Zhiven Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Ja, jeg vet at "budsjett" og "gamer" ikke akkurat går hånd i hånd, men vil gjerne få det til likevel! Har falt helt av lasset nå, den siste PCen jeg bygde meg var en AMD Socket A maskin i 2001 ellernoe sånt. Er det vanskeligere å bygge PC i år? Gjelder samme prinsippene? Jeg vil havne på en pris rundt 6000kr. Hovedkortet jeg valgte: Hovedkort --Forslag til noe bedre/billigere? CPUen jeg valgte:CPU ---Valgte denne utelukkende pga pris, men bør jeg velge en over dobbelt så dyr dualcore CPU? Er redd for at CPUen kan bli en flaskehals for f.eks. skjermkortytelsen, er dette et relevant problem med denne? Skjermkort etc. har jeg ikke valgt enda, og kunne gjerne tenkt meg forslag fra dere om rimelige skjermkort(og RAM) som likevel sparker godt ifra seg. På forhånd takk! Lenke til kommentar
haakie Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 For denne prisen kan du få mer enn en budskjett-pc, men har du et bra skjermkort og litt bra ram så takler den det meste, og det burde ikke være umulig ettersom du allerede har en pc du kan bruke hdd ol. som du allerede har. Lenke til kommentar
Zhiven Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 For denne prisen kan du få mer enn en budskjett-pc, men har du et bra skjermkort og litt bra ram så takler den det meste, og det burde ikke være umulig ettersom du allerede har en pc du kan bruke hdd ol. som du allerede har. 6800970[/snapback] Nei nei, alt skal kjøpes nytt. Untatt skjerm/mus/tastatur. Så om dere har noen forslag til bra skjermkort og kanskje noen kommentarer til CPUen og hovedkortet jeg har valgt ville det vært fint Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Hei! Av skjermkort kan du satse på noe slikt: Sapphire Radeon X1900GT 256MB GDDR3, PCI-Express, Dual-DVI/VIVO, Lite-Retail 1595 kr Hovedkort: Asus M2N-E, nForce 570 Ultra, Socket-AM2 , DDR2, GbLAN, SATAII, ATX, PCI-Ex16 835 kr Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Zhiven Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 Hei! Av skjermkort kan du satse på noe slikt: Sapphire Radeon X1900GT 256MB GDDR3, PCI-Express, Dual-DVI/VIVO, Lite-Retail 1595 kr Hovedkort: Asus M2N-E, nForce 570 Ultra, Socket-AM2 , DDR2, GbLAN, SATAII, ATX, PCI-Ex16 835 kr Hilsen, efikkan. 6802693[/snapback] Hei! Du mener ASUS skjermkortet er bedre enn ABITen jeg valgte? Hadde veldig lyst på X1900GT kortet, men det får de ikke inn før om lenge, og jeg må ha PCen før lørdag. Derfor valgte jeg dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå