Matias Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 (endret) asdf Endret 9. mars 2013 av Matias Lenke til kommentar
@Lee Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 tja, svakere varme vil hjelpe litt. Rapsolje kan også brukes, men det spruter det og. Lenke til kommentar
Capo Crimini Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 For å forhindre spruting får man kjøpt en netting-lignende sak med håndtak der de selger stekepanner for å legge over pannen (vet ikke hva dette egentlig kalles). Også greit å ha i bakhodet at rapsolje er sunnere enn margarin. Bare husk å ikke stek slik olje på for høy varme eller for lenge (sies at det skaper kreftfremkallende stoffer). Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Personlig bruker jeg soya-olje til det meste jeg ikke bruker margarin til. Synes ikke den spruter/skvetter noe særlig, og etterlater lite smak, ihvertfall lite dårlig smak. Lenke til kommentar
Myrsnipa Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Bruk langarmet genser og grytevott, så kan du steke i sunn olje! Den Vita oljen som har kommet er bra! Og så sies det at den er sunn. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Når du steker f.eks svinekjøtt og kylling kan du om så bruke reint fett om du vil. Kjøttet tar ikke til seg fettet for fem flate øre, eneste grunnen til å bruke smør er for å få en fin stekeskorpe og for at det ikke ska svi seg. Bruker flytende mellange når jeg steker kylling/svinekjøtt og det gir en meget fin stekeskorpe. Det som burde ungåes er de fete sausene som mange bruker til maten Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Steker egg daglig, bruker alltid solsikkeolje ... spruter en del på høy varme, men har funnet ut at eggene blir bedre med litt mer morderat varme så det spruter ikke så mye lenger ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå