enfo Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 For et par dager siden fikk jeg opp en melding i et internet explorer vindu. Det sa at pcen min hadde blitt infisert av et serwab-virus. Der var det vedagt en link til en side og jeg fikk beskjed om å laste ned et program derfra. Siden dette kom i nettopp et explorer vindu, og ikke en meldingsboks, lastet jeg ikke ned noe. Jeg kjørte en virus- og spywarescan med Trend Micro PC-cillin, men fant ingenting. Har også fått melding om at jeg kan ha en trojansk hest virus på pcen via et annet internet explorer popup vindu. Spørsmålet er som følger; Ville antivirus/spyware – programmet mitt (Trend Micro PC-cillin) funnet viruset? Kreves det et annet program for å finne det/fjerne det? Er ikke hensikten til en såkalt trojansk hest å hente informasjon fra brukeren? Vil det i så fall være mulig om en har brannmur? Kan jeg stole på at jeg har et virus på maskinen, eller er det mest sannsynelig bare oppspinn for å få meg til å laste ned programmene? Kan dere anbefale noen programmer som vil fjerne trojanske hester og slike serwab-virus? Hva er et serwab-virus? Det ble mange spørsmål, men jeg håper å få svar på de fleste. På forhånd takk Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 http://www.google.no/search?sourceid=navcl...GLG:en&q=serwab Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Du kan jo legge ut en hijackthis logg hvis du vil at jeg skal sjekke om du har noen badwares. (Se sigg) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå