troffen_k750i Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Det at du ikke skal koble fra telefonen før programmet er avsluttet er ikke en feilmelding! Grunnen til at det står der er for at du ikke skal dra ut ledningen mens filer overføres :-) anbefaler på det sterkeste å bruke trygg fjerning av enheter, husk at du må avslutte både minnekort (dersom du har dette) og telefon-stasjonen! Når dette står så skal alt virke, men prøv å laste ned siste versjon av pc-suite som beskrevet i øverste innlegget, for cd-en som fulgte med min k800i virket ikke! Lenke til kommentar
danikri Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Det at du ikke skal koble fra telefonen før programmet er avsluttet er ikke en feilmelding! Grunnen til at det står der er for at du ikke skal dra ut ledningen mens filer overføres :-) anbefaler på det sterkeste å bruke trygg fjerning av enheter, husk at du må avslutte både minnekort (dersom du har dette) og telefon-stasjonen! Når dette står så skal alt virke, men prøv å laste ned siste versjon av pc-suite som beskrevet i øverste innlegget, for cd-en som fulgte med min k800i virket ikke! 6954058[/snapback] Har ikke klart å løse problemet, men takk for info Har kontakt me pc når jeg kobler meg opp med usb'en, men når jeg velger filoverføringsmodus faller forbindelsen bort, jeg forstår ingenting Kan synkronisere og alt det der, men mister altså forbindelsen med en gang jeg skifter modus. Viss jeg bare har telefonen i "telefonmodus" får jeg opp enheten i "trygg fjerning av maskinvare", men enheten forsvinner også her når jeg bytter modus... Tips pliiis Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 (endret) mest sansynlig fordi telefonen oppfattes som en annen enhet i filoverføringsmodus. prøvd å ha den i filoverføringsmodus når du plugger den i? eller søke etter ny maskinvare etter at du har skiftet til filoverføringsmodus? trygg fjerning er der fordi til tider så er oset satt opp med "effektiv" skriving til lagringsenhter. det vil si at den buffrer opp nevnte skrivejobber i minne til det blir mer rolig rundt lagringsmediet, og/eller den har samlet opp flere lagringsjobber som skal til samme generelle område av mediet. om en så bare napper ut enheten før disse jobbene blir gjort så vil en sitte der å klø seg i hodet om hvor filene ble av når en prøver å finne de igjen senere. dette var tidligere ett mer vanlig problem på linux og andre unix-lignende os den i windows. der måtte en ofte passe på å unmounte en diskettstasjon før en tok ut disketten, slik at en var sikker på at oset hadde fullført alle skrivejobbene. som oftest har en ett valg om å be oset gjøre skrivejobben med en gang heller den å vente. dette gjøres i maskinvareoppsettet i windows. i linux så gjøres det når en mounter en lagringsenhet. en "morsom" sideeffekt i linux er at denne instillingen passer på at alle skrivejobber blir gjennomført. leste en historie om at dette hadde tatt livet av en usb flashenhet fordi hver gang en sektor ble oppdatert så ble også filtabellen oppdatert. når så en stor fil ble skrevet til enheten så ble den delen av flashen som inneholdt tabellen slitt ut pga alle omskrivingene... nå vet jeg ikke om windows er like påpasselig om den blir bedt om å ikke buffre skrivejobber. ei heller om linux har fått en patch for denne oppførselen (som i seg selv er nyttig, bare ikke på flash-enheter), for å gjøre den mindre aggresiv... Endret 29. september 2006 av hobgoblin Lenke til kommentar
chickenslowfood Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 En liten ting som er greit å vite. Jeg kjøpte telefonene min for en måned siden og alt virket som det skulle. JEg bare koblet i USB-kabelen og puttet inn Cd-en...Ferdig! Lenke til kommentar
Konamixx Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 mest sansynlig fordi telefonen oppfattes som en annen enhet i filoverføringsmodus. prøvd å ha den i filoverføringsmodus når du plugger den i? eller søke etter ny maskinvare etter at du har skiftet til filoverføringsmodus? Dette funker om du mister kontakten med tlf i filoverføringsmodus..Bare søk etter ny maskinvare og alt funker finfint! Takk for tipset hobgoblin! Lenke til kommentar
andrej1 Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Jeg blir så oppgitt over dette her. Jeg har prøvd alt, flere ganger, men det ser ikke ut til å funke. Akkurat i det jeg har innstallert programvaren og driverne, da funker det. Så kobler jeg ut telefonen, lar det gå en liten stund, kobler på igjen, og da funker det ikke lengre. Hva er problemet? Lenke til kommentar
Grimbo Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Jeg blir så oppgitt over dette her. Jeg har prøvd alt, flere ganger, men det ser ikke ut til å funke. Akkurat i det jeg har innstallert programvaren og driverne, da funker det. Så kobler jeg ut telefonen, lar det gå en liten stund, kobler på igjen, og da funker det ikke lengre. Hva er problemet? 6991872[/snapback] Når du kobler til telefonen og velger filoverføring, sjekk om det kommer opp noen nye enheter som ikke er installert i >min datamaskin > egenskaper > maskinvare > enhetsbehandling. Minnekortet ditt og telefonminnet bør dukke opp som vist i bildet. Hvis de vises som ukjente enheter legger du inn drivere via >egenskaper > oppdater driver. Annet tips: Hvis stasjonsbokstavene som telefonminnet og M2en forsøker å relatere til er opptatt, vil ikke stasjonene være synlig i "min datamaskin" Dette skjer som regel på maskiner der enkelte stasjoner er reservert ved skript eller annen programvare (daemontools for eksempel ) Mest sannsynlig ikke tilfellet her, men dog en mulighet. Åja, Logical Disk Manager er tilgjengelig via >kontrollpanel >administrative >verktøy > datamaskinbehandling. Ref. bildet. Skal også være mulig å starte det via run feltet, men det husker jeg selvfølgelig ikke nå Lenke til kommentar
spetter Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Har et spm. har ikke kjøpt et minnekort til K800 mi enda. Er det lett å få opp den plastgreia som er festet på kortplassen ? Eventuelt hvordan ? Bare å dra den opp ? Lenke til kommentar
Grimbo Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Har et spm. har ikke kjøpt et minnekort til K800 mi enda. Er det lett å få opp den plastgreia som er festet på kortplassen ? Eventuelt hvordan ? Bare å dra den opp ? 6993789[/snapback] Det er bare å bruke neglen å dra det opp. Det sitter faktisk ganske godt og jeg var redd for å ødelegge det første gangen. Jeg til også takke Sony Ericcson som ikke nevner noenting om innsetting av M2 kort i telefonen i brukermanual. Jeg tillater meg også å legge ved bilder av prossessen. jeg mener, når jeg alikevel er her... Lenke til kommentar
andrej1 Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Takk skal du ha! Det fungerte kjempe bra med å koble til filoverføring og sjekke etter uinnstallerte drivere Nå kommer den opp i Min Datamaskin. Lenke til kommentar
This is Thomas Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Hadde også store problemer med å koble til K800i.Men her har dere et godt triks. Skru av mobilen, ta ut Sim kortet. Sett i batteriet igjen og koble til telefonen med USB kabelen for å så holde inne C på mobilen. Windows vil da hente Usb driverne fra telefonenen. Dette funket glimrende for meg. Kan nå bruke File Mode plus at mobilen kommer opp som egne stasjoner under Min Datamaskin. Lykke til! 6810723[/snapback] Supert, virka som bare det. Jeg gikk inn på enhetsbehandliing, holdt inne c på telefonen og oppdaterte driverene mens jeg holdt inne c. Vips så virka det Lenke til kommentar
Jonkybonky Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Dette funker supert! Lenke til kommentar
JimL Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Jeg har storproblemer. Installerte etter den engelske guiden (drivere, koble til, pc suite) og alt fungerte knirkefritt. Reboota og nå når jeg kobler telefonen til USB er alt den gjør å legge SE ethernet emulation til trygg fjerning av maskinvare. Prøvd å reinstallere, reboota osv. Men får ikke kobla til igjen. Lenke til kommentar
Grimbo Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 Jeg har storproblemer. Installerte etter den engelske guiden (drivere, koble til, pc suite) og alt fungerte knirkefritt. Reboota og nå når jeg kobler telefonen til USB er alt den gjør å legge SE ethernet emulation til trygg fjerning av maskinvare. Prøvd å reinstallere, reboota osv. Men får ikke kobla til igjen. 7059290[/snapback] Mener du at pc suite ikke finner telefonen? Hvis du høyreklikker på det minimerte pcsuite ikonet og velger åpne -> koble til skal pcsuite søke etter tilkoblete telefoner. Pcsuite kan være litt buggy på akkurat det punktet. Lenke til kommentar
[space] Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 (endret) Jeg har en w800i og har akkurat samme problemene. Sony Ericsson har en jobb å gjøre her! Første forsøk: jeg fikk installert PC Suite og mobilen kom opp, men koblet jeg fra mobilen, og koblet den på igjen fungerte det ikke. Fungerte kun etter restart av maskin. Totalt uaktuelt å restarte hver gang jeg vil synke eller overføre filer! Videre forsøk: Fant denne tråden og har testet det meste som står her. Resultat: Nå finner den ikke mobilen etter restart engang. Får bare opp "ukjent usb device" eller noe i den duren. Har prøvd å oppdatere driver, men det går jo selvfølgelig ikke. (Finner ikke riktig driverfil) Ved søking etter mobil i PC Suite finner den selvfølgelig heller ingen telefon... Regner med det er Sony som står for denne programvaren, etter alt peset de har fått for mp3 sync programmene sine også... Kan bli forbannet av mindre! Endret 16. november 2006 av [space] Lenke til kommentar
BeachDumb Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Jeg må også restarte mellom hver gang jeg skal koble til mobilen.. Lenke til kommentar
[space] Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 (endret) Det er jo håpløst! Lasta ned MyPhoneExplorer også, og det var jo genialt, men er selve windowsdriverne som ødelegger her, da det heller ikke funka når jeg kobla til mobilen igjen nå... Det må da være mulig å koble fra og til mobilen som en vil og forvente at windows kjenner den igjen! arg! I enhetsbehandlinga står det listet COM1 - COM12. Mobilen skulle jo vært koblet til COM16, så hvorfor står ikke denne her?! GRR! 15 og 16 kommer opp når jeg kobler til mobilen, men altså KUN første gang etter restart av maskinen. Kobler jeg fra mobilen igjen, forsvinner de, og kommer ikke opp igjen neste gang jeg kobler til mobilen. Endret 16. november 2006 av [space] Lenke til kommentar
Grimbo Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Kunne muligens vært noe nytte av å sammenligne hvordan oppsettet ser ut hos de enkelte. Det blir da kanskje lettere å se ulikheter og finne feilen. Her er bilde av enhetsbehandling slik det ser ut på min maskin: Lenke til kommentar
Aldi Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) Ser ut til at det meste funker hos meg, men får ikke oppgradert hw på tlf. Den sier at det finnes en oppdatering når jeg kjører den på tlf, men den lastes ikke. Har prøvd å slette alle kontoer, inst nye, ut med sim kort og batt, restart og testa, men NEIIII På pc starter jeg update service (lastet fra SE siderne til min tlf) Da kommer det opp en liten meldingsboks med meldingen : COULD NOT LOCATE A JAVA VIRTUEL MACHINE ??? Min tlf vises i utforsker som sony ericsson file manager, pc suit og det funker fint. Grunnet til oppgradering er at jeg synes lyf fra spiller og radio er FOR lav. Noen som har sett tilkoblingsledning med 3,5 mm jackplugg som også styrer tlf. Musikkabelen gir meg lyd i hodetelefoner, men kan ikke snakke eller motta tlf med dem ?? Håper det fortsatt er noen som leser dette forum og kan hjelpe THX.... Reinstallrte pc, da det var behov, inst alle SE progz, DA FUNKET ALT Endret 6. april 2007 av Aldi Lenke til kommentar
76aki Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Har fulgt guiden for å installere SonyEricsson PC Suite, versjon 2.0.53. Får opp følgande feil melding etter omstart. Installasjonen er gjort etter reinstallering av Win XP SP2. Sliter også med att maskina ikkje oppdager telefonen neg eg setter i USB kabelen. Noken som har tips ? Mvh 76Aki. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå