistle:" det og pengene :p hehe :blush:

Endret av hmz
Lenke til kommentar
gå for premium!

 

ikke uten grunn at core blir kalt "tard pack"  :!:

6803185[/snapback]

 

Pøh, core er konge! :p (hadde ikke flere premium igjen når jeg tuslet ned i butikken i 13-tiden 2. desember ;))

 

Men eneste som er bra med core er at man slipper den stygge stygge krom-skuffen.

 

Pastor Lorentzen:

 

Men hvis han har media center edition av Windows XP så kan han godt kjøpe 360 i stedet for, da er det jo bare å streame i vei over til boksen, noe som etter min mening er en mye enklere løsning enn å legge ting over hele tiden.

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...