Athlon Power Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Jeg har akkurat henta ned min gamle pentium 166mhz MMX pc. Tentke å ha linux på den. Skal ha en linux som er enkel for nybegynnere som er egnet som serbver?? Hva gjør jeg hbilken skal jeg ha? Lenke til kommentar
magikern Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Hvis du ikke har prøvd linux før vil jeg anbefalle RedHat fordi det er veldig lett å legge inn og man finner alt man trenger av dokumentasjon på http://www.redhat.com på en veldig lett måte. Last ned RedHat 8.0 fra: ftp.uio.no/linux/RedHat/redhat/8.0/en/iso/i386 Lenke til kommentar
tZar Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Vet ikke helt hvordan RH 8 går på en p166, men det går ann å prøve, i alle fall hvis du ikke skal bruke X. Ev. hent ned en litt eldre RH eller SuSE, begge duger, og er enkle og brukervennlige Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 http://www.slackware.org enkelt og greit Lenke til kommentar
jevel Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 http://www.clarkconnect.org Server / Router distro som installerer seg og settes opp automatisk. Alt du gjør er å lage en bootdisk v.h.a. et Win32 program som du laster ned.... :smile: Enkelt, stabilt og sikkert. (Er basert på RedHat, men er strippet ned for å øke ytelse / sikkerhet.) -KJ Lenke til kommentar
gunnarhalle Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 med Slackware har man kontrollen fra begynnelse til slutt Lenke til kommentar
jevel Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Hvis du kan litt om Linux, vel og merke! Jeg mener uansett at denne forherligelsen av Slackware er noe overdrevet. Jeg bruker ulike distroer til ulike oppgaver. Slackware bruker jeg til hjemmepc. -KJ Lenke til kommentar
daffy- Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Ellers kan man bare nevne FreeBSD :smile: Lenke til kommentar
muffe Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Det ble tidligere stilt spørsmålstegn om RH 8.0 gikk på en P166 mhz. Jeg har ikke prøvd det, men jeg har prøvd 7.0 på en P100 mhz i X modus. Den maskinen hadde riktig nok 151 mb. ram, men med mindre du har under 32 mb ram, ville jeg tro at det gikk helt fint. Et tips: Noter deg hvilket skjermkort du har, og hvilke oppdateringsfrekvenser skjermed din støtter. Det er viktig at du noterer både Hsync (horisontal sync) og vsync (vertikal sync). Dette er fordi Linux er RÆVA på gjennkjenning av skjermkort. (hvis du har NIC, kan du jo notere deg merke/modell i samme slengen.) Lenke til kommentar
jevel Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Offtopic, men uansett; hvordan i alle dager får du til 151MB minne? -KJ Lenke til kommentar
muffe Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-27 21:27, skrev jevel:Offtopic, men uansett; hvordan i alle dager får du til 151MB minne?-KJ Det er satt sammen av 12 forskjellige SIMM brikker, alt fra 4 til 32 mb. Står forresten i en gammel server med 12 SCSI disker... Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Men likevel ... Åssen får du antall MB til å bli et oddetall? :razz: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå